2026-09-01, 02:21
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Tack för att du bevisar min tes att högintelligenta har varierad mat. Ge några exempel på intelligenta maträtter ni brukade laga?

Ska inte säga att det var vad "vi" lagade som om det var vår grej. Men vi båda har väl en liknande grundsyn på ekologiskt och närodlat/egenproducerat. En annan grej vi hade gemensamt var att vi båda använder ganska mycket olika kryddor i rätterna.
Citera
2026-09-01, 02:37
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Att din premiss är dum.
Mhm, kan du utveckla lite gubben?

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Ska inte säga att det var vad "vi" lagade som om det var vår grej. Men vi båda har väl en liknande grundsyn på ekologiskt och närodlat/egenproducerat. En annan grej vi hade gemensamt var att vi båda använder ganska mycket olika kryddor i rätterna.
Kryddor var ordet. Ja, du är vad jag kan bedöma uppenbart intelligent. Kul att höra och tack för att du bidrog och stödjer mitt argument.
Citera
2026-09-01, 02:45
Medlem
Jag är ganska smart men inte inom alla områden. Min kost är ganska kass. Det är kanske den som fått mig att upphöra agera intelligent och istället be människor fara åt helvetet lite överallt.

Försöker återgå till husmanskosten men den är ju egentligen inte jättebra mat.
Citera
2026-09-01, 02:46
Medlem
shitholecitizens avatar
Fläsk.
Citera
2026-09-01, 02:46
Medlem
Ilimitados avatar
Definiera intelligent. Många med hög IQ är jävla spån.
Citera
2026-09-01, 02:48
Medlem
Citat:
Jag tänkte detta när jag precis åt potatischips och hummus. Det är ju egentligen mer sofistikerat och intelligent än någon "trashig" gräddfil och pulver som man bankar ihop.

Naturligtvis så lagar de intelligenta sin mat själva. Exempelvis gör man sin egen tacokrydda än att hjärndött gå till affären och plocka på sig en Santa Maria.

Berätta för mig, ni mer IQ-begåvade då specifikt, hur ni äter mat och vad ni äter och hur ni lagar den maten.

Bönor, linser och tomater, grönsaker surkål, svamp, fläsk och nötkött och joghurt. Jag försöker indvika bröd, cornflakes skräpmat och sötsaker.
Citera
2026-09-01, 02:54
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Jag tänkte detta när jag precis åt potatischips och hummus. Det är ju egentligen mer sofistikerat och intelligent än någon "trashig" gräddfil och pulver som man bankar ihop.

Naturligtvis så lagar de intelligenta sin mat själva. Exempelvis gör man sin egen tacokrydda än att hjärndött gå till affären och plocka på sig en Santa Maria.

Berätta för mig, ni mer IQ-begåvade då specifikt, hur ni äter mat och vad ni äter och hur ni lagar den maten.

Potatischips äter jag inte men hummus ja för fan!
I övrigt mycket ägg,kött,sötpotatis,frukter,nötter,bär,choklad,yog urt,fisk,kyckling,grönsaker,honung glömde det viktigaste av allt, fina ostar!!
Citera
2026-09-01, 04:48
Medlem
Jag tror nog att de flesta med något mellan öronen vet om kopplingen mellan mat och hälsa. Riktig mat gjord från grunden utan tillsatser är vad som förenar dem i detta, om de sen är veganer eller äter kött spelar mindre roll i sammanhanget likaså om man väljer att vara extrem eller att ha skafferiet fyllt med olika tillskott för att försöka maximera sin hälsa tillsammans med träning.

Ytterst lite skräp och matintaget behandlas med respekt helt enkelt.
Citera
2026-09-01, 05:20
Medlem
Riksreptilens avatar
Olika sorts fisk inkl blandade soppor max tre gånger i veckan för att inte bli för intelligent.

Övriga dagar blir det rätt mycket viltkött och rotsaker.
Citera
2026-09-01, 05:53
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vår fantasi-frucka med H0race:

Stark inspiration från hanses förra fru Ebba Witt-Rattstroms estniska rötter.

Starkt kaffe. Nattamörkt rågbröd (kamrat Andres Loco och Martin L00k i Killingarna kan här säga "Eesti leib"). Ansjovis. Tillredda ägg av fria hönor. Kärnat smör. En ½ rökt gris. Surkål. Halvah, som morgondessert (...spännande mellanöstern-influens). Ännu mer starkt kaffe.
Citera
2026-09-01, 06:07
Medlem
Citat:

Det är väl inte rocket science att göra egen tzatziki. Gör jag något med dipp så är det just tzatziki och till det morötter eller gurka. Allt ekologiskt naturligtvis. Chips finns inte på kartan. Man bör hålla sig borta från ultraprocessad mat och för mycket kolhydrater. Matprodukter med raps- och solrosolja, tillsatser etc är döden för magen.

Mat är annars ett nödvändigt ont. Äter selektivt, protein och fett och koll på kolhydraterna. Intermittent fasta. Ingen frukost, ingen lunch.
Citera
2026-09-01, 06:28
Medlem
halaltarzans avatar
Utan att vara intelligent själv så är jag av den uppfattningen att smarta människor äter allt möjligt, dock äter de sig inte överviktiga eller så de får kagge. Nej, det är de för intelligenta för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in