2026-08-31, 19:09
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, så är det ju tyvärr. Man är duktiga på att utnyttja en sorts 'FOMO' för att skrämma folk till valunorna. Om något så borde ju valsystemet komma med mössan i handen och be mig om min röst.

Nej precis, folk verkar strunta i (eller inte förstå) det globala tekniksamhällets maktstrukturer. Naturligtvis spelar det absolut ingen roll vad du rösta på i ett val här, när Sverige redan är insyltad i en mängd globalistiska sammanslutningar (EU, NATO osv.) men det verkar inte riktigt nå fram.

Ännu mer fascinerande blir det när någon som känner till dessa maktstrukturer försöker förändra dessa strukturer genom att inte rösta och uppmanar andra att göra detsamma - vilket naturligtvis alla andra förstår är totalt haveri och vägrar delta.

Lycka till där borta i Ankeborg.
Citera
2026-08-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Ännu mer fascinerande blir det när någon som känner till dessa maktstrukturer försöker förändra dessa strukturer genom att inte rösta och uppmanar andra att göra detsamma - vilket naturligtvis alla andra förstår är totalt haveri och vägrar delta.

Lycka till där borta i Ankeborg.
Ja, lycka till. Snart kommer Ankeborg kollapsa och då blir det ett häftigt uppvaknande för många av er.
Citera
2026-08-31, 19:15
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ja, lycka till. Snart kommer Ankeborg kollapsa och då blir det ett häftigt uppvaknande för många av er.

Förmodar att det är din enmans-Kalle Anka-klubb med röstvägrare som kommer att ordna med denna kollaps?

När ni slutar rösta kollapsar samhället?

Edit: Ni = du.
Citera
2026-09-10, 21:52
Medlem
Nu går snart folket man ur huse för att lägga ett par småbitar cellulosa i en låda, kalla varandra idioter på sociala medier och sedan så är allt som vanligt på måndag igen. Ska bli kul att läsa alla arga inlägg i Valvakan-tråden
Citera
2026-09-10, 22:42
Medlem
Citat:
Nu går snart folket man ur huse för att lägga ett par småbitar cellulosa i en låda, kalla varandra idioter på sociala medier och sedan så är allt som vanligt på måndag igen. Ska bli kul att läsa alla arga inlägg i Valvakan-tråden

Framför allt tror jag att Afs-trådarna mer eller mindre dör efter ännu ett fiasko.
Citera
2026-09-11, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Framför allt tror jag att Afs-trådarna mer eller mindre dör efter ännu ett fiasko.
Ja, så kan det säkert vara.
Citera
2026-09-11, 08:11
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:

Du skrev nyss att samhället går mot kollaps men nu går vi alltså mot normalitet?

Ditt tonårstrots till trots?

Javisst ska det bli kul.

Kul att delta.
Citera
2026-09-11, 08:12
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Soffliggare i alla länder - förenen eder!

Jag är förstås inte ensam om att bojkotta den fars som politiken är. Att rösta (även blankt) är att legitimera detta korrupta skitsystem, därför ligger vi på soffan i höst!

Ett gäng lismande kappvändare som gett upp all ideologi för status och pengar. Mutkolvar och globalister är de allihopa, från höger till vänster. Avgå alla och börja jobba inom hemtjänsten istället där de kan göra nytta för en gångs skull. Eller använd dem som bojsänken, i kraftfoder eller vad som helst, bara de aldrig får bestämma över oss mer.

Fall inte för floskler och plattityder om att det är din plikt, eller att man inte har någon rätt att klaga om man inte röstar. Låt inte det globala, kapitalistiska tankevirusets svammel få er att ändra er utan nu står vi fast i vårt beslut. Precis som de som vill leka pang-pang i skogen får sköta sitt så kan de som tror på politiken dyrka sina avgudar - oss bekommer det inte.

Men varför kommer just du avstå från att rösta i höst? Vore kul att höra hur ni andra resonerar!

Väl mött och det ska bli ett nöje att skratta tillsammans åt den fars som nu kommer utspela sig i TV och på internet
Ansvarslöst och fel. Om man inte röstar så borde man inte klaga på samhället och hur det ser ut, för då har man inte gjort något för att förändra det som man reagerar över.

Kom upp ur soffan och gå och rösta!
Citera
2026-09-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Nej du det blir en skön, lugn söndag. Kanske tar mig en skogspromenad och ser om det hunnit växa någon svamp i skogen. Ja, och så får man väl läsa i Valvaka-tråden här! Det brukar vara ganska roligt (en stund i alla fall).
Citera
2026-09-11, 08:20
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Ansvarslöst och fel. Om man inte röstar så borde man inte klaga på samhället och hur det ser ut, för då har man inte gjort något för att förändra det som man reagerar över.

Ge mig en bra anledning till varför man skulle lägga en röst på ett parti som man inte litar på. Så lovar jag att jag skall överväga saken.
Citera
2026-09-11, 08:29
Medlem
busy-signals avatar
Citat:

Japp, exakt så. Och oavsett vilka färgkombinationer det blir på riksdagsledamöter och regering, så kommer nedmonteringen av landet att fortsätta obönhörligt.

Det gör absolut ingen skillnad vem som sitter i regeringen. I mitt fall så tog det ett antal val innan polletten trillade ner, men sedan dess känner jag inte att jag vill delta.

Jag kommer gärna att rösta igen, den dagen det finns nåt parti som jag tror på, men tills dess så chillar jag och njuter av friden jag får av att slippa befatta mig med spektaklet.
Senast redigerad av busy-signal 2026-09-11 kl. 08:32.
Citera
2026-09-11, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Japp, exakt så. Och oavsett vilka färgkombinationer det blir på riksdagsledamöter och regering, så vet vi att allt kommer att bli sämre.

Det gör absolut ingen skillnad vem som sitter i regeringen. I mitt fall så tog det ett antal val innan polletten trillade ner, men sedan dess känner jag inte att jag vill delta.

Jag kommer gärna att rösta igen, den dagen det finns nåt parti som jag tror på, men tills dess så chillar jag och njuter av friden jag får av att inte följa spektaklet.
Precis! Det kommer nog med ålder och visdom, när man röstat ett antal gånger och inser hur lite skillnad det faktiskt gör. Inte minst nu när vi lever i en vasallstat.

Och det gör du helt rätt i - bara ta det lugnt. Den inre friden är oändligt mycket viktigare än en hårlös apas fantasier om "politik"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in