2026-09-01, 09:15
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Hur vet du det, känner du honom? Själv följer jag "allt för sverige", svenskamerikanerna har generellt mycket varma känslor för sitt ursprung. Det är det många andra generationens invandrare och "mixade" barn som har, antagligen pga en viss rotlöshet men också eftersom folkgrupp generellt är en stark identitet (även om svenskar kanske är svagare än italienare, kurd osv)

Duplantis är ju bara en torr och ytlig person. Det är lite som att se en plastprodukt göra sina stavhopp. Man känner ingenting när han når nya höjder. Han är riktigt bra på det han gör men som svensk känner man som sagt inte mycket när han slår världsrekord. En helt annan känsla när Andreas Almgren eller Daniel Ståhl tar guld.
Citera
2026-09-01, 14:40
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag har fått så många uppenbart felaktiga besked från AI så jag litar inte på information därifrån. När man påpekar för AI att uppgifter är felaktiga, så ber man bara om ursäkt och tackar för att jag rättat. Så för AI är det viktigt att ge ett svar, rätt eller fel, även när man inte har en aning. Gäller åtminstone gratisversionen på Google.

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bra att veta!
Och det var gratisversionen på Google....
AI sa fel, och hittade på egna förklaringar(!), om man ska tro på
https://www.finnkampen.se/om-finnkampen/historien-om-finnkampen/
2023
när alla grenar summerats var poängen exakt lika, 227–227. Stort jubel på de välfyllda läktarna när det förkunnades att de svenska herrarna vann tack vare flest förstaplatser.
Förstaplatser är ett utmärkt ord för grensegrare.
Då slipper vi säkert folk som blandar in ordet grensegrar i sammanhanget.
Slutsats: Allt tyder på att förstaplatser avgör vid oavgjort i poäng.
Citera
2026-09-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Duplantis är ju bara en torr och ytlig person. Det är lite som att se en plastprodukt göra sina stavhopp. Man känner ingenting när han når nya höjder. Han är riktigt bra på det han gör men som svensk känner man som sagt inte mycket när han slår världsrekord. En helt annan känsla när Andreas Almgren eller Daniel Ståhl tar guld.

Duplantis har kanske inte den mest spännande personligheten men han gör sitt jobb för Sverige väldigt bra. Och han ÄR ju faktiskt - precis som Daniel Ståhl - etniskt halvsvensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in