2026-08-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
De utgifter han vill dra in räcker helt enkelt inte till fri tandvård, högre löner till alla inom vården och skattesänkningar. Kolla budgetposterna han tar upp och lägg ihop dem. Det blir inte tillräckligt mycket.

Ingen äger Allard. Hela "debatten" är bara ett skämt. Vare sig Allard eller någon av de han debatterar kommer fram till något.

Igen, hur vet du det?
Det har genomförts massa saker som inte går ihop. Tex hur mycket som sparas in på äldreomsorg och barnomsorg.
Vem fan säger att det är vettigt? Eller att vi har råd med en massa skit som kallas konst?
Väldigt många saker som redan genomförts är inte hållbara.
Jag hade gladeligen bantat bort massa kommunikatörer och skit från kommunerna. Vem som helst kan skriva små käcka budskap på instagram, det gör verkligen ingen skillnad när någon med en Master i kommunikation gör det.
Citera
2026-08-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Vet inte vilken sten du legat under de senaste åren och så, men funkade bra med populisten Donald Trump som vann valet två gånger på att vara bufflig och kalla folk för hora. Sinnesslö eller, tror du att politik är något jävla kafferep?
Du är bland de värsta snorkäkarna jag sett. Vet du ens vad skillnaden mellan svensk och amerikansk demokrati är, eller behöver du läsa på?
Citera
2026-08-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
Men idiotiska varelse, du verkar fortfarande missa poängen. Jag säger inte att Allard saknar åsikter eller förslag. Jag säger att hans planer aldrig kommer att gå igenom om hans plan är att hoppa på alla andra partier. Hur tänker du att man bildar en regering på det sättet?

Tror du på allvar att partier som ständigt blir kallade inkompetenta, korrupta eller värdelösa sedan glatt ska rösta igenom hans politik?????

I så fall har du fel, jävligt fel. Men det är inte ditt fel att du har en så dålig förmåga att använda hjärnan. Det är dina föräldrars fel.

Du uttrycker dig ju minst lika otroligt som Allard. Projicerar du?
Citera
2026-08-30, 20:40
Medlem
Citat:
Trump var företrädare för ett av USAs största och mäktigaste partier. Trump är miljadär. Trump har och hade många mäktiga vänner inom media och finans.

Vilket av detta stämmer på Allard...?

Inget av det, vilket gör det än mer fantastiskt att han kniper riksdagsplats på en sociala medier-kampanj. Alla kommer bli Allardister, det är bara en tidsfråga.
Citera
2026-08-30, 20:42
Medlem
Citat:
Det är såhär populister funkar jämt. De tar fram något som låter kanon, men när man skapar på ytan så blir det helt plötsligt väldigt klart att det inte går att genomföra så enkelt som han menar.

Han är också väldigt snabb att kritisera svensk klimat politik, som t.ex Northvolt. Och det är ju inte så svårt att hänga med på. Problemet är att han mer eller mindre vill kapa allt stöd till den gröna omställning för det bara är töntigt och tjafsigt. "Dessa pengar ska gå till folket!!!"

Saker är ju den att om vi struntar totalt i gröna investeringar sätter oss helt i klorna på diktaturer i Mellanöstern eller Ryssland. Det är också så att om vi får gröna omställningar på plats så kommer det betala av sig på sikt, mångdubbelt. Byggandet av kärnkaft under 60- och 70-talet är ett bra exempel. Det var otroligt dyra investeringar men när oljekrisen kom var vi otroligt tacksamma över det. Hade Allard stått på barrikaderna då hade han ju stolt sagt att kärnkraft är en fantasi så kostat för mycket.

Återigen gör han bort sig. Han kommer med "lösningar" som låter så enkla och bra. Men de håller vatten lika mycket som ett durkslag.

Jag säger inte att du har rätt, jag tar dig inte på orden. Men det är bättre att argumentera angående sakfrågorna än att skriva förolämpningar om hans förmodade neurodiversitet som många gör.
Citera
2026-08-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
Du är bland de värsta snorkäkarna jag sett. Vet du ens vad skillnaden mellan svensk och amerikansk demokrati är, eller behöver du läsa på?

Berätta skillnaden bortsett från att man vinner elektorer per delstat och förloraren går hem tomhänt.
Citera
2026-08-30, 20:44
Medlem
De där 20 var precis lika dåliga och vidriga som jag trodde de skulle vara. Skulle det vara gräddan av det nya gardet är det patetiskt. Så otroligt dåligt pålästa och korkade.
Citera
2026-08-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Men vaddå äru helt jävla dum i huvet eller? Va, öh, öh ööh...

Där övertygade du mig inte. Kommer fortfarande rösta på Örebropartiet för att de behövs i riksdagen.
Citera
2026-08-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Du uttrycker dig ju minst lika otroligt som Allard. Projicerar du?
Nej, det är inte projektion. Det jag har försökt säga från början är att politik handlar om att få igenom förslag, inte bara om att ha dem. Om man bränner broarna till alla andra partier blir det väldigt svårt att skapa majoriteter för sin politik. Det är argumentet jag framför. Har du förstått det???

Det finns inget vettigt motargument till det, och att svara "projicerar du?" bemöter inte ens poängen. Acceptera bara att Örebropartiet aldrig kommer att fungera som parti, vare sig i riksdagen eller i kommunen, speciellt inte med Allard som partiledare
Citera
2026-08-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Där övertygade du mig inte. Kommer fortfarande rösta på Örebropartiet för att de behövs i riksdagen.

Det gör du rätt i.
Citera
2026-08-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Berätta skillnaden bortsett från att man vinner elektorer per delstat och förloraren går hem tomhänt.
Sverige är en parlamentarisk demokrati. Man behöver stöd från andra partier för att få igenom sin politik. Kan du sluta vara så dum och bara erkänna att jag har en poäng?
Citera
2026-08-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Undrar om hans motståndare förstår att under hans ovårdade språk så finns det en vettig politik, på urvalet ser det mest ut som att motdebattörerna saknar motargument och i stället går över till personangrepp. Om vanligt folk noterar sådana detaljer så är det inte förvånande att Allard har blivit såpass populär.

Allard gjorde sig känd och fick spridning genom att skälla ut folk i kommunfullmäktige. Men numera har han medvind trots sitt språk, inte tack vare, skulle jag tro iallafall. Han har en både vettig och efterfrågad politik så han borde helt klart lägga av med skrikandet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in