Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle69
Det är lika rimligt som "nu ska vi ha 0 våldsdåd", inte ens 0 vision i trafiken lyckas dom med.
Det kommer inte och kommer aldrig gå att bli av med all form av brottslighet, men man behöver inte heller göra det värre (som Dumpen gör).
Jag betalar glatt några hundralappar i månaden till organisationer som hjälper barn, med 90 konto och övervakade av myndighet.
Dumpen får inte så mycket som 1 krona.
Så absolut bryr jag mig, men inte över dom där tvås teater. Tur i oturen för cancerpatienten som köper många med 0 kritiskt tänkande deras dravel.
Sist men inte minst. För svara på din fråga. Steg 1 i den biten är att personen ifråga själv inser att han (oftast han) triggas och på eget bevåg undviker det. Gäller för övrigt all form av missbruk, alkohol, betting, m.m. Utan att först själv vilja, spelar det ingen roll om det är publicering, impulskollen, Bertils KBT osv. Även det är ett jävla dravel påhittat av klassettorna i LHS.
Vilket summerar det rätt bra. Vill man inte hjälper inget - oavsett om det äta bajs eller vara ute och slå på pensionärer.
Har du något problem med gäddor som inser exempelvis problem med triggers och faktiskt undviker det, och istället bidrar till samhället (igen) med lön, skatt ?
Sen är det ju en jävla skillnad på äta bajs och sexuellt umgänge med djur, och triggad av en "snart 15" i linne. Då är vi nog inne på något annat än just triggers som enda problem.
Fast nu undvek ju inte 588 sina triggers. Han såg ju till att befinna sig mitt ibland dem. Och idag är ju 588 bara en börda för samhället.
Personligen anser jag att man kan göra skolim av majoriteten av gäddorna.
Ser nu att jag svarade på någon annans kommentar/inlägg, ber om ursäkt för det.