2026-08-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det beror på om det är från storkök eller om fångarna lagar själva. Klart att det blir lite mer hemlagad känsla om det är småskaligt.
Okej men hur brukar menyer se ut typ?
Citera
2026-08-31, 18:06
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Då får plitarna låsa in dom.
Det ska inte vara fångarna som bestämmer inne på kåken.

Det är inte fångarna som bestämmer, men nu handlade det om att ta maten ifrån folk, och det är som sagt en väldigt dålig idé.
Citera
2026-08-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Är maten tråkig torr och man inte vill ha den fast den går att äta då kanske man tänker sig för innan man tänker ja jag skiter i om jag åker in, det finns bra mat. (Tydligen?)
Jag vet inte ni som vet ni vet hur ser maten ut i ett fängelse?
Exempel på maträtter?

Då blir det psykoligsk tänk innan handling, bara vad jag tror ingen aning.

Men ja tråkigare mat tror jag får folk inte är så villiga att vilja åka in mer.

Javisst,men jag menar att beter dom sig som gangsters där inne, då bör dom inte få ens den tråkiga maten.
Citera
2026-08-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Det är inte fångarna som bestämmer, men nu handlade det om att ta maten ifrån folk, och det är som sagt en väldigt dålig idé.
Ah okej inte så jag tänkte, tänkte mer tråkig mat typ torr ost eller nått.
Citera
2026-08-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Slutade man ge vettig mat till internerna så hade de förmodligen blivit mer som i USA där de ju får sämre mat.

Som alltid handlar det om straff kontra rehabilitering. Du åkte på däng nån gång, vilket jag beklagar, och vill ha hämnd men den typen av fångvård är inte speciellt bra för samhället. Bäst resultat får man om fokus ligger på att fången tids nog ska bli en fungerande samhällsmedborgare och försöker bygga upp fången istället för att bryta ner den så mycket som möjligt.

Svenskt daltande är huvudsaken till närvaron av gangsters och mafiosos i Sverige.
Tänk på det innan du svamlar.

Och hade amerikanska fängelsematen varit näringsfattig hade fångarna knappt haft ork att stå på sina jävla ben.
Citera
2026-08-31, 18:08
Medlem
Citat:
Javisst,men jag menar att beter dom sig som gangsters där inne, då bör dom inte få ens den tråkiga maten.

Får man tråkig mat kanske man inte ens tänker vilja bete sig så.
Blir lixom inte så lockande med super torr färs, ingen sås till riset minimalt med salt så knappt smakar.
Nu vet jag inte ens om man får färs.
Citera
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Om Sveriges lagar gynnar de kriminella bör de väl skrivas om ?
Du skulle bra gärna vilja skippa sånt som mänskliga rättigheter också, va? För att ”skydda hederligt folk”, dvs prioritera systemtrogna Svärjevänner framför alla andra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten

Så en aggressiv vild gangster ska ha bra mat ?
Du har inte tänkt på var han får sin energi ifrån att vara kriminell även där inne ?
Citera
2026-08-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Får man tråkig mat kanske man inte ens tänker vilja bete sig så.
Blir lixom inte så lockande med super torr färs, ingen sås till riset minimalt med salt så knappt smakar.

Till och med tråkig mat är lyx jämfört med att äta luft.
Citera
2026-08-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Du skulle bra gärna vilja skippa sånt som mänskliga rättigheter också, va? För att ”skydda hederligt folk”, dvs prioritera systemtrogna Svärjevänner framför alla andra?

https://youtu.be/7WEKzcKMOC8?si=pVWcfBl0Hj7D3kc8

Så dessa två ska belönas med bra mat ?
Citera
Medlem
Citat:
Till och med tråkig mat är lyx jämfört med att äta luft.
Okeeeyy, trodde jag var hård
Citera
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Så en aggressiv vild gangster ska ha bra mat ?
Du har inte tänkt på var han får sin energi ifrån att vara kriminell även där inne ?
I många fall får han energin ifrån obehandlade spektrumstörningar. Det finns mycket forskning som visar att kriminella och fångar är kraftigt överrepresenterade när det kommer till exempelvis ADHD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in