2026-08-31, 06:19
Medlem
Självklart ska min fru inte umgås med manliga vänner, lika självklart är det att jag inte umgås med kvinnliga vänner.

Otroheten är endast 10 öl bort nämligen.

Alla som släpper iväg sin partner med hennes manliga vänner på fest kan ju njuta av sloppy seconds senare.

Finns ingen som helst anledning att umgås med personer av motsatt kön utan sin partner närvarande.
Senast redigerad av Exploreuranus 2026-08-31 kl. 06:58.
Citera
2026-08-31, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OttovonHabsburg
Hur ser det ut när du umgås med dina kvinnliga vänner?Blir du som dem,kvinnoaktig eller försöker de slå dig i manligt beteende?Om du nu inte stöter på dem eller tvärtom(vilket jag tvivlar på)

Vi gör lite av varje när vi ses. Ibland är vi en mix av kvinnor och män.
Det brukar bli brädspel eller vandring. Eller ses på stan för en ”catch up” och snacka lite strunt över en kaffe.
Vad gör du själv när du umgås med vänner?
Det är inga direkta extremskillnader.
Citera
2026-08-31, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Självklart ska min fru inte umgås med manliga vänner, lika självklart är det att jag inte umgås med kvinnliga vänner.

Otroheten är endast 10 öl bort nämligen.

Alla som släpper iväg sin partner med hennes manliga vänner på fest kan ju njuta av sloppy seconds senare.

Finns ingen som helst anledning att umgås med personer av motsatt kön utan sin partner närvarande.

Måste vuxna alltid kröka ner sig och festa bara för att man umgås? Jag känner bara inte igen mig i dessa EPA-dunks-exempel… att ta 10 öl på tu man hand gör man väl ändå inte ens med sin make/maka om man är normal.
Citera
2026-08-31, 14:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Måste vuxna alltid kröka ner sig och festa bara för att man umgås? Jag känner bara inte igen mig i dessa EPA-dunks-exempel… att ta 10 öl på tu man hand gör man väl ändå inte ens med sin make/maka om man är normal.

Väldigt vanligt att folk festar till lite när de träffas, och hade du bara vetat hur slampiga en del kvinnor blir när de fått sprit i kroppen så hade du nog förstått varför Ubbe vill ha det så.
Citera
2026-08-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Väldigt vanligt att folk festar till lite när de träffas, och hade du bara vetat hur slampiga en del kvinnor blir när de fått sprit i kroppen så hade du nog förstått varför Ubbe vill ha det så.

Men om man inte festar till det, låt säga att man tar en fika? Är det också Haram?
Citera
2026-08-31, 15:54
Medlem
Jag säger inte till någon annan hur de skall sköta sina relationer.
Alla får ju givetvis göra precis som de själva vill.

Släpp du iväg ditt fruntimmer på en blöt aw med hennes kollegor, sedan kan du ju njuta av skadat gods.

Kärringar är MINST lika grisiga som gubbar när alkoholen slår till.

Citat:
Citera
2026-08-31, 17:02
Medlem
Citat:
Jag säger inte till någon annan hur de skall sköta sina relationer.
Alla får ju givetvis göra precis som de själva vill.

Släpp du iväg ditt fruntimmer på en blöt aw med hennes kollegor, sedan kan du ju njuta av skadat gods.

Kärringar är MINST lika grisiga som gubbar när alkoholen slår till.

Om du räknar bort alkoholen då? Säg en skogspromenad?
Citera
2026-08-31, 18:12
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Men om man inte festar till det, låt säga att man tar en fika? Är det också Haram?

Förstår vad du menar, men det blir väl en konstig situation det också om snubben ska vara med och bestämma vad flickvännen får och inte får göra med sina manliga vänner?
Citera
2026-08-31, 19:05
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Med anledning av det som är the ”heta potatis” just nu - jag menar förstås Urbans krav på sin nya fru att icke hava manliga vänner - så undrar jag vad vi tycker här på flashback? Kan man ha både partner och nära vänner av motsatt kön?

https://www.expressen.se/noje/gvfo-urban-om-kritiken-om-jag-ville-kontrollera-hade-jag-inte-sagt-nat/

Det gäller alltså ett par i svt-programmet Gifta vid första ögonkastet, mannen har som krav att hon inte har manliga vänner.

Jag vet att det finns en tv-tråd, men jag vill här gärna diskutera själva relationsbiten.

Jag tycker det är fånigt att det blev en så stor grej av det. Om jag fattat det rätt så ville han ju ha det likadant åt andra hållet, dvs inga kvinnliga vänner för hans del.

"Psykisk misshandel" som kolumnisterna kallar det är ju nästan komiskt.
Citera
2026-08-31, 19:13
Avslutad
Kanske lite vågat?
Citera
2026-08-31, 21:20
Medlem
Varför ska ens fru gå en skogspromenad med en annan man? Det finns liksom ingen som helst anledning till varför hon skall vandra i skogen men någon annan en mig.

Kompisar av motsatt kön funkar inte och kvinnor som verkligen insisterar på att ha manliga vänner försöker bara hålla sina dörrar öppna för framtiden, dvs hon är inte 100% med sin nuvarande.

Detta gäller åt båda håll så jag skulle aldrig någonsin gå på t.ex en skogspromenad med någon annan kvinna en min fru.

Citat:
Om du räknar bort alkoholen då? Säg en skogspromenad?
Citera
2026-08-31, 21:52
Medlem
Citat:
Varför ska ens fru gå en skogspromenad med en annan man? Det finns liksom ingen som helst anledning till varför hon skall vandra i skogen men någon annan en mig.

Kompisar av motsatt kön funkar inte och kvinnor som verkligen insisterar på att ha manliga vänner försöker bara hålla sina dörrar öppna för framtiden, dvs hon är inte 100% med sin nuvarande.

Detta gäller åt båda håll så jag skulle aldrig någonsin gå på t.ex en skogspromenad med någon annan kvinna en min fru.

Du kanske tar hand om barnen och är helt ointresserad av skog. Hennes manliga vän kanske blir en del av er krets?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in