Citat:
Ursprungligen postat av
Halfvarhovding
Nej det var nog dom som plockade upp som larmade tror jag.
Brodern fick motorstopp i farleden. Om du läser FUPn kan du se att brodern fick driftproblem innan under dagen, så först bogserade pappan sin bror, men.de insåg att det skulle ta hela natten, så de beslutsdr att brodern skulle åka först och pappan skulle ligga en bit efter och plocka upp honom om han skulle få driftstopp igen.
Brodern fick stopp på båten ungefär samma minut som olyckan skedde. Brodern ringde först pappan för att berätta att han behövde hjälp, men då han inte svarade och inte kunde se båten började han misstänka att ngt hade skett
Hittade en artikel i Expressen som redogör för räddningsförloppet.
Ett par var ute på semester med sin fritidsbåt och hade lagt till vid ön Katten, mellan Tjörn och fastlandet, på tisdagskvällen.
När paret plötsligt hörde rop på hjälp tänkte Patrik Dokken först att det kanske var någon på land som lekte.
Han hämtade sin kikare och när han fick syn på en flytväst i vattnet, mitt i farleden, insåg han att det var på allvar.
Medan Sara larmade startade Patrik båten och de åkte ut till olycksplatsen.
– Jag simmade ut och hämtade den lille, och sen drog vi upp pappan, säger Patrik Dokken till Aftonbladet.