2025-10-25, 09:47
Medlem
Begärdes den anhållne aldrig häktad? Trots mobiluppkopplingen och samtalet till Visby lasarett?
Citera
2025-10-25, 10:44
Medlem
Nu skojar du väl? Han är kvinnomisshandlare men han skulle aldrig slå henne så mkt menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Lyssna på podden eller läs tråden innan du kommenterar vidriga saker om folk som är döda och inte kan försvara sig.
Ja han va en kvinna boxare på fyllan.
Men han är där emellan känd av ALLA som träffat honom känd som världens snällaste, goaste människa.
Utöver det älskade han barn. Han älskade alla Monicas barn dessutom. Så hur vidrig och oförsvarbart hans fulla, kvinnomisshandlande sida var så skulle han aldrig försöka ta livet av små barns mamma.
Och denna människa har 1000000% försökt döda.
Citera
2025-10-25, 13:11
Medlem
Det är ju familjen som trycker på att det ska va den här s dom vill väl inte att deras alkoliserade kvinnomisshandlande pappa ska va den skyldige. Han tog livet av sig för att han trodde han skulle åka dit
Citera
2025-10-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbar12345
Nu skojar du väl? Han är kvinnomisshandlare men han skulle aldrig slå henne så mkt menar du?

Känns som att du är högst dåligt insatt.
Det är inte bara familjen som frikänt honom som du får det att framstå som i kommentaren under.

Och nej det är inte vad jag menar - men jag menar där emot att han inte skulle låtit hennes barn hitta henne i det skicket utifrån vad de som faktiskt är insatta berättar.
Citera
2025-10-25, 15:41
Medlem
Du hör ju själv hoppas jag hur sjukt det låter? Nej det måste va en annan kvinnomisshandlare för v den snälla kvinnomisshandlaren skulle inte låta barnen se henne på morgonen?
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Känns som att du är högst dåligt insatt.
Det är inte bara familjen som frikänt honom som du får det att framstå som i kommentaren under.

Och nej det är inte vad jag menar - men jag menar där emot att han inte skulle låtit hennes barn hitta henne i det skicket utifrån vad de som faktiskt är insatta berättar.
Citera
2025-10-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbar12345
Du hör ju själv hoppas jag hur sjukt det låter? Nej det måste va en annan kvinnomisshandlare för v den snälla kvinnomisshandlaren skulle inte låta barnen se henne på morgonen?

Jag litar helt enkelt på de som är insatta i historien och som alla är överens.
Sen vad du tycker om att det är logiken han hade eller som människorna som kände honom anser att han hade behöver du ju inte lägga på mig?
Jag talar bara om hur han va känd för att funka.

Sen är det ju inte bara de åsikterna som gjort att han frikänts.
Vittnen, förhör och mkt mer har lett till att han är frikänd för både familj och polis.

Sen är det ju så att när man diskuterar våldsmän, kriminella och alkoholister/missbrukare så är ALLT SJUKT.
Om du tror att du ska få någon typ av normal logik i en historia fylld av sådant så får du nog tänka om.
Citera
2025-10-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preklusionsprincip
Begärdes den anhållne aldrig häktad? Trots mobiluppkopplingen och samtalet till Visby lasarett?

Tror man kom fram till att samtalet skedde efter att han dykt upp på brottsplatsen och pratat med polisen.
Att någon av tiderna var felstämplade
Citera
2025-10-26, 01:12
Medlem
Kasskekotts avatar
Vissa släkter vet man ju om, som gotlänning, är värre än andra. Ser att Hederste*tsläkten varit uppe på tapeten tidigare här i tråden, det är ju några som iallafall jag hört genom hela mitt liv att akta mig för och om man råkat hamna i något sådant sällskap har det ju enbart varit sinnessjuka grejer man fått se. Finns ju en del otroligt otäcka varianter utav dem (som både figurerar nu och som figurerat förr). Även En*erborgsläkten.

De flesta mig veterligen fullkomligt vidriga mot kvinnor, hänsynslösa, samt inte svåra att ta till våld och tillhyggen hej vilt, att trycka i sig både sprit och annat är ju också en självklarhet. Båda efternamnen finns det ju en del representanter för i flashbacktrådar bara senaste åren. Tex Te* vet jag inte hur mycket skit han lyckats med, L”if, H”nrik, samt även den där festen i alskog var väl också någon En*erborg tillochmed? Alla har väl säkerligen trauma med det ena och det andra som förs vidare i generationer.

Näst i tur på ostabilitet-sjuka-i-huvudet-prispallen-från-sudret vore ju någon ur Jacobssonarna, men de är ju såklart för unga.

