Citat:
Ursprungligen postat av
Tuljomten
Absolut, det låter fint, men jag tror att folk inte vågar ingripa med rädsla för sitt eget liv.
Det är totalt vansinne att en pappa ska behöva sätta livet till för att skydda sin egen dotter.
Lider verkligen med familjen och hoppas på långa straff för GM..
Folk filmar när personer håller på att drunkna. De filmar istället för att försöka rädda liv. Istället för att ge hjärtlungräddning. Istället för att ringa 112. Världen har blivit helt jävla galen.
Och här kan folk inte skylla på etnicitet. Eller fan och hans moster. Oavsett ursprung och hudfärg står folk där med sina idiotmobiler och filmar. Folk gör inte ett skit. Likes framför allt.
Jag skulle kanske inte heller våga ingripa i ett slagsmål eller om någon drog kniv etc, men jag skulle göra allt annat som stod i min makt för att förhoppningsvis kunna göra någon skillnad. En vet förstås aldrig hur en reagerar i en chockartad situation men jag skulle inte ta fram min mobil och göra en video. Det är jag säker på.
Och ja jag instämmer. En pappa eller bror eller mor eller farfar, ingen, ska behöva sätta livet till för att de skyddar en annan person eller står upp för någon/något.