2026-07-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vriden
Vad tyst det blev om detta…

Kommer nog ta tid innan vi hör mer. Om vi någonsin får höra mer..

De håller förmodligen förhör just nu.
Men att ingen gripits pekar för mig på att de inte tror att de har nog med bara DNAt.
Vilket får mig att tänka att det inte är DNA på vapnet (plattan) de hittat och matchat.
Utan kanske något så enkelt som hårstrån på hennes kläder eller liknande :/
Citera
2026-07-05, 14:00
Medlem
Vridens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Kommer nog ta tid innan vi hör mer. Om vi någonsin får höra mer..

De håller förmodligen förhör just nu.
Men att ingen gripits pekar för mig på att de inte tror att de har nog med bara DNAt.
Vilket får mig att tänka att det inte är DNA på vapnet (plattan) de hittat och matchat.
Utan kanske något så enkelt som hårstrån på hennes kläder eller liknande :/

Det låter rimligt. Fan hade hoppats på att detta skulle vara en smoking gun så att detta fallet hade kunnat bli löst en gång för alla.
Citera
2026-07-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vriden
Det låter rimligt. Fan hade hoppats på att detta skulle vara en smoking gun så att detta fallet hade kunnat bli löst en gång för alla.

Hoppades verkligen jag med.. främst för hennes barns skull..
Citera
2026-08-19, 18:46
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/mordf%C3%B6rs%C3%B6ket-p%C3%A5-monika-burvall-kan-f%C3%A5-en-l%C3%B6sning/ar-AA2arGN8?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=6a85dd3986f640 68ba0f3469b550dae6&ei=25
Citat:
I 30 år har familjen levt i ovisshet vem som krossade Monika Burvalls skalle en julinatt 1996. Nu kan polisen vara närmare en lösning.

– Tänk om det är någon man känner, säger dottern Lina Olofsson till Newsner.
Citera
2026-08-24, 13:41
Medlem
Slaskheters avatar
Tänk om misshandlaren av mamman är den ena brodern?

Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/mordf%C3%B6rs%C3%B6ket-p%C3%A5-monika-burvall-kan-f%C3%A5-en-l%C3%B6sning/ar-AA2arGN8?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=6a85dd3986f640 68ba0f3469b550dae6&ei=25
– Tänk om det är någon man känner, säger dottern Lina Olofsson till Newsner.
Citat:
Monika Burvall misshandlades svårt
Citat:

”Gick tillbaka flera gånger under kvällen” skulle jag tolka som minst 2 — 3 gånger, utan att veta exakt hur många.
Varför går ens de två bröderna tillbaka till campingen minst 2 — 3 gånger för att titta till sin manma; som sov under bar himmel då tältpinnar saknades?
Citat:
” – Mina bröder gick tillbaka flera gånger under kvällen för att titta till henne och såg sista gången att hon flyttat sig.”
”Då hade hon också en jeansjacka över huvudet.”
Hennes liv slogs i spillror
Publicerad 13 juni 2009, kl 04.00
https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/hennes-liv-slogs-i-spillror/rg8vxg7l
Campade vid festplatsen
Det var under Stångaspelen som Monika Burvalls liv slogs i spillror.
Den 42-åriga sjubarnsmamman campade vid festplatsen tillsammans med två av sina söner. Tältpinnarna var borta så alla tre skulle sova under bar himmel. Sönerna var ute på egen hand och när de kom hem på natten låg deras mamma och snarkade. De bredde en kappa över henne och gick och lade sig. På morgonen möttes de av en hemsk syn.
Båda bröderna var tonåringar vid tillfället.
Tänk om det är någon av / eller båda två av / bröderna som misshandlade mamman?
  • Vid intervjun 2009 bredde bröderna en kappa över mamman när de kom hem på natten.
  • Vid intervjun 2026 hade mamman en jeansjacka över huvudet när de sista gången tittade till henne.
Gärningspersonen kan ha funnits väldigt nära familjen. Andreas syster Lina har själv uttryckt just den obehagliga tanken: ”Det kan vara nån i närheten. Man vet ju inte.”
https://www.sverigesradio.se/artikel/29-ar-sen-stangafallet-andreas-hittade-mamma-sonderslagen
Kan inte den ’anonyma tonårsbrodern’ till Linn och Andreas själv ha ”tittat till mamman under kvällen” och då lagt en jeansjacka över hennes huvud innan bröderna tillsammans bredde en kappa över mamman när de kom hem på natten?

Citat:
2025-11-08, 20:58
Citat:
Ursprungligen postat av Rockenroll
Vi är 5 syskon. Jag och mina bröder skulle sova med mamma men jag hittade en kompis under kvällen att sova hos. Bröderna gick och la sig sent på natten . De hade festat och det var mörkt. Mina två småsystrar sov med deras pappa.
”jag rödade i texten för synbarhetens skull”
Varför är inte den andra broderns namn offentligt angivet?
Vem är han?