Jag har dålig koll på denne St”fan. Vad vet man om honom?

Hur många är det som är topsade och vet tex barnet och Gärdek vilka? Hur länge sparas dessa? Man hoppas ju detta helt genomgående fruktansvärda fall kunde lösas likt tex dubbelmordet i Linköpings DNA-profilering. Borde te sig lätt om det så vore en gotlänning på så sätt som att de flesta är ju faktiskt släkt med varandra på något sätt och visa. Svårare om det är en fastlänning. Bra att lysa nytt sken på fallet och hoppas det öppnar upp för säkert mkt välvilliga människor, för att få skipa rättvisa för denna stackars kvinna och de stackars barnen. Förjävligt att det tagit sådan tid.

Folk vet saker, det är ett litet ställe och med mycket folk som varit i närheten. Jag gissar närstående och gjort med hat. Fullkomligt vidrigt och ungarna ska ha allt fint i världen efter att ha varit med om något sådant traumatiskt.

*=d ” =e
Senast redigerad av Kasskekott 2025-10-26 kl. 01:41.
Citera
2025-10-30, 14:30
Medlem
Finns det något förhörsprotokoll att läsa?
Citera
2025-10-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasskekott
Vissa släkter vet man ju om, som gotlänning, är värre än andra. Ser att Hederste*tsläkten varit uppe på tapeten tidigare här i tråden, det är ju några som iallafall jag hört genom hela mitt liv att akta mig för och om man råkat hamna i något sådant sällskap har det ju enbart varit sinnessjuka grejer man fått se. Finns ju en del otroligt otäcka varianter utav dem (som både figurerar nu och som figurerat förr). Även En*erborgsläkten.

De flesta mig veterligen fullkomligt vidriga mot kvinnor, hänsynslösa, samt inte svåra att ta till våld och tillhyggen hej vilt, att trycka i sig både sprit och annat är ju också en självklarhet. Båda efternamnen finns det ju en del representanter för i flashbacktrådar bara senaste åren. Tex Te* vet jag inte hur mycket skit han lyckats med, L”if, H”nrik, samt även den där festen i alskog var väl också någon En*erborg tillochmed? Alla har väl säkerligen trauma med det ena och det andra som förs vidare i generationer.

Näst i tur på ostabilitet-sjuka-i-huvudet-prispallen-från-sudret vore ju någon ur Jacobssonarna, men de är ju såklart för unga.

Jag har dålig koll på denne St”fan. Vad vet man om honom?

Hur många är det som är topsade och vet tex barnet och Gärdek vilka? Hur länge sparas dessa? Man hoppas ju detta helt genomgående fruktansvärda fall kunde lösas likt tex dubbelmordet i Linköpings DNA-profilering. Borde te sig lätt om det så vore en gotlänning på så sätt som att de flesta är ju faktiskt släkt med varandra på något sätt och visa. Svårare om det är en fastlänning. Bra att lysa nytt sken på fallet och hoppas det öppnar upp för säkert mkt välvilliga människor, för att få skipa rättvisa för denna stackars kvinna och de stackars barnen. Förjävligt att det tagit sådan tid.

Folk vet saker, det är ett litet ställe och med mycket folk som varit i närheten. Jag gissar närstående och gjort med hat. Fullkomligt vidrigt och ungarna ska ha allt fint i världen efter att ha varit med om något sådant traumatiskt.

*=d ” =e

Har förstått det som att den inte är säkra på om DNAt tillhör gärningsmannen och därför har inte någon mass-toppsning (likt haga-mannen , om jag minns rätt) eller släktforsknings-spårning (likt i Linköping) lagts resurser på. Men jag är osäker.

Tänker att det kanske är därför man ändå tänker ”svensken” som skyldig.
Antingen för att han inte matchade men man är inte säker på att det är mördarens DNA ändå - eller för att han dog innan man bestämde sig för att topsa
Citera
2025-11-07, 10:08
Medlem
Har S någon närstående kvar i livet? Barn? Hustru? Vad säga dom om det hela? Vet dom någe?
Citera
2025-11-08, 20:58
Medlem
Rockenrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur många syskon är ni?

Var det bara två söner som var med henne och skulle tälta?

Var var de andra barnen?

Var inte sönerna där när hon misshandlades? När kom de dit?
Vi är 5 syskon. Jag och mina bröder skulle sova med mamma men jag hittade en kompis under kvällen att sova hos. Bröderna gick och la sig sent på natten . De hade festat och det var mörkt. Mina två småsystrar sov med deras pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in