2026-08-31, 23:21
Medlem
Frater_Frags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
... Efter det kan vi damma av den där giljotinen som står i ett skjul nånstans vid Långholmens centralfängelse???
Den giljotinen står mig veterligt på Polismuseet.
Citera
2026-08-31, 23:29
Medlem
Det är redan fixat.

Ett företag som heter spinlaunch hade en ide om att skjuta iväg raketer med en sorts slunga.

https://en.wikipedia.org/wiki/SpinLaunch

Och då skulle vi kunna skicka ut dom kriminella i rymden rent teoretiskt.
Men antar att man får ha personen i någon sorts kapsel för att det ska fungera

Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Då behövs en lång räckvidd, men kul tanke.
Citera
2026-09-01, 00:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Superdålig idé- dyrt och jävligt.
Utvisa till ursprungsländerna med ett bilateralt avtal om fångutväxling
Hur skulle det bli dyrare? Istället för att förvara dem, mata dem här i 10-18 år så avlivar man dem. Eller säg såhär: Motsätter de sig utvisning och hemlandet inte tar emot dem blir de avlivade i stället.

De svenskar och "svenskar" som sitter i länderna vi inte har avtal med har nog gjort något riktigt dumt och kan fortsätta sitta där.
Citera
2026-09-01, 00:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Om man kollar på andra länder med demokrati så blir det alltid jättedyrt. Pennsylvania har uppskattats till hela 272 miljoner dollar per avrättning
Kan det bero på att de sitter på deat row mellan 15 och 25 år innan det verkställs? Går ju att snabba upp processen en del kan man tycka.
Citera
2026-09-01, 00:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Dream on! I USA har de inte så många avrättningar, de inte får tag i de gifter som dödar folk på ett vettigt sätt!
Går ju hänga eller skjuta dem. Ge mig 45k i månaden så visst skulle jag kunna trycka på knappen/avtryckaren. Avlivat både djur som betytt väldigt mycket för mig och trafikskadat vilt, så varför inte några lågliv till människor? Människor är också djur.
Citera
2026-09-01, 00:17
Medlem
Nattbussen4s avatar
I Karlstad verkar tre apor med utvisningsbeslut tillsammans ha slagit ihjäl en man.

Inte mig emot att de avrättas på öppen gata.
Citera
2026-09-01, 00:22
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Instämmer. Utvisning räcker inte.

Tortyr först och sen avliva dessa avarter.
Citera
2026-09-01, 00:24
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan det bero på att de sitter på deat row mellan 15 och 25 år innan det verkställs? Går ju att snabba upp processen en del kan man tycka.

Du menar Stalin-style?
Skjuta och skicka räkningen till den avrättades familj.

Jo men vill man bo i ett sånt land?
Det blir ju lite sub-sahara över hela rättsystemet då+
Citera
2026-09-01, 00:38
Medlem
Citat:
Superdålig idé- dyrt och jävligt.
Utvisa till ursprungsländerna med ett bilateralt avtal om fångutväxling

Menar du att vi ska ge bort en fånge i utbyte till en annan fånge?

Blir ungefär som att bita sig i svansen.
Citera
2026-09-01, 01:01
Avslutad
Håller med om detta, har förslagit det för andra också. Att man kan göra utlänningslagen mer avancerad. Med dödstraff vid allvarliga brott.
Citera
2026-09-01, 01:19
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Dream on gällande vad? Det är en demokrati och det sker avrättningar där, fan lägg dig och nyktra till hundjävel.

Usa demokrati det tål att diskuteras! Ja men inte med gifter då de som Usa har inte fungerar!
Citera
2026-09-01, 01:24
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Går ju hänga eller skjuta dem. Ge mig 45k i månaden så visst skulle jag kunna trycka på knappen/avtryckaren. Avlivat både djur som betytt väldigt mycket för mig och trafikskadat vilt, så varför inte några lågliv till människor? Människor är också djur.

Japp vi är också djur och visst skjuter vi våra djur men det är för att vi vill dem väl eller hur? Nja det är inte så lätt att "avliva" en människa som många tror på Flashback, fast de har ju inte en ens vapenlicens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in