Trillade in lite på ämnet targetade individuals när jag gradvis blev medveten om att jag är en guddomlig intelligens som blir psyopad hipp som haver, samt övervakad. Då blir man såklart också själv nyfiken och undrar - jaha, hur kan detta tänkas fungera egentligen?
Tror det mesta handlar om kontroll, och som i fallet med de här kanalerna och fb-grupperna, om kognitiv hi-jacking. Men det är en arbetshypotes och klart är hursomhelst att i dagens övervaknings och kontrollsamhälle är det ju i princip ingen som INTE är psyopad. Du väljer dock själv vilka informationskanaler du tar in och hjärntvättas av, och hur du sen tolkar och leder det i nån slaggs narrativ förståelse.
Möjligheten till total informationkontroll och hjärntvätt i dagens samhälle är närmast total. Filterbubblor, propaganda, dessinformation osv osv. Så frågan är inte om utan bara var du trillar dit.
Ser man på slutet där i dokumentären också, där killen och hans barn samt tjejen är ute och vandrar på nåt fjäll eller hur det nu är.
Och så tänker man att: ja, jomen det här är ju storytelling, det är ett narrativ de spinner för tittaren.
Sen avslutas den lite praktiskt också när det börjar ringa ett nytt dolt nummer till både honom och "nina".
"man kan ju lägga ihop ett plus ett" säger snubben och så klipps det av i nån slaggs cliff-hanger.
Lite filmiskt sådär
Så ja, har definitivt mina "betänkligheter" kring hur det målas upp det hela. Vilka även förstärks när man tittar på informationsflödet i stort via många andra media och som jag nu länkade till, andra kanaler som spinner på samma tema. Det synkar lite för bra helt enkelt.
Storyn de säljer, eller "narrativet", är "vägen ut ur informationsbubblornas fängelse" eller nåt sånt där kanske.
(kan ha fel såklart, men ser i stort sett hela medie-sfären som en enda stor psyop-blob. Åtminstone till största del. Och det behöver ju inte nödvändigtvis vara nåt negativt heller, den värderingen läser man isf in på egen hand)