2026-09-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Oavsett vad själva lagen säger i ett land kommer muslimer alltid följa och söka utbredning för en muslimsk tolkning. Och rättfärdiga denna.

Varför motsätter sig inte de 1 miljon muslimer som bor i Sverige svensk lag, och avrättar alla de känner som är otrogna?
Citera
2026-09-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Koranen säger att muslimer inte skall lita på ickemuslimer och förbereda sig på offensivt krig mot ickemuslimer. Den ursprungliga definitionen av jihad är inte "att tvätta toaletten" utan offensivt krig. Muslimer skall gå ut i krig och erövra världen, det står klart och tydligt i Koranen. Fred med otrogna är inte tillåtet, enbart "houdna" vilket är en slags låtsasfred som föregår ett offensivt krig när muslimerna är aggressorn som erövrar. Allt det här framgår klart och tydligt i Koranen.

Citat:
“And He does not forbid you to deal kindly and justly with anyone who has not fought you for your faith or driven you out of your homes; God loves the Just.”
(Surah Al-Mumtahanah, 60:8)

Hänvisa till muslimsk urkund som stipulerar att alla muslimer har rätt att döda, och bör döda icke-muslimer.

Medge annars att de du egentligen har problem med är de som dödar och sedan åberopar (skyller på) sin tro, dvs religiösa fanatiker.
Citera
2026-09-01, 13:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Hänvisa till muslimsk urkund som stipulerar att alla muslimer har rätt att döda, och bör döda icke-muslimer.

Koranen.
Citera
2026-09-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strutfena
Du argumenterar logiskt. Felet är att du missar att den du diskuterar med tar med en till dimension i tanken: ras. Han vill överhuvudtaget inte ha rasfrämlingar i Sverige alls.

TS handlar om S och deras påstådda maskopi med muslimer, inte om ras.
TS pratar inte om kristna syrianer, buddhistiska indier, eller judar från Armeninen.
TS pratar om anhängarna av religionen islam och att dessa anhängare är i maskopi med Socialdemokraterna.

Stanna on topic eller starta egen tråd om du villl prata rasbiologi.

Citat:
Ursprungligen postat av strutfena
någon som tror på skillnader i ras att argumentera med någon som tror på att naturligt urval har haft 0 inverkan på homo sapiens.

Falsk dikotomi.
Citera
2026-09-01, 14:00
Medlem
Citat:
Koranen.

Hänvisa till text i koranen som stipulerar att alla muslimer har rätt att döda, och bör döda icke-muslimer.

Medge annars att de du egentligen har problem med är de som dödar och sedan åberopar (skyller på) sin tro, dvs religiösa fanatiker.
Citera
2026-09-01, 14:08
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Varför motsätter sig inte de 1 miljon muslimer som bor i Sverige svensk lag, och avrättar alla de känner som är otrogna?

En nummerfråga.

Än så länge.

De motsätter sig lagar i Sverige på många sätt, oftast, men inte alltid av religiösa skäl.

Sen arbetar de även med tvångskonvertering, som i t ex Balkan, och/eller genom att kraftigt begränsa friheten för icke-muslimer, som t ex i Egypten.
Senast redigerad av Pitschka 2026-09-01 kl. 14:17.
Citera
2026-09-01, 14:18
Medlem
Citat:
En nummerfråga.

Än så länge.

Citat:
kommer muslimer alltid följa och söka utbredning för en muslimsk tolkning. Och rättfärdiga denna.

Om muslimer ALLTID följer islam, och islam säger att alla otrogna ska tvångskonverteras, så kommer de även att vilja att detta sker nu. Antingen vill de ALLTID detta, eller så vill de det INTE alltid.

Varför följer inte den 1 mijon muslimer som bor i Sverige samma väg och jobbar för att förbjuda kristendom/riva kyrkor/tvångskonvertera otrogna?

Citat:
Sen arbetar de även med tvångskonvertering, som i t ex Balkan, och/eller genom att kraftigt begränsa friheten för icke-muslimer, som t ex i Egypten.

Den 1 miljon muslimer som finns i Sverige vill rösta på ett parti som tvångskonverterar alla ickemuslimer till muslimer. De bara "väntar lite" med att göra det. Gött brorsan.
Citera
2026-09-01, 14:46
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Om muslimer ALLTID följer islam, och islam säger att alla otrogna ska tvångskonverteras, så kommer de även att vilja att detta sker nu. Antingen vill de ALLTID detta, eller så vill de det INTE alltid.

