2026-08-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Källa på att SE säger 23:19 korrigerad till 23:20! Har du inte läst förhören med SE ens? Vilka problem du har

Jo, läser de ofta.
Men nu frågar jag dig om din källa!
Senast redigerad av Xuken 2026-08-29 kl. 20:04.
Citera
2026-08-29, 19:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej var det någon som läste Guns & Ammo så var det grafikern och karlakarlen SE. Och vapenaffärer genom Guns & Ammo var alltid av den olagliga varianten.
Man förstår GM-SEs kommentar bättre om att toapappershållaren var "farligt placerad" i sportstugan i Idre om man ser för sitt inre öga hur GM-SE hade med sig ett nummer av Guns & Ammo till fjällen och låste in sig på toaletten med den för lite självtillfredsställelse och råkade göra sig illa på det kalla stålet på toapappershållaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Alltid samma piss från dig. Det är en teori han jobbar med. Kanske du borde göra samma sak, jobba med dina teorier?

Istället för att attackera folk som försöker få till nåt?

SE kan mycket vel ha köpt vapnet i en privatannons.

Hur är det en "attack" att lyfta teorin?

Det stod ofta under annonser för gevär och handeldvapen "tested in combat" i Guns & Ammo. Jag försöker "testa" Reine Vincents hypotes i skarpt läge och du kallar det för en attack?

Det var nog vanligt med svenska säljare av vapen i den amerikanska tidningen?
Citera
2026-08-29, 19:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Har kollat nu, tycker det var en mycket intressant intervju, shoutout till Reine Vincent!

Jag fick flera nya och intressanta vinklingar från Reine, och det är faktiskt ett tag sen jag fick i det här fallet. En klok man.
Reine Vincent har räknat ut varför mördaren inte sköt AB också. Det är något jag alltid undrat över.

Reine berättar också om motljus och hur det är lätt att ta fel när man tittar mot ljuset.

Det var en mycket spännande och bländande intervju.
Citera
2026-08-29, 19:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Samma här, undrar om man måste beställa bägge hans böcker eller om det räcker med "uppföljaren", de är säkert läsvärda bägge två.
Man måste sannolikt beställa båda böckerna för att riktigt kunna ta in Reines slutsatser och analyser.

Reine har löst OP två gånger och med samma resultat. Böckerna verkar ha olika infallsvinklar men samma LÖSNING.

https://www.adlibris.com/sv/bok/palmemordet-ar-lost-garningsmannens-egen-berattelse-9789181143911
Beskrivning
Boken leder läsaren i bevis i den här boken vem som är gärningsman vid mordet på Olof Palme
Författaren har utfört vittnesanalyser och jämfört analyserna mot varandra. Författaren är medium och präst.
Denne återger mördarens egen berättelse. Gärningsmannen berättar om till exempel varför han inte sköt ett tredje skott mot Lisbeth Palme. Mordet löstes efter 40 år
.

https://www.adlibris.com/sv/bok/palmemordet-ar-lost-igen-handbok-i-att-ljuga-som-skandiamannen-9789181341294
Beskrivning
Författaren leder läsaren i bevis vem som var gärningsman vid mordet på statsminister Olof Palme. Vittnespsykologiska utvärderingar har gjort på Lisbeth Palme, Anders Björkman och delvis på Leif Ljungqvist vittnesutsagor. Gärningsmannen berättar själv om konstruktionen på sitt falska vittnesmål. Författaren har gjort en vittnesanalys på gärningsmannens utsagor under total lögnhypotes. Flera kapitel handlar om gärningsmannens motivbild som denne själv får berätta om.
Boken går djupt in i gärningsmannens psyke, både före och efter dådet. Författaren visar på hur en ny tolkning av vittnesutsagor binder gärningsmannen till brottet.
Präst och medium, Reine Vincent visar en ny tolkning under total lögnhypotes.

Edit: Det vore mycket intressant om Reine som är medium också gjorde en seans och försökte komma i kontakt med SEs ande och sedan tolkade det han fick höra som en lögn. ('Total lögnhypotes' - SE ljuger alltid.)
Senast redigerad av ursprungligen 2026-08-29 kl. 19:51.
Citera
2026-08-29, 19:54
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Nej var det någon som läste Guns & Ammo så var det grafikern och karlakarlen SE. Och vapenaffärer genom Guns & Ammo var alltid av den olagliga varianten.

Komikern Thomas Gjutarenäfve har roliga YouTube-klipp. Man kan inte ta dem på allvar. Kanalen är full av komiker.

Chefsåklagare Krister Petersson presenterade ingen gärningsbeskrivning och inget händelseförlopp 2020. För att citera Hans Ölvebro (spaningsledare 1988 - 1997): "Han måste ha fått en hjärnblödning. Eller så är han förledd av någon." Av den enkla orsaken att ingen kan presentera en gärningsbeskrivning för Stig Engström och ett händelseförlopp för vad han skulle ha gjort, utan att förvränga ett flertal vittnen och Stigs egen person.

Som Reine Vincent gör. Ingen kan ta honom på allvar.

Att ett vittne har varit på en mordplats där få andra vittnen minns honom gör honom inte till gärningsman. Särskilt inte när vittnet kan beskriva vad som hände före och efter polisens ankomst och ankom till platsen efter mordet.
Senast redigerad av Lebel 2026-08-29 kl. 20:04.
Citera
2026-08-29, 20:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebel
Komikern Thomas Gjutarenäfve har roliga YouTube-klipp. Man kan inte ta dem på allvar. Kanalen är full av komiker.

