2026-09-01, 15:51
Medlem
Dom vissade den klippta version av meddelanden dom radera medmeddelanden inspelningar…lika oseriöst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Här tycker vi olika, och det är okej.

SVT trodde att de kunde klippa och klistra för att få till sitt eget narrativ i fred. Men eftersom Jocke och Anjo satt på egna inspelningar och sparade meddelanden, kunde de visa hela sanningen efteråt.
De bevisade svart på vitt hur oseriöst och vinklat Public Service faktiskt jobbade.
SVT:s fina gräv kollapsade och visade sig vara ett skämt, det råder det ingen tvekan om för min del.
Citera
2026-09-01, 15:53
Medlem
Citat:
Läs det en gång till så har du svaret där.

Användaren bad dig om konkreta exempel på vad som var fulklippt eller taget ur kontext av SVT. Skriv dina exempel då, istället för att försöka härskarteknika!
Citera
2026-09-01, 15:54
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
SVT klippte bort EN rad som var helt utan betydelse. Anjo körde tusen timmar med gruppchat där flera delar var bortklippta så sent som November 2025. Tyvärr för Anjo så har Axel HELA originalet och lät sina följare få veta vilka delar som var bortklippta, inte snygga grejer. Anjo skriker bevis och viftar med mobilen, men hur ofta visar han bevis?
SVT Hatet hade INGENTING med Chrippadramat att göra. Dokumentären handlade om det maktmissbruk Jocke utför år efter år. B-G avslöjade bl.a att delen där Jocke i en video påstår sig läsa upp, ur sochandlingarna, händelsen med lampsockeln, inte finns nämnd någonstans. Inte heller några blodiga fingrar. B-G och hans produktionscrew har lusläst papperna och hittat massor som inte överensstämmer med Jockes påståenden i boken. Jocke själv säger flera gånger att ALLA bevis finns i hans dokument. Det visade sig vara LÖGN. Parallellt med Hatets uppbyggnad, och nu efteråt, har ett stort gäng börjat granska Jocke i sömmarna. Operation Kobra är bara början i allt som kommer hällas ut till allmän beskådan. Man kan ha åsikter om Hatet, men att den var vinklad? Nope där har du fel.
Men mitt inlägg handlade om SVT:s metoder. När Public Service och en grävande journalist som Bo-Göran Bodin gör en dokumentär, då ska de hålla en helt annan standard än ett gäng YouTubers som kastar skit på varandra.
Att SVT ens sänker sig till den nivån, klipper bort sammanhang (oavsett om du tycker det var en rad utan betydelse) och blir påkomna med det av just de personer de granskar, det är det som gör dokumentären till ett skämt.
Det visar bara hur oseriöst och vinklat de jobbade för att få till sitt färdiga narrativ.
Det ändras inte för att det finns hundra andra intriger runt Jocke.
Citera
2026-09-01, 15:57
Avstängd
Citat:
Här tycker vi olika, och det är okej.

SVT trodde att de kunde klippa och klistra för att få till sitt eget narrativ i fred. Men eftersom Jocke och Anjo satt på egna inspelningar och sparade meddelanden, kunde de visa hela sanningen efteråt.
De bevisade svart på vitt hur oseriöst och vinklat Public Service faktiskt jobbade.
SVT:s fina gräv kollapsade och visade sig vara ett skämt, det råder det ingen tvekan om för min del.

Jag tycker Hatet till viss del var lite ensidig, dom hade gjort det lite för lätt för sig. Konspirerandet och försöken till att påverka och dreva, omfattningen på det fick inte mig att tappa hakan åtminstone.

Det som var min main takeaway var att det gjordes tydligt att Jocke påstått att det finns täckning i socpappren för saker på ett sätt som det inte alls gör. Han har uttryckt sig manipulativt om det.

Efteråt var det en del avslöjanden av klipp och klistra och berättande på ett tillrättalagt sätt, men det som blev huvudintrycket för mig var att de (Anjo och Rask) bedrev en kampanj mot Bo-Göran, med psykiga thumbnails och dumförklaranden i flertal.

Det är det vanliga sättet influencers krigar mot varandra, och är det enda verktyget de har typ så då blir det det man tar till.