Varför följer inte den 1 mijon muslimer som bor i Sverige samma väg och jobbar för att förbjuda kristendom/riva kyrkor/tvångskonvertera otrogna?

Den 1 miljon muslimer som finns i Sverige vill rösta på ett parti som tvångskonverterar alla ickemuslimer till muslimer. De bara "väntar lite" med att göra det. Gött brorsan.

Ja.

Fast mer riktigt: de vill helst inte rösta alls.
Men använder ibland demokratiska val som verktyg för stunden om detta är nödvändigt.

Som jag skrev, de är för få.
Än så länge.

Muslimer arbetar (idag) med barnafödande och genom att visa stöd för ytterligare muslimsk invandring via röstsedeln som främsta verktyg.

Det finns en rad källor på nätet hur muslimer har arbetat, och arbetar, gradvis i ett icke-muslimskt land beroende på hur mycket den ökande procentandelen av befolkningen är muslimsk.

De följer samma mall.
Senast redigerad av Pitschka 2026-09-01 kl. 14:50.
Citera
2026-09-01, 15:05
Medlem
Som jag sagt förr, muslimerna är så mycket smartare än genomsnittssvensken, inkl våra politiker.
Dvs Islam och har ett långsiktigt program en framtidsvy som handlar om att sakta äta sig in i samhället och i olika positioner för att så småning om ta över vad som kan tas över. Detta skall vägas mot det vanliga svenska systement att bara se saker i 4-årscykler. Vänstern är värst. De främjar Islams framfart och muslimska röster för den egna makten och egna politiska positioner i samhället. Vänstern är så egoistiska och korkade och fattar inte att de blir utnyttjade. De fattar inte att när Islam väl är etablerat så åker vänstern ut med badvattnet.
Det som oroar mig på kort sikt är den klick "normala" sossar som ser vad som sker med invandring och ett starkare Islam. Ni som bor, arbetar och lever som vanliga svenssons, i städer i villaområden ute i landet. Ni som skakar på huvudet över vad som sker och liksom hela tiden biter ihop och känner er maktlösa. Varför är ni fortfarande sossar?
Citera
2026-09-01, 15:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hänvisa till text i koranen som stipulerar att alla muslimer har rätt att döda, och bör döda icke-muslimer.

Fåntratt, det finns många texter i Koranen som stipulerar att muslimer har rätt att döda och bör döda ickemuslimer. Vers 9:5, Surah Al-Baqarah Ayat 190-194, Surah Al-Anfal Ayat 57, Surah At-Taubah Ayat 29 för att nämna ett par stycken.
Citera
2026-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Var bara ett exempel på vad som faktiskt är möjligt. Inte heller sa jag att det inte fick ifrågasättas, utan just att man ska kunna det. Annars blir det som Afghanistan.

Det är just nu inte möjligt att förbjuda alla svenska medborgare att tro på en religion nej. Däremot är det "möjligt" för dig att starta ett parti som går till val på att ändra grundlagen så att all tro förbjuds. Om du får majoriteten av riksdagen med dig i två omröstningar som det har hållits ett riksdagsval mellan så kan du sjösätta detta. Och då blir landet rätt likt Afghanistan.

Citat:
Man kan iföra att det är olagligt att förneka förintelsen. Nu är jag emot det, men att det inte skulle vara möjligt, är helt fel

Att förbjuda ett specifikt yttrande är inte samma sak som att förbjuda en religion. Det ena rör yttrandefrihet, och det andra religionsfrihet. Religionsfriheten skyddas bl. a genom artikel 9 i EKMR, som ger var och en rätt till "tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet".

För att "förbjuda islam" i Sverige skulle tusentals yttranden kopplade till islam förstås också behöva förbjudas, dvs en stor inskränkning av yttrandefriheten. Men detta räcker inte för att förbjuda en religion. För att förbjuda religion måste du även förbjuda vissa byggnader. Du måste förbjuda att människor samlas och ber tillsammans, firar religiösa traditioner, utför religiösa ritualer i sitt hem etc.

Klart att allt detta är möjligt i en totalitär diktatur, och det är klart att du kan starta ett parti som vill förvandla Sverige till en totalitär diktatur som Afghanistan om du vill.

