2026-08-31, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Så då erkänner du med andra ord att GM är icke svenskar.
Nej, varken eller. Det tillför inget till tråden om jag spekulerar kring saker jag inte har en aning om.
Citera
2026-08-31, 12:49
Medlem
Varför ska vi spekulera? Fanns ju massvis med vittnet så snart bör vi veta vad GM heter då dom även är anhållna.
Citera
2026-08-31, 13:05
Avstängd
Jon10s avatar
Dottern verkar finnas på lexbase om det är samma L*a som bor i Arvika?
Citera
2026-08-31, 13:20
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackheart
Input. Kanske oviktig innan det är bekräftat vad polisen gripit dom för. BO hade ett extremt dåligt ölsinne. Kaxig, otrevlig och kunde flippa och tända till helt utan någon egentlig anledning ibland. Kan vara en bidragande orsak.
Det var BO eget fel alltså. En svensk gubbe med dåligt temperament får skylla sig själv om han blir dödad..
Citera
2026-08-31, 13:24
Medlem
snigel1s avatar
Liknar lite händelsen i Köpenhamn med den svenske polismannen, där en eller möjligtvis två naturaliserade blattar först sparkar av halsryggen på offret. När han därefter förlamad rasar samman hoppar de på hans huvud med stora hjärnskador och död som följd.
Citera
2026-08-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Gjorde jag det?

Om du läser det du skrivit tolkar iallafall jag det så. Har en svag känsla av att du hatar SD och skriver här mest för en politisk agenda.
Citera
2026-08-31, 13:26
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagisdanne
Om du läser det du skrivit tolkar iallafall jag det så. Har en svag känsla av att du hatar SD och skriver här mest för en politisk agenda.

Du får tro vad du vill för det är ju det folk ägnar sig åt här. Snabba slutsatser. Tror. Sprider rykten. Och de som hatar och sprider politisk propaganda är inte jag.
Citera
2026-08-31, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Du får tro vad du vill för det är ju det folk ägnar sig åt här. Snabba slutsatser. Tror. Sprider rykten.

Men om vittnen säger att de va blattar, varför ens säga emot? ”De kan varit svenskar”. Uppenbarligen inte om vittnen säger att de inte var de.
Citera
2026-08-31, 13:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst är det så. Vill minnas ett fall där en kille efter en snyting slog bakhuvudet i en bordskant på någon snabbmatsrestaurang och avled till följd av det, så har man otur räcker det gott och väl med ett enda slag, eller till och med en knuff.

Exakt vad som utspelat sig den här gången återstår väl att se då det tycks finnas olika uppgifter om hur mycket våld det handlat om.

Fast det är ytterst ovanligt. Det är säkert 100 pers per dag i sverige som får ett slag i huvudet och det dör inte 100 stycken om dagen av det. Det är som att säga att det är farligt att äta för att 10 pers om året kvävs av mat
Citera
2026-08-31, 13:32
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Men om vittnen säger att de va blattar, varför ens säga emot? ”De kan varit svenskar”. Uppenbarligen inte om vittnen säger att de inte var de.

Det finns de som säger att de var svenskar också, eller hur? Och oavsett. Till dess vi vet hävdar jag till skillnad från andra ingenting. Jag försöker nyansera perspektiven. Det kan vara så att personerna har utländskt påbrå men att någon skriver att någon sagt eller sett...? Nej ledsen men jag väljer att invänta till vi vet. Och för mig kvittar det vad de har för etnicitet. De anhöriga får inte tillbaka mannen ändå. Och brottet blir varken mindre eller större beroende på vad GM heter.
Citera
2026-08-31, 13:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stensmedjan79
Vi får väl se, vi kan stämma av när det är offentligt sen.

En av er påstår att en är vit och den andra påstår att båda är invandrare. Ni är båda lika säkra utan att presentera ett skit som bevis. Har sett samma tvärsäkra kommentarer i årtal på FB och det är oftast fel då ni hört det från nån som hört det från nån
Citera
2026-08-31, 13:39
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:

Vilka vittnen har sagt det? Nu kan jag ha missat nåt enstaka inlägg i tråden men jag har faktiskt inte sett någon som med säkerhet påstår att det är blattar. Man "drar slutsatser" utifrån hur brottet ska ha gått till, och det har nämnts att det var mycket Guccikepsar på stan men det är fortfarande ingen som har kommit med några trovärdiga uppgifter om GM:s etnicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in