2026-08-31, 10:14
Medlem
Connykrims avatar
Tänk!

För att bli av med brottsligheten eller iaf få ner den extremt.

Regeringen med polis beslutat att husis/razzia ska ske i varenda hem, företagslokal, källare som finns i hela Sverige.

Detta för att söka efter droger och vapen samt efterlysta människor.

De skulle gripa innehavaren av olagliga preparat o allt sånt.

Hade ni vart för eller emot?
Och isåfall varför för eller emot?

Själv är jag lätt för!

De kan allt få rota hos mig som inget har att dölja om dom rensar upp!
Citera
2026-08-31, 10:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Tänk!

Regeringen med polis beslutat att husis/razzia ska ske i varenda hem, företagslokal, källare som finns i hela Sverige.

Själv är jag lätt för!

Nej, det är inte därför. Det är för att de vill skapa en rädsla hos folket, liksom i Nordkorea. Normala länders regeringar och poliser beter sig inte så här. Därför jag kommer rösta rött första gången i mitt liv i år. För jag är för personlig integritet och att man ska kunna leva i frihet utan rädsla.
Citera
2026-08-31, 10:18
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Tänk!

Själv är jag lätt för!

Polisen är ju och gör razzia hos dig Connykrim redan idag, du vill bara göra livet lika dåligt för oss andra som inte är kriminella. Att STASI-polisen i nuvarande Sverige kommer hem till fredsälskande och fridfulla helylle svenskar och slår sönder hela lägenheten.
Citera
2026-08-31, 10:22
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Nej, det är inte därför. Det är för att de vill skapa en rädsla hos folket, liksom i Nordkorea. Normala länders regeringar och poliser beter sig inte så här. Därför jag kommer rösta rött första gången i mitt liv i år. För jag är för personlig integritet och att man ska kunna leva i frihet utan rädsla.

Detta är ett hypotetiskt scenario? Inget som kommer ske

Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Polisen är ju och gör razzia hos dig Connykrim redan idag, du vill bara göra livet lika dåligt för oss andra som inte är kriminella. Att STASI-polisen i nuvarande Sverige kommer hem till fredsälskande och fridfulla helylle svenskar och slår sönder hela lägenheten.

Vid en razzia slår dom självklart inte sönder allt. De får dom isf betala.
Citera
2026-08-31, 10:32
Medlem
FNLSs avatar
Tror det blir ganska dyrt
Citat:
Tänk!

Själv är jag lätt för!

Citera
2026-08-31, 10:35
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan Connykrim

Det här brukar tillhöra totalitära regimers arbetssätt. För att det här ska lyckas måste du först bygga upp ett jättestort statligt verk typ Stasi eller Gestapo för att ha personal för arbetet, dels för insamlingen av det förbjudna, dels en lika jättelik analysorganisation som ska utvärdera olagligheterna.

Dessutom måste razziorna upprepas då och då för nya olagligheter som folk samlar på sig. Dessutom kommer nog folk börja jobba mindre och leverera mindre skatter, för de förföljs hela tiden, så hela statens ekonomi faller nog samman gradvis som i DDR.

Så det blir verkligen en tillbaka till naturen känsla. Kommer det här inträffa i Sverige? Ja det kan inte uteslutas för vi har ju några totalitärt intresserade partier som V, MP och SD som gärna vill söka upp allehanda saker som behöver rensas ut. Sedan kommer de nog på nya saker att rensa ut om några år och decennier.
Citera
2026-08-31, 10:39
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:

Eller ägodelar som inte står i proportion till legal inkomst. https://x.com/FredrikKarrholm/status/1737120504757002579

Och varför inte pratande kameror i brottspreventivt syfte?
Citera
2026-08-31, 10:42
Medlem
triptykens avatar
Självklart nej.

Orsaken varför vi begränsar statens makt gentemot medborgarna är för att det är en stående risk.

En lag som skapas idag slutar inte gälla imorrn. Och vilka som sitter vid makten några decennier fram kanske har helt olika åsikter om vad som räknas som brott eller hur man bedömer det.

Att du anser att du har rent mjöl i påsen och därför inte skulle behöva gömma nåt är också stora ord av en karl på ett anonymt forum.
Citera
2026-08-31, 10:53
Medlem
Citat:
Tänk!

Själv är jag lätt för!

De rensar inte upp någonting, de välter alla bokhyllor, tar ut allt från skafferi, garderober och skåp, hyllor etc och häller allt på golvet.
DU får rensa upp och återställa allt.
Rena maffiametoder så mycket tveksamt om man skulle utsätta ALLA människor för detta. Rena autokrat och fascistsamhället i sådant fall.
Citera
2026-08-31, 10:57
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Självklart nej.

Orsaken varför vi begränsar statens makt gentemot medborgarna är för att det är en stående risk.

En lag som skapas idag slutar inte gälla imorrn. Och vilka som sitter vid makten några decennier fram kanske har helt olika åsikter om vad som räknas som brott eller hur man bedömer det.

Att du anser att du har rent mjöl i påsen och därför inte skulle behöva gömma nåt är också stora ord av en karl på ett anonymt forum.

Vadå menar du? Tror du alla begår brott trots sin historik?

Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
De rensar inte upp någonting, de välter alla bokhyllor, tar ut allt från skafferi, garderober och skåp, hyllor etc och häller allt på golvet.
DU får rensa upp och återställa allt.
Rena maffiametoder så mycket tveksamt om man skulle utsätta ALLA människor för detta. Rena autokrat och fascistsamhället i sådant fall.

Knappast som i filmer hörru
Citera
2026-08-31, 11:11
Medlem
Hexmesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr

Varför skulle man bli rädd? Är du orolig att de ska hitta trosor och dildos du samlar på din perverse fan?

Till och med jag som i bland har droger hemma välkomnar detta. Jag vill inte ha människor som inte ska vara i landet gömmande sig i källaren. Finns det vapen i grannarnas förråd som kan användas till att folk mördas utav galna barnsoldater vill jag ha bort det.

Slår vad om att folk som inte vill att polisen ska kunna komma på besök är för de tittar på barnporr.
Citera
2026-08-31, 11:14
Medlem
Nej, annars blir det stöveltramp i varenda hem, fasen vad många som kommer att få resning av det, 30 och 40 talet tillbaka ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in