Var det din poäng? Att det är möjligt för dig/någon annan att starta ett sådant parti? Har jag väl inte förnekat någonstans?

Citat:
I en demokrati ska man ha rätt att kritisera förbud som inskränker yttrandefriheten, men även kräva förbud mot vissa åsikter. Det handlar om demokrati och yttrandefrihet. I en demokrati, får man vara mot demokratin.

Nedan skriver du att "FN inte kan definiera vad demokrati är", och att "demokrati är folkstyre", men här börjar du själv definiera vad en demokrati är, och vad man ska ha rätt att göra i en sådan? Om "demokrati enbart är folkstyre", vilket du har bestämt (inte FN), så innebär ju detta att demokrati inte alls har att göra med rättigheter att kritisera förbud? Bestäm dig.

Citat:
FN kan inte definiera vad demokrati är.

Vem kan definiera det? Du? Varför kan du definiera det, men inte FN?

Citat:
Det är folkstyre. Redan på första punkten går man fel. Demokrati har funnits före mänskliga rättigheter

Du talar om majoritetsstyre. Demokrati innebär styre av folket och för folket. Majoriteten är inte folket. Majoritetsstyre är inte folkstyre. För att folket ska kunna styra måste vissa villkor vara uppfyllda. Rättsstaten framstår här som särskilt viktig, eftersom det är rättsstaten som står mellan demokratin och majoritetens tyranni. Minoriteter måste inkluderas i begreppet ”folket”, och lagen måste därför ge dem möjlighet att tillvarata sina intressen. Om en majoritet röstar igenom att kvinnor, judar, och folk med ADHD inte ska få rösta i nästa val, så slutar landet vara ett folkstyre, eftersom det inte längre styrs av folket.

Citat:
Hade vi inte demokratier före det? De demokratiska principerna handlar om friheter, inte åsiktstvång.

Vilka är de "demokratiska principerna," och vem har bestämt dem? Du tycker ju uppenbarligen att FN:s definition av en demokratiskt stat är fel, men ändå talar du som att det finns "demokratiska principer".

Citat:
Ja, men då är vi inte en demokrati enligt dig, enligt tidigare åsiktsförbud.

Vilken åsikt är förbjuden menar du?

Citat:
Vi är exakt som Afghanistan enligt dig.

Nej. Afghanistan är en totalitär diktatur där man bara får utöva en religion. Sverige är en parlamentarisk demokrati där man får utöva flera olika religioner, samt avsäga sig tron på någon religion.

Citat:
Jag säger att det är möjligt och att det redan finns sådana lagar . Även HMF begränsar yttrandefriheten. Så då är frågan om vi inte ska avskaffa dem och bli en demokrati.

Nyss sa du att demokrati inte är något annat än majoritetsstyre. Nu säger du att vi inte kan vara en demokrati om vi inte tillåts heila eller säga att "alla muslimer borde hängas och brännas på bål" etc.

Bestäm dig.

Citat:
Problemet är att man har satt mänskliga rättigheter över demokratin. Ett åsiktstvång.

Vi har inget åsiktstvång i Sverige.

Citat:
Men att stå och heila ska man få.

Varför det?

Citat:
Idag får man helt lagligt driva hets mot svenskar.

Tycker du det är bra eller dåligt?

Citat:
Man ska även få kalla en neger för neger.

Varför det?

Citat:
Tolkningen av lagarna är även utanför lagtexten och bygger på prejudikat.

Både lagtext och prejudikat är rättskällor.
"Tolkningen av lagarna"? Rätten tolkar lagar, ja. Det är så juridik bedrivs. Vill du att en maskin sköter HD istället för människor, så att det är kod som fäller dom, istället för människor som tolkar lag?

Citat:
Vad man subjektivt anser är hets mot folkgrupp.

Vad man "subjektivt anser vara HMF" är irrelevant. Om jag känner mig "subjektivt utsatt för HMF" för att en kille retade mig och några andra blonda människor för att vara äckliga lintottar, är detta fullständigt irrelevant.

"Jag upplever att detta är HMF för att det känns så för mig" får du gärna säga om du vill, oklart varför du skulle göra det bara.

Citat:
Men att förolämpa en folkgrupp, är inte hets mot dem. Det kan bara vara att man som du sa tidigare, faktiskt hetsar mot en folkgrupp.

