Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Här tycker vi olika, och det är okej.
SVT trodde att de kunde klippa och klistra för att få till sitt eget narrativ i fred. Men eftersom Jocke och Anjo satt på egna inspelningar och sparade meddelanden, kunde de visa hela sanningen efteråt.
De bevisade svart på vitt hur oseriöst och vinklat Public Service faktiskt jobbade.
SVT:s fina gräv kollapsade och visade sig vara ett skämt, det råder det ingen tvekan om för min del.
Jag tycker Hatet till viss del var lite ensidig, dom hade gjort det lite för lätt för sig. Konspirerandet och försöken till att påverka och dreva, omfattningen på det fick inte mig att tappa hakan åtminstone.
Det som var min main takeaway var att det gjordes tydligt att Jocke påstått att det finns täckning i socpappren för saker på ett sätt som det inte alls gör. Han har uttryckt sig manipulativt om det.
Efteråt var det en del avslöjanden av klipp och klistra och berättande på ett tillrättalagt sätt, men det som blev huvudintrycket för mig var att de (Anjo och Rask) bedrev en kampanj mot Bo-Göran, med psykiga thumbnails och dumförklaranden i flertal.
Det är det vanliga sättet influencers krigar mot varandra, och är det enda verktyget de har typ så då blir det det man tar till.
Men nu när de försökte få igång nåt mot BGB som inte arbetar med sociala medier så tog det dem ingenstans än massor av anmälningar till Granskningsnämnden.