2026-08-31, 14:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Tack för info men båda sakerna framgår redan i min trådstart.

Inte riktigt. Wiki har mer konstigt nog.
Citera
2026-08-31, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag trodde att just godhet är framträdande i den kristna tron….men jag kan ju ha fel. Det är i alla fall det jag fått till mig i min kristna uppfostran.
Visst. Håller med. En person som bara offrar sig själv för andra. Genuint kristet kan jag tycka. Men inte om andra offras samtidigt.
Citera
2026-08-31, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Hon har ju rätt. Jesus sa att det är lättare för en kamel att ta sig igenom ett nålsöga, än för en rik person att komma till himlen. Jesus var kompis med samhällets utstötta och utsatta.

Moderaterna, och de andra partierna till höger, jobbar istället för de rikaste (som de beundrar, tex Elon Musk och Donald Trump), och de föraktar vanligt folk vanliga arbetare. Liberalerna har sagt att Sverige ska ha fler miljardärer, och de är ointresserade av att Sverige får fler miljonärer (dvs vanliga arbetare).

Högern är ond. Pga de hyllar rika, som blivit rika pga girighet och ondska. Och de tror människor som inte drivs av girighet är "lata".

Rika har mindre empati, och blir sämre människor:

Ridå.
Vilket jäkla svammel, du behöver läsa på en hel del märker jag !
Citera
2026-08-31, 17:32
Medlem
Citat:
Påven, katolska kyrkans ledare, hatar Trump och hatar högern. Är han en kvinna menar du?

Kristna tar ställning (eller bör göra det) mot mörker och ondska, precis som påven och denna svenska prälle. Att som du passivt nicka när du blir plundrad och rövknullad av de rika och onda, är inte kristet.

Svenska kyrkan växer förstås i anseende när de tar ställning för det goda, att behandla folk väl.

Sen kanske det inte fungerar för ett land att vara världens socialtjänst, men det är en annan fråga som svenska kyrkan inte behöver bry sig om.

Nä, de är därför jag röstar på Alternativ för Sverige i alla riksdagsval, I EU-val och kyrkoval sen 2018.

Och jag delar deras åsikter att Svenska kyrkan har blivit en satanisk HBTQ-sekt.

Kyrkan ska vara en konstant. Den ska vara konservativ så inni helvetet.

De ska inte hålla på med identitetspolitik som vänsterpartiet och miljökommunisterna.
Citera
2026-08-31, 17:41
Medlem
Alla kristna som röstar höger är hycklare.
Citera
2026-08-31, 18:24
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar om detta?
Är det Svenska kyrkans sak att tala om hur kristna ska rösta?
Borde Hammars arbetsgivare reagera och agera?

https://www.dagen.se/nyheter/kaend-praest-menar-att-man-som-kristen-inte-kan-roesta-pa-tidoepartier/10490705

https://www.kyrkanstidning.se/nyhet/anna-karin-hammar-roest-pa-tidoe-gar-emot-bekaennelsen/441075

Det är Svenska Kyrkan som blir allt mindre kristen. Det gäller att rösta i kyrkovalet.
Citera
2026-08-31, 18:29
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Alla kristna som sviker KristDemokratin KD är odemokratiska skenkristna.
Citera
2026-08-31, 18:55
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz

Alla som anser sig kunna avgöra vilka som är onda och vilka som är goda är skenheliga hycklare.
Citera
2026-08-31, 19:04
Medlem
Hon är knappast kristen utan en infiltratör som jobbar inom kyrkan för makt och pengar.

Notera att hon är gift med en kvinna. I Palestina skulle de knuffa henne och frugan hennes utför ett stup.

Hon är verklig huvudman i "STIFT O PALME MINNESF.F INTERNATION.FÖRSTÅELSE
Aktiebolag".
Citera
2026-08-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag trodde att just godhet är framträdande i den kristna tron….men jag kan ju ha fel. Det är i alla fall det jag fått till mig i min kristna uppfostran.
Det är lätt att vara god på andras bekostnad. Vad plockar hon ut i lön?
Citera
2026-09-01, 02:20
Medlem
Citat:
Så du tycker att kristna kvinnor, som följer Jesus bud, är "häxor"?

Vad är din syn på Jesus? Tror du istället Donald Trump är Messias, för han älskar pengar och älskar girighet, korruption och att döda människor?
Kvinnor får inte vara präst, är hon ens religiös?
Citera
2026-09-01, 03:32
Medlem
Hur kan man vara präst i svenska kyrkan, vänsterextremist och proklamera islamister? Hon hädar ju sin lära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in