Okej, nu pratar du bara i allmänhet om vad du tycker HMF är och inte är. Vad är din poäng?

Citat:
Sen har vi även diskrimineringsombudsmannen som kan utdöma böter som inte går att överklaga. T.ex. kan han göra det mot ett sjukhus för att en sköterska kallat en mamma för mamma.

Vem fick böter för detta? Hur mycket?

Citat:
Eller för någon kritiserar någon för att de använder hijab.

Vilket exempel tänker du på här?

Citat:
Neka dem hyra kommunala lokaler

Vem blir nekad till detta menar du?

Citat:
neka artister att framträda om de försvarar dem.

Arrangerar man en konsert får man väl neka eller bjuda in precis den artist man så önskar at spela?

Citat:
Föra drev mot dem och kräva att man inte anställer dem.

Kräva? Jag kan kräva att mitt jobb inte anställer en kille jag inte gillar också, för att jag tycker att han ha fel religion eller fel sexuell läggning el. dyl. Ingen kommer hindra mig från att kräva det? Jag kan till och med hota med att sluta om den andre killen får jobbet. Och? Det är ett fritt land.

Citat:
Neka att servera dem mat.

Servera vem mat? Någon som köpt mat? Om man köpt något man inte får har motparten begått avtalsbrott. Ser inte varför detta skulle vara tillåtet. Tänker du på nåt särskilt?

Citat:
Kräva deras avgång om de är muslimer.

Jag kräver din avgång från Flashback nu. Jag kräver Allards avgång från Örebropartiet nu. Jag kräver att ordföranden i min bostatdsrättsförening avgår nu. Vem skulle bry sig om det menar du? Fritt land, jag får kräva vad jag vill.

Citat:
Neka dem anställning för att de inte följer "värdegrunden".

Arbetsplatser för ha värdegrunder ja. Tycker du att arbetsplatser inte ska få ha regler de anställda behöver följa?

Citat:
Men då så. Inget att invända mot det då.
Blev är det jag sa.

Va?

Citat:
Alla röstade inte på SD

Jag är medveten om att alla som är emot invandring inte röstar på SD. Vad är din poäng?

Citat:
men de som var mot invandringen blev ansedda som det.

De som var emot invandring blev ansedda som vadå? Invandringsmotståndare? Är det ett problem att de blev ansedda som det de var?

Citat:
De som inte ville bli utfrysta för sina åsikter, höll tyst.

Och? Tycker du att Sverige borde förbjuda folk att sluta prata/umgås med folk man inte gillar eller inte håller med?

Citat:
Fast idag kan bli stämd för ärekränkning

Finns inget brott i Sverige som heter ärekränkning.

Citat:
om man kallar någon nazist utan att kunna visa att de är det.

Om du tänker på brottet förtal så är det några som väckt åtal när andra kallat dem för det, ja. Men har någon i Sverige som kallat någon annan person för nazist faktiskt dömts för förtal i svensk domstol? Inte vad jag vet.

Tycker du att det är bra eller dåligt att någon kan dömas för förolämpning eller förtal om man kallar någon annan för nazist?

Citat:
Just att åsikterna ändras. Idag är det islam som ses som hotet, inte SD.

Finns många som anser att SD är ett hot idag. Finns även många andra som anser att islam är ett hot. Din poäng?

Citat:
Vi har redan åsiktsförbud här.

Vi har inte åsiktsförbud.

Citat:
Jag menar att man kan införa förbud mot islam, utan att bli som Afghanistan.

Du menar att vi kan bli ett land som bara tillåter en viss tro/icketro, och straffar alla som tror på fel sak, utan att bli som ett land som bara tillåter en viss tro/icketro, och straffar alla som tror på fel sak. Det har framgått ja.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-09-01 kl. 15:53.
Citera
2026-09-01, 15:50
Medlem
Citat:
Fåntratt, det finns många texter i Koranen som stipulerar att muslimer har rätt att döda och bör döda ickemuslimer. Vers 9:5, Surah Al-Baqarah Ayat 190-194, Surah Al-Anfal Ayat 57, Surah At-Taubah Ayat 29 för att nämna ett par stycken.

Skriv ut den text där det står att alla muslimer har rätt att döda icke-muslimer, och bör också göra det. Så att vi alla kan läsa.

Hur svårt kan detta vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in