2026-08-31, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Det blir ett erkännande innan jul.
Finns risk att han tar livet av sig innan jul.
Citera
2026-08-31, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Hoppas då att dom har tagit bort persiennerna i cellen.
Citera
2026-08-31, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
jag känner samma och hoppas fortfarande att han kommer att berätta men han verkar inte ha något behov alls av att lätta sitt hjärta.
Varför skulle han erkänna något han inte är överbevisad om?
Senast redigerad av lantis60 2026-08-31 kl. 08:41.
Citera
2026-08-31, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Så "med yxan i ena handen och handväskan och tygpåsen i den andra" springer han därifrån, mot skogen och den "snåriga terrängen"??

Säg mig, med vilken hand bar han lådan med hemarkivet?

Som jag har förstått det låg hemarkivet i tygpåsen.
Citera
2026-08-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Varför skulle han erkänna något han inte är överbevisad om?

Han skulle erkänna ifall han hade ett samvete, men det verkar han inte direkt ha. Det är därför jag tror att han verkligen är skyldig.
Citera
2026-08-31, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Hoppas då att dom har tagit bort persiennerna i cellen.
Dom går inte att komma åt/finns inte, det går att ta livet av sig på annat sätt!
Citera
2026-08-31, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnissen811
Denna teori är verkligen så galen, tror inte en sekund på att detta ens skulle kunna va ett motiv. Kände man inte JJ kan man tänka vad som helst...men har man känt JJ så vet man att denna teori är helt galen. Fokusera på någon mer verklig och logisk teori istället.

Vilken är din teori? Tror du inte att JJ är trädkramare? (Något bra enligt mig)
Citera
2026-08-31, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Hoppas verkligen inte det. Han verkar ju välja den enklaste utvägen, gömma sig, fly. Så risken kanske finns, dessvärre.
Citera
2026-08-31, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
DNA på flera ställen kan förstås visa till ytterligare bevisbörda. GM har inte bara vidrört väskan på utsidan, utan medvetet öppnat den och grävt runt inuti, naturligtvis i hopp om att finna något av värde. Och det blev kreditkortet. Hade JJ bevisligen kunnat få ut pengar hade man kanske åberopat rånmord? Eller kan det bli fråga.om detta även i avsaknad av "byte", månntro?

Nu får försvaret eld i baken och blir tvunget att försöka motbevisa. Men kontaminering av bevis på insidan av en handväska verkar svårbevisad. Den är alldeles tydligt inte av korgdesign (öppen) så detta tror jag inte kommer att räcka särskilt långt i rätten.

Det avslitna klockarmbandet tyder på yllerligare medvetdn styrkehandling. Glasögonen och den ena skon skulle inte en oskyldig person "ta hand om" och till hälften behöva gömma åt "de andra" -- som tydligen ändå givit sig av.....

Hoppas att bevisningen räcker för dådet pä Gerd. Dubbelmord tror jag inte den räcker till enligt vad som hittills framkommit.

Har åklagaren några ess i ärmen, månntro?

Nu har ju du redan fått svar kring att bevisbördan inte ligger på försvaret, så vi kan lämna det.

I övrigt vill jag tillägga att det inte finns något brott som heter rånmord. Möjligheten att väcka åtal för grovt rån och mord skulle heller inte vara möjligt, eftersom att det grova rånet är preskriberat.

Hur menar du när du pratar om "ess i ärmen"? Åtal är ju sedan länge väckt, aktuell bevisning har åberopats, huvudförhandlingen är avslutad och domen kommer om 1,5 vecka? Vad för ess i rockärmen skulle man kunna slänga fram menar du???
Citera
2026-08-31, 09:47
Medlem
Vad skulle motiv vara? Är ju riktigt fiasko om rån vore grejen. När 10.000 kronor låg i en plånbok. Medans man tog ett bankkort vilket vilket mongo som helst insett är helt värdelöst. Om man inte sitter på koden.
Märkligt väldigt.
Citera
2026-08-31, 10:00
Medlem
Tycker det är mycket märkligt att man inte hittat mer DNA spår från MGM...
Citera
2026-08-31, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jollytrollet
Tycker det är mycket märkligt att man inte hittat mer DNA spår från MGM...
Sen att hitta tydligen mer DNA på en handväska ute i skogen. Hmm, jahaja
Och det kommer fram i rättegången.
Är nog stor risk fortfarande att GM går fri. Det lilla DNA han avsatt. Kommer nog inte räcka för fällande dom.
Nog för han var inblandad på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in