Tänk om misshandlaren av mamman är den ena brodern?
Brodern som Linn känner.
Citera
2026-08-25, 11:47
Medlem
Slaskheters avatar
OBS! Det är hans egna ord från Facebook.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Båda bröderna var tonåringar vid tillfället.
Varför är inte den andra broderns namn offentligt angivet?
Vem är han?

Han:
Den andra brodern har vissa ytliga gemensamma faktorer, framför allt ångest, psykisk ohälsa, social isolering och ett tillbakadraget liv, med Linköping och Brattås.
– Tänk om det är den andra brodern!
Citera
2026-08-25, 17:48
Medlem
Slaskheters avatar
Vad är anledningen till efternamnsbytet 3nbl0m?

Citat:

Den andra brodern har ytterligare en gemensam faktor gemensamt med Brattås JJ.
Vad är anledningen till efternamnsbytet 3nbl0m?
“Mamman har haft våldsamma män → barnet blir våldsamt mot mamman.”
Citat:
2022-07-08, 17:56
Citat:
Ursprungligen postat av Rockenroll
Absolut.
Monika levde under en hotbild. Hade flera män som slog henne genom åren. Det är ingen hemlighet. Hon utsattes för ett så brutalt övervåld vilket nästan alltid är personligt. Det tyder på någon i hennes närhet. Under tiden var hon mitt i en separation från maken. Därför tält, då hon inte kunde vara i sitt eget hus.

Jag kan säga mycket mer men jag vill inte röja för mycket för av min identitet. Synd att inte pm funkar för mig för då kan jag säga ännu mer. Hur många inlägg måste man vara uppe i för att det ska gå?
jag rödade i texten för synbarhetens skull

Kan det ligga till så?
Citera
2026-08-25, 19:40
Medlem
Slaskheters avatar
Röd flagga – och den viftar frenetiskt.

Citat:

OBS! Autism är också hans egna ord från Facebook.

🚩 Röd flagga – och den viftar frenetiskt.
Citera
2026-08-25, 20:39
Medlem
Slaskheters avatar
Så; bäst att inte hälsa på Monika!!!

Citat:
🚩 Röd flagga – och den viftar frenetiskt.

Kanske borde polisen höra brodern @ndr3@s igen om brödernas förehavanden under kväll och natt.
Och därefter brodern M@rkus; igen och igen och igen!
Jag reagerar starkt på att brodern @ndr3@s inte har hälsat på sin mamma efter misshandeln 1996.
https://www.sverigesradio.se/artikel/29-ar-sen-stangafallet-andreas-hittade-mamma-sonderslagen
Har M@rkus hälsat på sin mamma efter misshandeln 1996; eller inte?
Jag tycker att det är underligt?
Finns det någon underliggande anledning till att inte hälsa på sin mamma efter misshandeln 1996?
Det är väldigt lätt att övertolka reaktioner hos personer med svåra hjärnskador.
Om Monika har någon kvarvarande förmåga att bearbeta personligt betydelsefull information är det tänkbart att en person som är starkt förknippad med den traumatiska händelsen skulle kunna framkalla en reaktion.
Det skulle kunna handla om exempelvis:
  • förändrad blick
  • ansiktsuttryck
  • gråt
  • oro
  • förändrad puls
  • eller annan förändring i beteendet.
En sådan reaktion skulle inte automatiskt betyda ”hon känner igen honom och vet vad han gjorde”. Hjärnskador kan ge många olika automatiska och känslomässiga reaktioner.
@ndr3@s och M@rkus skulle kunna framkalla en reaktion hos mamma Monika?
Så; bäst att inte hälsa på Monika!!!
Citera
2026-08-25, 21:02
Medlem
Slaskheters avatar
En mamma som M@rkus hälsar på är hans familjehemsmamma.

Citat:
Har M@rkus hälsat på sin mamma efter misshandeln 1996; eller inte?

Citera
2026-08-29, 23:19
Medlem
Citat:

Jag tycker det låter som att du har väldigt dålig koll på hur trauman som dessa fungerar på olika människor.

Mamma Monika är totalt instängd i sin egen kropp och kan inte prata. Vi vet inte ens om hon är medveten om att hon får besök av sina barn.

Dessa barn har gått igenom fruktansvärda trauman under sin barndom fram till mammans mordförsök och sen själva mordförsöket och utredningen osv efter.

Att först hitta sin mamma, inse att man kunde hjälpt henne tidigare/borde förstått att något va fel på natten, och sen få en mamma som inte vaknar och aldrig blir sig själv igen…
Det är inget något barn/ungdom borde gå igenom och alla kommer reagera otroligt olika på det.

Bröderna har också hörts mängder av gånger och alla misstankar mot dem är strukna.

Jag tycker dina kommentarer är otroligt okunniga och okänsliga för att vara helt ärlig.

Jag respekterar och förstår fullt ut både de barnen som väljer att hälsa på sin mamma - och de som inte gör det.

De har alla gått igenom nog.
Jag är otroligt trygg med att polisen vet vad de gjorde när de strukit dem från alla misstankar.
Tex att de inte är deras DNA som hittats.
Citera
2026-09-01, 06:17
Medlem
Kan det vara en kvinna som är gärnings(man)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in