Men nu när de försökte få igång nåt mot BGB som inte arbetar med sociala medier så tog det dem ingenstans än massor av anmälningar till Granskningsnämnden.
Citera
2026-09-01, 15:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Användaren bad dig om konkreta exempel på vad som var fulklippt eller taget ur kontext av SVT. Skriv dina exempel då, istället för att försöka härskarteknika!
Anjos intervju är väl det mest uppenbara exemplet, där SVT klippte bort hans svar så att det skulle framstå som att han ljög eller vägrade svara.
Det motbevisades totalt när sms-loggarna och råmaterialet lades ut.
Men det är klart, har man svårt att söka själv på Google eller här i tråden så blir allt en härskarteknik.
Citera
2026-09-01, 15:58
Medlem
Citat:
Men mitt inlägg handlade om SVT:s metoder. När Public Service och en grävande journalist som Bo-Göran Bodin gör en dokumentär, då ska de hålla en helt annan standard än ett gäng YouTubers som kastar skit på varandra.
Att SVT ens sänker sig till den nivån, klipper bort sammanhang (oavsett om du tycker det var en rad utan betydelse) och blir påkomna med det av just de personer de granskar, det är det som gör dokumentären till ett skämt.
Det visar bara hur oseriöst och vinklat de jobbade för att få till sitt färdiga narrativ.

Du kan alltså fortfarande inte ge ETT ENDA EXEMPELVAD SVT har fulklippt ("klippa bort sammanhang") i dokumentären om jockiboiii?

Du vill enbart svamla fritt.
Citera
2026-09-01, 16:00
Medlem
Citat:
Anjos intervju är väl det mest uppenbara exemplet, där SVT klippte bort hans svar så att det skulle framstå som att han ljög eller vägrade svara.
Men det är klart, har man svårt att söka själv på Google eller här i tråden så blir allt en härskarteknik.

Du skriver fortfarande inte ut ETT ENDA EXEMPEL på det du påstår SVT klippte bort, som förändrade kontexten...
Citera
2026-09-01, 16:10
Medlem
Citat:
Det kommer inte jag ihåg (på riktigt alltså, försöker inte dryga mig), iaf utan kontext. Mest för att Anjo har släppt så mycket efter och menar att allt är bevis, så det är svårt att hålla isär. Vad var det för fråga och vad är det för sms som besvarar den? Kräver inte ordagrant citat men ett referat vore hjälpsamt.

Och! Vilket råmaterial? Vet att Anjo sagt att han spelade in intervjun i hans studio själv också men har helt missat när det släppts något från det. Såvida du inte menar intervjun i Lundellhuset?
Citera
2026-09-01, 16:14
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Jag tycker Hatet till viss del var lite ensidig, dom hade gjort det lite för lätt för sig. Konspirerandet och försöken till att påverka och dreva, omfattningen på det fick inte mig att tappa hakan åtminstone.

Det som var min main takeaway var att det gjordes tydligt att Jocke påstått att det finns täckning i socpappren för saker på ett sätt som det inte alls gör. Han har uttryckt sig manipulativt om det.

Efteråt var det en del avslöjanden av klipp och klistra och berättande på ett tillrättalagt sätt, men det som blev huvudintrycket för mig var att de (Anjo och Rask) bedrev en kampanj mot Bo-Göran, med psykiga thumbnails och dumförklaranden i flertal.

Det är det vanliga sättet influencers krigar mot varandra, och är det enda verktyget de har typ så då blir det det man tar till.

Men nu när de försökte få igång nåt mot BGB som inte arbetar med sociala medier så tog det dem ingenstans än massor av anmälningar till Granskningsnämnden.
Jockiboi har hänvisat till sina journaler stup i ett när han ska berätta om sin barndom.
Hela tv4-dokumentären handlar om att han får ut sina BUP-journaler som ”kompletterar” hans socpapper, och drar då storys om att hans mamma hota med att hänga sig.
Säger också i Hatet i ett osläppt klipp att han inte tog med elektrifieringen med lampsockeln då han mådde så illa när han LÄSTE det.

Och här säger Jockiboi flertalet ggr att bevisen finns i hans journaler https://m.youtube.com/shorts/abhOZaSEmh4

Jag påstår att det Jockiboi säger om sin barndom är lögn.
Senast redigerad av EnAnnanManniska 2026-09-01 kl. 16:16.
Citera
2026-09-01, 16:20
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Det kommer inte jag ihåg (på riktigt alltså, försöker inte dryga mig), iaf utan kontext. Mest för att Anjo har släppt så mycket efter och menar att allt är bevis, så det är svårt att hålla isär. Vad var det för fråga och vad är det för sms som besvarar den? Kräver inte ordagrant citat men ett referat vore hjälpsamt.

Och! Vilket råmaterial? Vet att Anjo sagt att han spelade in intervjun i hans studio själv också men har helt missat när det släppts något från det. Såvida du inte menar intervjun i Lundellhuset?
Allt det här lades ut i videor på Anjos kanal när det begav sig, så det är bara att söka där om du vill se exakt hur sms-loggarna såg ut.
Citera
2026-09-01, 16:21
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ska du ge ett exempel vi kan diskutera nån gång?
Citera
2026-09-01, 16:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Ska du ge ett exempel vi kan diskutera nån gång?
Svaret finns i tråden om du bara lär dig att läsa innan du citerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in