Citat:
Ursprungligen postat av
Misirlouie
Elsa har ju själv sagt att hon önskar att hon var coolare och svalare, jag undrar om inte den önskan slog i taket på Ett hem-festen. Alla andra gäster ser obrydda och lediga ut och hon kommer i balklänning. Aj. Den borde varit typ en dm kortare, och hon har ju uppenbart känt sig överklädd eftersom hon bytte från strappy sandals till flipflops (!!!!!! Hahahahaha) men tänk om hon haft ballerinor istället. Då hade hon kanske fått till den franska stilen hon babblar om, kvinnlig men avslappad (och inte flipflopslafsig). Plus att hon haft klänningen hängandes på väggen i tre månader som för att manifestera, vad coolt och svalt hahaha. Det är så typiskt, hon har drömt om den här festen hela sommaren och fantiserat om att göra entré, medan alla andra tar det för vad det är och sätter på sig nåt de har lust att ha på sig just den dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snottranmyren12345
Tänkte exakt på pricken samma!
Citat:
Ursprungligen postat av
Trash-Panda84
Haha, reagerade på den bilden också. Stackars Elsa, hon såg verkligen helt malplacerad ut. Saltvattenfrisyr och flipflops till den klänningen och handväskan? Och är det bara jag som tycker att det snarare såg ut som ett helt vanligt event än en galatillställning?
Nja… om inbjudan är ”garden gala” (dessutom i Lärkstan med Vogue som värd) skulle jag också tolka det som lite mer uppstyrd klädsel men ändå lätt avslappnad iom trädgård. Tycker Elsas klädsel var passande och fin till festens tema, både klänning, de ursprungliga skorna och väskan. En ”gala” är väl ändå några snäpp över ett vanligt event?
Däremot att byta om till de där lufsiga badtofflorna…
Men fastande för Elsas kommentar där en läsare undrar hur hon lyckas gå så mycket i flipflops utan att få ont i fötter och höfter. Elsa svarar:
Citat:
Tycker oftare att skor som skaver på olika sätt är mer obekväma för fötterna än flipflops.
Sjävklart ska skor inte skava! Då är det inte rätt storlek. Man kan inte bara titta på hur lång foten är utan måste också ta bredd samt hur hög eller låg fotryggen är med i beräkningen. Elsa verkar behöva bred läst (bredd) med tanke på att hennes fot och tår ofta hänger utanför sulan (och tårna ofta ser ihopklämpda ut där några tår ibland ligger ovanpå andra…).
Jag kan tycka att Elsas blogg var mer ambitiös och givande för några år sedan men något som jag saknat så länge jag läst den är känslan av att lära sig något: titta på influencers i danska modetidningar och gå rundor på stan kan vi alla - men var är kunskapen? Elsa verkar mer intresserad av mode än funktionen och tanken bakom. Bra grundböcker för de som vill lära sig lite mera är t ex böcker av Camilla Thulin eller Karina Ericsson Wärn.
Dito i inredningen: gulligt naivt när de köpt lilla runda köksbordet och Elsa glatt förkunnade att nu kunde hela hennes familj inklusive ursprungsfamiljen rymmas kring bordet! Ehm, nja, nej, knappast. Ser man inte det själv med ögonmått finns det även där en massa bra, enkel men givande litteratur, t ex Frida Ramstedts bok. (I den är Elsas tom citerad!) En läsare tipsade om den men Elsa hade inte hört talas om den fastän den blev väldigt stor när den kom ut och jag sett den nyligen i bokaffärer både i London och New York så verkar ha slagit internationellt också. Om hon tillägnat sig lite kunskap tror jag hon kunde undvikit många misstag, både i inredning och sko- och klädköp. Skulle också varit mer intressant att läsa när man känner att den som skriver har koll ist för att kanske inte ens vara snittmässigt utan t.o.m. under snittmässigt kunnig när det kommer till det som ju faktiskt är huvudteman i hennes blogg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carli
Sandra och Elsas blekta hår, får panik, det är ju genomskinligt i solljuset. På Sandra ser man skalpen och Elsas är så stripigt och ruffsigt att man bara vill gå loss med sax på båda.
Va, tycker Sandra alltid är ursnygg i håret! Dessutom med tjockt hår. Såg ingen skalp.
Elsa skulle vara väldigt fin i lite mörkare hår, vilket också skulle slita mindre på det. Personligen skulle jag uppskatta om hon slutade kamma sig till ett conehead genom att lägga en stor hårtofs snett på bakhuvudet. Förlåt, cockatrise. Jag ska hjälpa dig ta fram betablockerarna. Elsa är ursnygg men det är faktiskt inte en så smickrande look på någon, även om det sägs att en skönhet klär i allt.