Citat:
Ursprungligen postat av
stilicho
Vad är den till för? Att sälja ibland och köpa ibland utan någon som helst ordning? Du får nog ta och bestämma dig för om 90 dollar fatet är dyrt eller billigt först innan du kan få någon ordning på dina tankar kring det här.
90d fatet är mellan dyrt och billigt, det är ju vad saudi behöver för att ha budgeten i balans, annars kan de ju inte bygga sina glasskyskraport som ingen vill bo i i i öknen.
ja. reserven behövs ju om mexikanarna anfaller, eller om man inte vill förlora tillväxt och skaka marknaden när iran eller ryssland beter sig som rövhattar mot sina grannar.
Citat:
Det var inte vad Trump sa 2024. Men han har väl ändrat sig nu när han själv får skulden för de höga bränslepriserna. Han är inte den första politikern som gör en helomvändning när det börjar blåsa lite.
med tanken på röran som biden lämnade till honom, så får man ju köpa att han får göra obekväma saker, men självklart kommer det sluta med succe. oljan som tagits ut denna gång är ju i "emergency swaps", så det ger ju honom en möjlighet att "tjäna" olja på det, och sammtidigt öka den inhemska produktionen.
Citat:
Vissa kognitiva problem har du ju uppenbart. Men jag tror inte moderatorerna vill höra så mycket om detta. Men de kan säkert hänvisa dig till en tråd som passar dina frågeställningar.
så nu är du moderator oxo, festligt efterbliven.....
Citat:
Tråden har trettioentusen inlägg. Jag hinner nog inte läsa alla de ikväll. Kanske kan du bara berätta var IAEA har klagat på Irans transparens så får vi det överstökat. Ge mig dödsstöten bara, jag är redo för den. Det kommer bli en stor triumf för dig, alla kommer att tycka att du är den bästa debattören. Om det du säger är sant förstås. Är det inte det är du ju bara patetisk. Men det är troligt att de flesta i tråden redan har dragit den slutsatsen.
du kan klicka på namnet ute till vänster och få upp "alla mina inläg i detta ämne".
va inte så jävla lat och patetisk, det är ju inte lika enkelt att ursäkta som att du är korkad.