2026-09-01, 13:17
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Tro på verkligheten. Vilka brukar trakassera kvinnor sexuellt i grupp och sedan gruppmisshandla vid tillrättavisning??

Är det Anders, Johan och Emil??

Use your brain??

Ja, jag vet att det är mycket troligare att det handlar om blattar och negrer om man ska gå efter hur verkligheten ser ut men man kan inte utesluta svenskar helt.

Skulle det handla om anabola-torskar så är det hjärnor som är helt trasiga och då kan vad som helst hända.
Citera
2026-09-01, 13:20
Medlem
Varför var det ingen som ingrep? Var är civilkuraget?
Citera
2026-09-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Allt sker imorgon onsdag.
du som inte suttit häktad vet inte att det är max 3 dagar som gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Jag beskriver alltså det som står på åklagarmyndigheten gällande häktning, så jo, jag tror nog jag vet.

Citat:
Åklagaren kan begära den anhållna personen häktad. Det måste ske senast kl. 12 tredje dagen efter anhållningsbeslutet. Då lämnar åklagaren in en häktningsframställan till domstolen, som håller en häktningsförhandling. Den måste ske senast 96 timmar efter att personen greps. Om åklagaren anser att personen inte behöver häktas ska den misstänkta släppas på fri fot.

När häktningsförhandlingen avslutats beslutar domstolen om personen ska häktas eller släppas på fri fot. Domstolen kan också ge åklagaren tillstånd att besluta att den häktade får restriktioner. Det innebär att den häktade endast har begränsad rätt att umgås med andra personer eller att ta emot besök och tala i telefon.
https://www.aklagare.se/fran-brott-till-rattegang/brottsutredningen/anhallande-och-haktning/

Det stämmer som Krasigt citerar från Åklagaren. 96 timmar är tidsgränsen för själva förhandlingen.

Nu är det väl inte den exakta tidpunkten känd för anhållandena av männen. Dom ska ha gripits i anslutning till händelsen (natten). Säg att beslutet om anhållan togs kl 07 på morgonen 30 aug.
96 timmar = är så tidigt på torsdag morgon så i just det här aktuella fallet kan nog häktningsförhandlingen ske onsdag eftermiddag.

Men OM beslut om anhållan t ex hade tagits kl 12 i söndags så hade det varit fullt möjligt att hålla häktningsförhandlingen t ex kl 10 på torsdag. Däremot måste framställan om häktning vara inne senast i morgon kl 12.00, precis som framgår av det citerade.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-09-01 kl. 13:28. Anledning: citering
Citera
2026-09-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Och återigen fylls tråden med dumma jävla svenskar som ska försvara invandrare.
Jag önskar er så innerligt att ni råkar illa ut! Då ska jag fira med skumpa.
Era jävla äckel sossar oc MP folk. När ska ni landsförädare dö ut egentligen??

"sVEnsKAR möRDar oCkSÅ titta på Örebro och Trollhättan" Citerat varenda efterbliven S, V, MP Röstare så fort av några av deras importerade röstare begår grova brott.
Citera
2026-09-01, 13:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Varför var det ingen som ingrep? Var är civilkuraget?

Kombination.

1. Det gick antagligen fort.

2. Få personer på platsen med tillräckligt stort våldskqpital att ingripa.
Citera
2026-09-01, 13:24
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Och återigen fylls tråden med dumma jävla svenskar som ska försvara invandrare.
Jag önskar er så innerligt att ni råkar illa ut! Då ska jag fira med skumpa.
Era jävla äckel sossar oc MP folk. När ska ni landsförädare dö ut egentligen??

Det är ingen som försvarar invandrare. Vi bara väntar på fakta. Vet du vad det är?

Det har ryktats om MENA, det har ryktats om negrer och ett par stycken säger att det var svenskar. Det finns ingen fakta, det finns rykten, gissningar och önsketänkande.

Är det invandrare som har gjort det här så hoppas jag att dom åker ut ur Sverige och aldrig får komma tillbaka igen eter avtjänat straff. Oavsett hur nära anknytning dom skulle råka ha till landet. Tro för fan inget annat.
Citera
2026-09-01, 13:25
Medlem
Citat:
En häktningsframställan och häktningsförhandling är skilda, vilket står i texten jag precis skickade. Du förvirrar framställan och förhandlingen som samma beslut.
Dom sker alltid samma dag, förtydliganden det kommer inte hända något på torsdag eftersom dom häktas imorgon onsdag
Citera
2026-09-01, 13:26
Medlem
[quote=Gunn-den-4de|95825345]
Citat:
Ursprungligen postat av Tage-from-Skagen
Haha, men när ett anonymt högertroll skrev att det var MENA-invandrare så använde du det som källa i tråden. Idiot.

