2026-09-01, 01:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Du menar Stalin-style?
Skjuta och skicka räkningen till den avrättades familj.

Jo men vill man bo i ett sånt land?
Det blir ju lite sub-sahara över hela rättsystemet då+
Är inte bara Stalin och sub-sahara som hade/har systemet. Varför skall vi bekosta fängelse med hotellstandard inklusive helpension för lågliven? Och nej, jag har inte suttit i fängelse men jag har bott på vandrarhem, fyra man 15 kvm utan fönster och det kostade 7-800kr per skalle/dygn.

Vill de inte bli utvisade så avliva kräken! Våra egna kräk kan vi ta hand om själva men att vara något av hela världens soptunna behöver vi inte.
Citera
2026-09-01, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Jo en bra idé, varför slösa pengar på skit som aldrig kommer att bli bra?
Ja, där borde ev dödsstraff finnas. 2 chanser oxå pang!
Citera
2026-09-01, 08:26
Medlem
Citat:
Om man kollar på andra länder med demokrati så blir det alltid jättedyrt. Pennsylvania har uppskattats till hela 272 miljoner dollar per avrättning

Jag tänker inte lägga mig i om det är bra eller dåligt, men kostnadsaspekten är ju enbart trams, ett gram fentanyl kostar exempelvis inte mycket och garanterar ju att fången dör snabbt och enkelt, för 272 miljoner dollar kan du ju bygga 4st Kaknästorn och ändå få pengar över, och att avliva fångar med sådana känns ju onödigt tillkrånglat.
Citera
2026-09-01, 08:59
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Jag tänker inte lägga mig i om det är bra eller dåligt, men kostnadsaspekten är ju enbart trams, ett gram fentanyl kostar exempelvis inte mycket och garanterar ju att fången dör snabbt och enkelt, för 272 miljoner dollar kan du ju bygga 4st Kaknästorn och ändå få pengar över, och att avliva fångar med sådana känns ju onödigt tillkrånglat.

Döden är ju inte dyr, det är hur den administreras som är kostsam.
Citera
2026-09-01, 09:05
Medlem
Citat:
Döden är ju inte dyr, det är hur den administreras som är kostsam.

Ja... gav jag inte just ett exempel på hur den inte blir det?
Citera
2026-09-01, 09:09
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Ja... gav jag inte just ett exempel på hur den inte blir det?

Att döda fångar med Kaknästorn känns omständligt.
Även om du kanske bara skulle kunna bygga ett Kaknästorn för en budget på 272 miljoner dollar så verkar det onekligen som ett för ändamålet inte särskilt kärnfullt sätt att utföra dödsstraff.
Citera
2026-09-01, 09:27
Medlem
Citat:
Att döda fångar med Kaknästorn känns omständligt.
Även om du kanske bara skulle kunna bygga ett Kaknästorn för en budget på 272 miljoner dollar så verkar det onekligen som ett för ändamålet inte särskilt kärnfullt sätt att utföra dödsstraff.

Jag gav ju pga detta alternativet med 1gr fentanyl istället, kaknästorn i all ära men fentanyl å 12kr är nog lösningen på detta.
Citera
2026-09-01, 09:45
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Det är redan fixat.

Ett företag som heter spinlaunch hade en ide om att skjuta iväg raketer med en sorts slunga.

https://en.wikipedia.org/wiki/SpinLaunch

Och då skulle vi kunna skicka ut dom kriminella i rymden rent teoretiskt.
Men antar att man får ha personen i någon sorts kapsel för att det ska fungera

Intressant idé.
Skulle kunna bli ett folknöje.
Katapulten placeras på ett stort gärde / äng, och låt säga varje söndag efter gudstjänsten skjuts oönskade individer bort.
Sedan ber församlingen en bön för att den nyss ivägskjutna aldrig mer kommer tillbaka.
Citera
2026-09-01, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Mord, våldtäkt etc.
Grova våldshandlingar mm.

Hade det varit bättre att införa dödsstraff istället för att utvisa dom?

Dom säger att högre straff inte hjälper
Men jag tror dödsstraff hade varit en bra ide

Bra eller dålig ide?

Varför ska det bara gälla de som ska utvisas? Samma handling, samma behandling oavsett svensk som invandrare
Citera
2026-09-01, 11:38
Medlem
LKKINGENs avatar
Poängen med strängare straff som livstids förvaring eller dödsstraff är att hålla individer som inte klarar av att leva i ett civiliserat samhälle borta fr det, har inget med förebyggande eller för att skrämma till lydnad.

Varför inte göra som judarna och ha olika lagar för svenskar och "svenskar".
Med helt andra beviskrav, regler och straffskalor för de olika grupperna?

Man behöver inte ha dödstraff, precis som med miljön så kan man köpa alla sina saker utomlands och slå sig själv i ryggen för att man lyckas hålla nere de svenska utsläppen.

Ta bort medborgarskap och skicka dessa individer för livsstids förvaring i hyrda celler i länder där detta skulle ge mycket till den lokala ekonomin tex Vitryssland, Eritrea, Kina etc.

Problemet är löst, dom är inte svenska medborgare så Sverige har rena händer och i dessa länder blir inte fångar så gamla, en win win helt enkelt.
Citera
2026-09-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvadrolupia
Dålig.

Men dödsstraff för de som skapar korkade trådar på Flashback tycker jag är en bra idé.

Jag ser inget korkat med den här tråden
Citera
2026-09-01, 18:23
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Jag ser inget korkat med den här tråden

Klart du inte gör fast du får finna dig i de lagar vi har i Sverige och här har vi inte dödstraff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in