2026-08-31, 16:56
Medlem
J.Doessons avatar
Jag är emot. Den lilla ”friheten” som jag har kvar vill jag värna om.
Citera
2026-08-31, 17:15
Medlem
otellos avatar
Nej.
Citera
2026-08-31, 17:22
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Alla problem åsido... de kriminella vet ju redan att det kan bli razzia när som helst, så de har sett till att gömma allt olagligt. De som drabbas av din ide är vanligt folk som aldrig trodde att nån skulle bry sig om de har några gram gräs eller nån prydnadssak i elfenben de har fått ärva eller nåt annat småbrott. Folk som i övrigt är fullt laglydiga, har arbete och bidrar till samhället. Som du nu rycker ifrån sina liv och låser in på anstalt till höga kostnader samtidigt som du vänder upp och ner på deras liv på ett sätt de aldrig kan återhämta sig från, eftersom att de aldrig planerat för att plötsligt hamna på anstalt.

Ditt förslag kan bara fungera om du pekar ut specifika grupper där risken är större. T.ex folk som tidigare suttit inne på anstalt, alla babbar från specifika länder, illegala utan ursprungsland som fått PUT, eller tonåringar.

Du behöver nödvändigtvis inte låsa in alla på anstallt, du kan bötfälla folk. Ger ett bra tillflöde till statskassan..
Citera
2026-08-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Tänk!

För att bli av med brottsligheten eller iaf få ner den extremt.

Regeringen med polis beslutat att husis/razzia ska ske i varenda hem, företagslokal, källare som finns i hela Sverige.

Detta för att söka efter droger och vapen samt efterlysta människor.

De skulle gripa innehavaren av olagliga preparat o allt sånt.

Hade ni vart för eller emot?
Och isåfall varför för eller emot?

Själv är jag lätt för!

De kan allt få rota hos mig som inget har att dölja om dom rensar upp!
För såklart ! Vill de komma hem till mig varsågod har inget kan tom bjuda på kaffe om man får ett plötsligt besök Zoegas skånerost om de passar konstapeln !
Citera
2026-08-31, 23:03
Medlem
Har inget att dölja så visst, men då ska dom sköta det snyggt också.
Räcker med en knarkhund som får gå igenom huset samt att dom typ kollar igenom ens lådor, inte riva hela huset upp och ner som dom brukar kunna göra vid husrannsakan.
Citera
2026-09-01, 08:15
Medlem
Det finns väl olika grader även i detta helvete beroende vad de letar efter. Misstänkta knarkhandlare får nog räkna med lite hårdare tag.
Citera
2026-09-01, 08:28
Medlem
crocodilelilos avatar
Javisst och när de ändå är där så kan de passa på att installera övervakningskameror i alla rum. Givetvis kameror med mikrofoner så vi har koll på vilka åsikter vi uttrycker.
Senast redigerad av crocodilelilo 2026-09-01 kl. 08:30.
Citera
2026-09-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Varför skulle man bli rädd? Är du orolig att de ska hitta trosor och dildos du samlar på din perverse fan?

Till och med jag som i bland har droger hemma välkomnar detta. Jag vill inte ha människor som inte ska vara i landet gömmande sig i källaren. Finns det vapen i grannarnas förråd som kan användas till att folk mördas utav galna barnsoldater vill jag ha bort det.

Slår vad om att folk som inte vill att polisen ska kunna komma på besök är för de tittar på barnporr.

Men varför bor du ens i sverige, varför flyttar du inte till nordkorea om detta är din våta dröm?
Citera
2026-09-02, 18:21
Medlem
Förstår tanken. Att kunna sätta dit kriminella i ett svep. Problemet är att kriminella lär då om de inte redan gjort det, ta allt olagligt och gömma det på en hemlig plats. Tror det även skulle kunna skapa problem hos dem som är svag mentalt och blir rädd och känner sig utsatt. Tror de som inte har något att dölja vill nog vara hemma när det görs och att det görs snyggt. Att de behandlar en som icke skyldig till brott innan och under en genomsökning görs. Lär kännas oerhört olustigt för allra flesta ha en razzia hos sig, när man inte har något att dölja.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in