2026-09-01, 10:25
Medlem
DonaldBidens avatar
Är väl nästan bara rasister som vill känna en sorts glömd gemenskap i en närmast 100% homogent vit publik som går på sådana föreställningar?

Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Sjuka priser. Lägsta pris på 595kr. Borde vara högsta pris. Vid en konsert kan man förstå med ljus, bomber, eld och övrig rekvisita. Men ett par gubbar som står på scenen och pratar. Jag hade gärna sett spektaklet men inte i Globen. Robert har väl sitt på det torra, men de andra vill väl trygga pensionen. Nåväl det finns gott om meningslösa personer i Stockholm som tjänar alldeles för bra med pengar och som kan lägga sina pengar på detta, så det drabbar nog ingen fattig.

Viktigt för att hålla det värsta patrasket borta.
Senast redigerad av DonaldBiden 2026-09-01 kl. 10:29.
Citera
2026-09-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Största beviset på att vi måste förbjuda åttiotalister. Jag förstår att de kunde uppfattas roliga på nittiotalet när Sverige enbart kunde välja mellan att se Nile City och språka på serbokratiska, men nu när vi har möjlighet att ta in humor från hela världen och desutom mer gräsrotshumor är det dags att släppa gubbarna.
Låter inte som att du var med eller minns rätt.

Hela 90-talet fanns både TV3, TV4, Kanal 5, MTV, samt en drös kabel- och satellitkanaler.
Citera
2026-09-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Ja förstås, "hebbe lilla!"
Apropå den här trådens ämne så gjorde ju SVT faktiskt en reboot på 2000-talet - Herbert och Robert. Jag såg första avsnittet och det var helt ok. Man behövde stå ut med Carl-Einar Häckner, men det funkade totalt sett, den gamla atmosfären fanns kvar. Framgångsfaktorn är kanske just att inte ändra på det gamla receptet, utan tvärtom boosta den särart som var framgångsrik i begynnelsen. Killinggänget måste givetvis göra på samma sätt. Det måste vara 100 procent nostalgi, annars flyger det inte.
Citera
2026-09-01, 11:25
Avslutad
Citat:
Ja förstås, "hebbe lilla!"

" Hebbe Lella"
Citera
2026-09-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Är ju bara ett bevis på att du inte har någon humor.

Killinggänget är det roligaste Norden har att komma med. Men ni snöflingor har väl blivit kränkta utav något, eller inte vet vad Novemberkåsan är för något.

Kan du ge exempel på något som Killinggänget gjort som någon kan känna sig kränkt av?
Citera
2026-09-01, 11:54
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Jonas Inde kommenterar det så här:

"Eftersom folk frågar mig och @p3nyheter nyss har lagt ut en bild på Killinggänget där även jag ingår i gruppen, trots att jag inte kommer att delta i Globenskojet nästa år, så postar jag detta inlägg.

Den tiden var den tiden och jag vet att jag både skriver och skojar bättre idag och sen drygt fem år tillbaka än jag gjorde då. Att skoja om juden har gjort mig förmögen på så många olika sätt. Den glädjen och friheten är jag rädd om. Jag hade aldrig mäktat med att vara Nordens andlige ledare utan mina modiga val som komiker. Men även om jag är en väldigt stor människa, så är jag ändå bara en människa. Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."

Jonas Inde är , eller har blivit skvatt galen. Borde medicinerats för länge sedan.
Tunga mediciner eller inläggning
Citera
2026-09-01, 11:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Robert Gustavsson kladdar och geggar med mat.
Det var inte roligt första gången och kommer aldrig bli.

Kan bara hålla med. Han är en Gösta Ekman wannabe och folk tycker tydlige det är kul med humor som alluderar på efterblivenhet. Gillade aldrig Papphammar heller. Gösta Ekman var bäst i Mannen som slutade röka och Robert Gustafsson nådde sin topp i rollen som Björnes kompis (inte för att jag såg ett enda avsnitt, men har sett något klipp efteråt).

Den som kallar dem politiskt inkorrekta vet inte vad politiskt inkorrekt är. De är så politiskt korrekta det går att bli, kramar vänstern, hatar SD och miljardärer, men höstar in extrema kapitalinkomster själva. Förljugenheten personifierad. Tål inte Henrik Schyffert.
Citera
2026-09-01, 12:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Du markerade min rad om att unga bör visa nutida humor som är bättre - och du jämför med Sällskapsresan och menar dessutom att Tors på Tallin är en variant av den.
Sällskapsresan är boomerhuor. Inte ung humor.
Sällskapsresan har inget med Torsk på Tallin att göra annat än att det är folk som reser.
Jo, Lasse Åberg får alltför lite cred till Killinggängets karaktärs byggen.
Roland Järverup är Stig Helmer.
Berra och Robban är föregångare till alla Gustavssons fyllekaraktärer.

TPT är utformad som en mockumentary, med betydligt mindre budget. I övrigt följer det samma mönster med lustiga stereotyper som Sällskapsresan bara det att den är svartare, råare i kanten och inte har något lyckligt slut.
Citera
2026-09-01, 12:14
Medlem
Kan intresseklubben vara vänlig och anteckna: Henrik Schyffert är med
och då är jag inte med.
Citera
2026-09-01, 12:14
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jo, Lasse Åberg får alltför lite cred till Killinggängets karaktärs byggen.
Roland Järverup är Stig Helmer.
Berra och Robban är föregångare till alla Gustavssons fyllekaraktärer.

TPT är utformad som en mockumentary, med betydligt mindre budget. I övrigt följer det samma mönster med lustiga stereotyper som Sällskapsresan bara det att den är svartare, råare i kanten och inte har något lyckligt slut.

Roland är inspirerad av en verklig kille som var med någon dokumtär om dansband (om jag minns rätt).
Citera
2026-09-01, 12:15
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulricehamnare
Kan intresseklubben vara vänlig och anteckna: Henrik Schyffert är med
och då är jag inte med.
Nä, usch för Schyffert. Han har aldrig varit kul.
Citera
2026-09-01, 12:26
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kan bara hålla med. Han är en Gösta Ekman wannabe och folk tycker tydlige det är kul med humor som alluderar på efterblivenhet. Gillade aldrig Papphammar heller. Gösta Ekman var bäst i Mannen som slutade röka och Robert Gustafsson nådde sin topp i rollen som Björnes kompis (inte för att jag såg ett enda avsnitt, men har sett något klipp efteråt).

Robert Gustafsson kunde inte heller spela Sickan i Jönssonligan. Var fruktansvärt dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in