2026-08-31, 11:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så Jonas Inde ignoreras från den här rundan av gubbkalaset? Trots att han är den ende som hållit Killinggängets ursprungliga flagga högt IRL?

Håller med men han har väl också haft en del psykiska problem längre tillbaka och föll väl då bort pga det. Jag gillar annars hans karaktärer riktigt mycket och han är en av de bättre i gänget.
Robban Gustafsson har verkligen gjort sitt och faller alltid tillbaka i sitt vanliga dreglande och hostande likt Helena Bergström som alltid ska gråta, snörvla och visa lökarna. En gång ok men sen är det dags att göra något nytt i nästa.
Citera
2026-08-31, 11:44
Medlem
BombaySaphires avatar
Utan Inde är de ingenting.
Citera
2026-08-31, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så Jonas Inde ignoreras från den här rundan av gubbkalaset? Trots att han är den ende som hållit Killinggängets ursprungliga flagga högt IRL?

Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Synd att inte Jonas Inde fick plats (borde få en återkomst)
https://jonasinde.com
Om jag förstått det så har han blivit lite "för grov" på sistone. Skylla allt ont på judarna är lite att gå över gränsen.
Citat:
Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."
Kanske inte det bästa sättet att göra sig anställsbar inom mediasverige.
Men det Jonas skriver stämmer. "Den tiden var den tiden "
Killinggänget har ju egentligen passerat sitt bäst före datum och säljer ut på gamla meriter. Folk köper biljetter på sina minnen från 1990- talet. Och en önskan om att kanske Tobbe och Moran ska dyka upp med toppning av Fredde.
Det kan bli succe. Det kan bli bara besvikelse.
Fast Ronny och Ragge lyckades så varför inte.

Sen en spontan egen tanke.
Vet inte om jag som arrangör eller killinggängmedlem skulle våga lite på att han verkligen kommer dyka upp om 10 månader till showen och i vilken tillstånd.
Lite som att boka in Leila K till nästa sommar. Kan bli succé. Kan bli inget alls.
Senast redigerad av dazzy 2026-08-31 kl. 11:57.
Citera
2026-08-31, 11:47
Medlem
Hade inte Henrik Schyffert varit med så hade jag kunnat tänka mig att fundera på att köpa en biljett.
Men Globen? Nej det blir förmodligen inte bra för detta.
Citera
2026-08-31, 11:48
Medlem
Crabbofixs avatar
Man får väl anta att publiken är i samma ålder som Killinggänget själva, dvs runt pensionsåldern en yngre generation har väl knappast upptäckt och uppskattat dessa gråhåriga herrar?

Minns ni tv-serien Albert och Herbert som kom i mitten av 70-talet.

Den handlade om Skrothandlarn Herbert och hans vuxne son, Albert.

Albert spelades av Tomas von Brömssen som då var 33 år. Herbert av Sten-Åke Cederhök, 63 år. Alltså jämngammal med Johan Rheborg.
Citera
2026-08-31, 11:50
Medlem
Crabbofixs avatar
Inde hoppade för övrigt av Killinggänget redan 2005:

"Inde valde att meddela sitt avhopp via ett pressmeddelande i stället för att berätta det direkt för de andra medlemmarna"
Citera
2026-08-31, 11:52
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Är ju bara ett bevis på att du inte har någon humor.

Killinggänget är det roligaste Norden har att komma med. Men ni snöflingor har väl blivit kränkta utav något, eller inte vet vad Novemberkåsan är för något.

Deras fyra små filmer var kul. Så även Fyra nyanser av brunt.
Men Robert Gs kladdande med mat är en typ av humor jag övergav samtidigt som jag blev pottränad. Vilket är met än ett halvsekel sedan.
Citera
2026-08-31, 11:54
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Johan Rheborg är ju en helt annan klass än de andra. Men det är säkert kul ändå!
Citera
2026-08-31, 11:54
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jonas Inde kommenterar det så här:

"Eftersom folk frågar mig och @p3nyheter nyss har lagt ut en bild på Killinggänget där även jag ingår i gruppen, trots att jag inte kommer att delta i Globenskojet nästa år, så postar jag detta inlägg.

Den tiden var den tiden och jag vet att jag både skriver och skojar bättre idag och sen drygt fem år tillbaka än jag gjorde då. Att skoja om juden har gjort mig förmögen på så många olika sätt. Den glädjen och friheten är jag rädd om. Jag hade aldrig mäktat med att vara Nordens andlige ledare utan mina modiga val som komiker. Men även om jag är en väldigt stor människa, så är jag ändå bara en människa. Jag väljer att skydda mig från sammanhang som riskerar att utsätta mig för judesmittan."
Haha, ett fantastiskt svar som visar att Inde fortfarande håller flaggan högt. Som den ende, i den här gruppen av välmående etablissemangshyllande boomergubbar.
Citera
2026-08-31, 11:55
Medlem
Silltunnas avatar
De kommer garanterat ha säkrat pensionen åtminstone.
Citera
2026-08-31, 11:57
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Såg dem för många år sen på Berns och deras uppsättning av "i manegen med Glenn Killing" och den var riktigt bra men tror tyvärr inte att globen (Hos mig kommer den alltid heta globen) kommer vara rätt plats för dem. Denna typ av scenframträdande funkar inte riktigt på en så pass stor arena tycker jag.

Men gubbarna kommer utan snack att bli rikare än innan iallafall med tanke på biljettpriset och antalet människor i publiken.

Sjuka priser. Lägsta pris på 595kr. Borde vara högsta pris. Vid en konsert kan man förstå med ljus, bomber, eld och övrig rekvisita. Men ett par gubbar som står på scenen och pratar. Jag hade gärna sett spektaklet men inte i Globen. Robert har väl sitt på det torra, men de andra vill väl trygga pensionen. Nåväl det finns gott om meningslösa personer i Stockholm som tjänar alldeles för bra med pengar och som kan lägga sina pengar på detta, så det drabbar nog ingen fattig.
Citera
2026-08-31, 12:00
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vet inte varför, men det känns som att det kommer att drivas rätt friskt med Tide-regeringen faktiskt.

Man kan driva med svensk politik in i absurdum och då inte bara mot Tidelaget. Sossarna och Vänstern här väl stått för minst lika mycket idioti. Det är nästan så att MP är de enda som framstår som sakliga.

Sen kan man ju kika på de politiker utanför Riksdagen/Youtubers många här på Flashback uppskattar. Kasselstrand, Allard, Alinia, "Lulle Tot" osv... Det går ju liksom inte heller att ta helt seriöst om man nu inte är född efter år 2000, för där har vi generationer som tycks helt förtappade.

Finns väldigt mycket att skämta om.

Men som andra sagt, eller om det var du. Globen känns kanske lite stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in