2026-08-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
Sverige är en parlamentarisk demokrati. Man behöver stöd från andra partier för att få igenom sin politik. Kan du sluta vara så dum och bara erkänna att jag har en poäng?

Det har usa också? Bara att två partier är så stora att de andra blir irrelevanta och ingen röstar på dem. Du har inga poänger, du säger bara massa dumheter.
Citera
2026-08-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det gör du rätt i.

Tack. Jag gillar egentligen både M, L och KD men det behövs någon som är kritisk i mixen.
Citera
2026-08-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Det har usa också? Bara att två partier är så stora att de andra blir irrelevanta och ingen röstar på dem. Du har inga poänger, du säger bara massa dumheter.
Nej, USA har inte samma system. Där väljs presidenten separat och sitter inte på riksdagens, eller kongressens, förtroende på samma sätt. Min poäng är fortfarande densamma: hur ska Allard få igenom sin politik om han gör sig ovän med alla han behöver samarbeta med? Så det är inte jag som kommer med dumheter snarare du som blev kastad som barn. Jag börjar förstå varför folk säger att man inte kan vinna en debatt mot en idiot. Du bemöter fortfarande inte argumentet.
Citera
2026-08-30, 20:57
Medlem
Citat:
Nej, USA har inte samma system. Där väljs presidenten separat och sitter inte på riksdagens, eller kongressens, förtroende på samma sätt. Min poäng är fortfarande densamma: hur ska Allard få igenom sin politik om han gör sig ovän med alla han behöver samarbeta med? Så det är inte jag som kommer med dumheter snarare du som blev kastad som barn. Jag börjar förstå varför folk säger att man inte kan vinna en debatt mot en idiot. Du bemöter fortfarande inte argumentet.

Hård makt. Tror du te x att högern skulle lägga sig och låta sossarna bilda regering bara för att det hoppar grodor ur Allards mun?
Citera
2026-08-30, 20:58
Medlem
Tycker Allard sköter sig bra.
Finns väl ingen partiledare som är perfekt?
Om alla är lite mer ärliga, vore bättre.
Citera
2026-08-30, 20:59
Medlem
Citat:
Varje ny person blev ägd av Allard. Säg någon som ägde honom och ta med timestamp så checkar jag det sen.

Citat:
Så ägd i din mening innebär att avbryta dem konstant? Är det så du tänker?

Ägd? Som i pwned?

Är alla här inne 19 år gamla? Varför pratar folk om en politisk (pissdålig) debatt på YT som att det är en CS-turnering?

Är Allard en partiledare med 67k i månaden eller är han en LoL-streamer?

Har folk här inne rösträtt alltså?
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-30 kl. 21:01.
Citera
2026-08-30, 21:00
Medlem
Citat:
Hård makt. Tror du te x att högern skulle lägga sig och låta sossarna bilda regering bara för att det hoppar grodor ur Allards mun?
Tack, då bekräftade du precis min poäng. Politik handlar om makt och samarbeten. Om Allard gör sig ovän med alla andra, vem ska då rösta för hans förslag? Tycker dem borde införa ett prov för att få rösta på samma sätt som asylsökande måste göra prov för att få uppehållstillstånd. Genom dessa prover kan vi filtrera ut såna som du och då slipper vi fullkomligt idioter som röstar på AFS och ÖP
Citera
2026-08-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Ägd? Som i pwned?

Är alla här inne 19 år gamla? Varför pratar folk om en politisk (pissdålig) debatt på YT som att det är en CS-turnering?

Är Allard en partiledare med 67k i månaden eller är han en LoL-streamer?

Har folk här inne rösträtt alltså?
Precis. Det är därför jag tycker det är så märkligt när folk utropar "ägd" efter varje avbruten mening som om det vore en CS-final och inte en politisk debatt. Märkliga varelser som av någon märklig anledning får rösta
Citera
2026-08-30, 21:03
Medlem
Citat:
Tack, då bekräftade du precis min poäng. Politik handlar om makt och samarbeten. Om Allard gör sig ovän med alla andra, vem ska då rösta för hans förslag? Tycker dem borde införa ett prov för att få rösta på samma sätt som asylsökande måste göra prov för att få uppehållstillstånd. Genom dessa prover kan vi filtrera ut såna som du och då slipper vi fullkomligt idioter som röstar på AFS och ÖP

Nej du förstod inte, hård makt i det anseendet att antingen gör de som Allard säger eller så fäller han deras skitregering. Och ja då kan de möjligtvis ragga över någon från vänsterkanten och strunta i Allard, men glöm inte att det är folket som äger valurnan.
Citera
2026-08-30, 21:03
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:

Jag tror framför allt Ulf Kristersson hellre lämnar in sitt passerskort till regeringskansliet direkt på måndagmorgon 14 september än ens överväga ett samarbete med Allard. Kristersson satsade allt på ett kort när han samarbetade med SD. Det gav honom makten men kolla bara på hur Busch och Åkesson får sitta och panik-fika två veckor före valet för att de inte kommer överens om en kommentar som Ebba sa i förbifarten. Det har varit otroligt tufft att hålla ihop Tidö i fyra år.

Att ens fundera på att blanda in Allard i den mixen tror jag Kristersson aldrig i sitt liv skulle ge sig på. Tänk första mötet när Allard frågar varför babben är där och pekar på Mohamsson. Det kommer inte ske.
Citera
2026-08-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Jag tror framför allt Ulf Kristersson hellre lämnar in sitt passerskort till regeringskansliet direkt på måndagmorgon 14 september än ens överväga ett samarbete med Allard. Kristersson satsade allt på ett kort när han samarbetade med SD. Det gav honom makten men kolla bara på hur Busch och Åkesson får sitta och panik-fika två veckor före valet för att de inte kommer överens om en kommentar som Ebba sa i förbifarten. Det har varit otroligt tufft att hålla ihop Tidö i fyra år.

Att ens fundera på att blanda in Allard i den mixen tror jag Kristersson aldrig i sitt liv skulle ge sig på. Tänk första mötet när Allard frågar varför babben är där och pekar på Mohamsson. Det kommer inte ske.

Det kan du tro, men vore det verkligen att ta ansvar för valresultatet och representera sina väljare att ge upp bara för att Allard sitter på vågskålen?
Citera
2026-08-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Tack. Jag gillar egentligen både M, L och KD men det behövs någon som är kritisk i mixen.
Exakt. Idioter som skriker om språkval framför sakfråga ska bara ha skit. Jag hoppas att få se känsliga kärringar springande gråtande ur plenisalen. Politik är ingen syjunta, det är krig. Och då behövs en Allard mer än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in