Citat:
Ursprungligen postat av
Duke-Of-Wellington
Jag är medveten om det. Problemet är att en kulturevolution måste ske över en natt. Det innebär att allt från pridetågande, nyckelband i Pride-färger, Prideflaggor på skolor, trans-propaganda på offentliga bibliotek måste upphöra direkt. M eller SD har inte den kalibern. Om de ens vill detta.
Samma med rättspolitiken. Man duttar enbart på marginalen. Likväl kommer vi behöva läsa frustrerade domar där gärningsmän kommer för lindrigt undan, eller där psykfall får frigång gång efter gång. Straffskärpningar för unga överträdare har dessutom bara lett till en motsatt effekt. Nerdrogade unga flickor går runt och skjuter helt oskyldiga istället.
Ibland tar större förändringar litet tid. Rom byggdes inte på en dag, som bekant. Jag är förvisso kritisk till delar av Tidö-regeringens politik, enligt samma linjer som Du anför. Men, man måste också se till vad som är alternativet. Kan man bidra bara så litet genom att inte avstå från att rösta, och absolut inte rösta på vänsterpartierna, anser jag att man bör göra så. Rösträtt är inte en trollstav, men det är i alla fall något.
Citat:
Gällande UKIP måste man återigen sätta saker i rätt kontext. Halvdelen av britterna var redan euroskeptiska. Regeringsföreträdare var redan EU-skeptiska. Tories-medlemmar gjorde frågan till en kabinettsfråga. Cameron utlyste folkomröstning för att han inte hade något val. Farage hade alltså ett väldigt bra utgångsläge under hela sin karriär för att övertyga sista delen av britterna. Vi kommer aldrig komma dit i Sverige. Svenska folket lockas mer av gratis 5G nät i Bulgarien än sitt egna lands självständighet.
Nå, det låter jag framtiden svara på. Man kan aldrig veta.