Det är detta vi försöker förklara för dig, ditt dumma fan. Ett troll på X oavsett är just ett troll oavsett dennes politiska åskådning, man kan inte använda.

Men alltså ditt offer!!!!!

Det handlar om den sammantagna bilden. Dvs empirisk fakta: hur har det varit alla andra 100 gånger vid liknande brott???
Vad säger folk på X, vad säger folk på FB. Får det att läsa mellan raderna på folk som förhåller sug neutrala.

Du är ju efterbliven, "empirisk fakta" ger en antydan, det är inte fakta baserat på varenda liknande och kommande fall. Du visar bara att du ens förstår dig på hur empiri används.

Du har spammat tråden med påstådd fakta som sedan visade sig vara anonyma troll på X och dina egna killgissningar.

Det är en eller två dagar kvar tills rättsväsendet kommer namnge individerna ifråga och då vi även får mer information om vad som hänt.

Håll käften och vänta.
Citera
2026-09-01, 13:26
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
"sVEnsKAR möRDar oCkSÅ titta på Örebro och Trollhättan" Citerat varenda efterbliven S, V, MP Röstare så fort av några av deras importerade röstare begår grova brott.
Kan ni vänligen sluta använda tråden som ert personliga dagis, där ni ska få skrika och gråta hur mycket ni vill över GMs potentiella etnicitet. Ja, vi är alla medvetna om att utomeuropeiska nationaliteter är överrepresenterade i våldsdåd. Räcker det nu?
Citera
2026-09-01, 13:28
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Dom sker alltid samma dag, förtydliganden det kommer inte hända något på torsdag eftersom dom häktas imorgon onsdag
Jag vet inte varför du trollar mig om det här, det är uppenbarligen så att de inte sker på samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Det stämmer. Nu är det väl inte den exakta tidpunkten känd för anhållandena av männen. Dom ska ha gripits i anslutning till händelsen (natten). Säg att beslutet om anhållan togs kl 07 på morgonen 30 aug.
96 timmar = är så tidigt på torsdag morgon så i just det här aktuella fallet kan nog häktningsförhandlingen ske onsdag eftermiddag.

Men OM beslut om anhållan t ex hade tagits kl 12 i söndags så hade det varit fullt möjligt att hålla häktningsförhandlingen t ex kl 10 på torsdag. Däremot måste framställan om häktning vara inne senast i morgon kl 12.00, precis som framgår av det citerade.
Vad gäller framställan, är det osannolikt att den kommer ut senare i eftermiddag? Brukar den typiskt sett komma ut på morgonen/förmiddagen?
Citera
2026-09-01, 13:30
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför du trollar mig om det här, det är uppenbarligen så att de inte sker på samma dag.

Vad gäller framställan, är det osannolikt att den kommer ut senare i eftermiddag? Brukar den typiskt sett komma ut på morgonen/förmiddagen?
Vi får se vem som har rätt, dom häktas imorgon och det är fakta.
Citera
2026-09-01, 13:30
Avstängd
[quote=Tage-from-Skagen|95825475]
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de

Du är ju efterbliven, "empirisk fakta" ger en antydan, det är inte fakta baserat på varenda liknande och kommande fall. Du visar bara att du ens förstår dig på hur empiri används.

Du har spammat tråden med påstådd fakta som sedan visade sig vara anonyma troll på X och dina egna killgissningar.

Det är en eller två dagar kvar tills rättsväsendet kommer namnge individerna ifråga och då vi även får mer information om vad som hänt.

Håll käften och vänta.
Jag har inget att vänta på, det är du som kan vänta. Jag vet redan. Det spelar ingen roll hur många konton som heter Ebba Usch eller Missbrukar Jimmie som påstår att GM är svenskar.

GM är inte svenskar. Sannolikhet är mikroskopisk. Kom tillbaks efter de har häktats så ska vi snacka igen. Adjö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in