Chefsåklagare Krister Petersson presenterade ingen gärningsbeskrivning och inget händelseförlopp 2020. För att citera Hans Ölvebro (spaningsledare 1988 - 1997): "Han måste ha fått en hjärnblödning. Eller så är han förledd av någon." Av den enkla orsaken att ingen kan presentera en gärningsbeskrivning för Stig Engström och ett händelseförlopp för vad han skulle ha gjort, utan att förvränga ett flertal vittnen och Stigs egen person.

Som Reine Vincent gör. Ingen kan ta honom på allvar.

Att ett vittne har varit på en mordplats där få andra vittnen minns honom gör honom inte till gärningsman. Särskilt inte när vittnet kan beskriva vad som hände före och efter polisens ankomst och ankom till platsen efter mordet.

Reine är ju ett medium, så han borde kunna kontakta även döda vittnen och be dem berätta om vad de såg.

Om man vill ta honom på allvar är väl upp till var och en, men jag sällar mig nog till din analys att man bör ta det Reine säger med en frisk nypa guldsalt.
Citera
2026-08-29, 20:24
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Har kollat nu, tycker det var en mycket intressant intervju, shoutout till Reine Vincent!

Jag fick flera nya och intressanta vinklingar från Reine, och det är faktiskt ett tag sen jag fick i det här fallet. En klok man.

Ja och intressant med teorin om vapenköp. Tänk om G&A hade sparat sådana uppgifter.
Citera
2026-08-29, 20:29
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Ja och intressant med teorin om vapenköp. Tänk om G&A hade sparat sådana uppgifter.

Du tror att G&A kan ha förmedlat illegala vapenaffärer och dessutom fört loggbok över det?

Är du dum i huvudet?
Citera
2026-08-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Reine Vincent har räknat ut varför mördaren inte sköt AB också. Det är något jag alltid undrat över.

Reine berättar också om motljus och hur det är lätt att ta fel när man tittar mot ljuset.

Det var en mycket spännande och bländande intervju.

Du behöver inte försöka din «håna till tystnad»-taktik på mig serru. Vad simpel pöbel håller på med har ingen tyngd.

Reine hadde många goda poäng.
Citera
2026-08-29, 21:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Finns inget bevis för att han ljuger om en utstämplingstid. Han uppger 23:19 korrigerad till 23:20, något som faktiskt kan stämma. För PH säger också att den okorrigerade tiden var 23:19.

Vad han säger tre år efter mordet är inte så intressant. Vore dessutom en idiotisk sak att ljuga om.

Ljuga/överdriva.... Luddig gräns, från person till person. Överdrifter är dock lögner per definition. Säga man deltog vid livräddning om man bara sa något om framstupa sidoläge är att överdriva. Men också att ljuga, om man vill vara sådan.

Citat:
Ja, tre år efter mordet som sagt.

Om jag minns rätt säger han i tingsrätten att han kontrollerat, och att det ska vara 23:20 korrigerat till 23:21.

Men det finns ju bara ett sätt att kontrollera, och det är via egna anteckningar. Och anteckningar gör man ofta först när man börjar glömma bort.

Men framförallt så kanske anteckningen enbart sa 23:20, men att han sen minns fel. Att det blev 23:20 och 23:21 när det borde blivit 23:19 och 23:20.

Om han sa i hovrätten att han kontrollerat minns jag inte.

Hans uppgivna klockslag har inte hjälpt honom, snarare tvärs om.

PH fick den korrigerade tiden av RB, vilket framgår av materialet.

Men PH visste inte att RB kontrollerat mot Fröken Ur och därefter korrigerat alla tider.

SE säger i hovrätten att han precis innan tingsrätten kollat upp tiden. Frågan är hur.

Låter den här karln trovärdig?

23:19 blir till 23:23

Här hänvisar han till det han sa i tingsrätten, men inte heller det stämmer med ursprungsförhöret.

Det påminner om hans sätt att slinka ur håven när det gäller vad han gjorde "tidigare på kvällen".

Frågan är varför han i början vill placera sig så nära som möjligt, men i rätten vill distansera sig.

Kanske för att vittnena är där och kan motsäga honom, som GS gjorde.
Citera
2026-08-29, 21:47
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
PH fick den korrigerade tiden av RB, vilket framgår av materialet.

Men PH visste inte att RB kontrollerat mot Fröken Ur och därefter korrigerat alla tider.

SE säger i hovrätten att han precis innan tingsrätten kollat upp tiden. Frågan är hur.

Låter den här karln trovärdig?

23:19 blir till 23:23

Här hänvisar han till det han sa i tingsrätten, men inte heller det stämmer med ursprungsförhöret.

Det påminner om hans sätt att slinka ur håven när det gäller vad han gjorde "tidigare på kvällen".

Frågan är varför han i början vill placera sig så nära som möjligt, men i rätten vill distansera sig.

Kanske för att vittnena är där och kan motsäga honom, som GS gjorde.

Eller så minns han bara fel. "Om man berättar sanningen behöver man inte komma ihåg något", som Mark Twain sa.

Ingen frågade GS 1986 om han såg SE på mordplatsen. Ingen frågade andra poliser heller 1986. Ingen frågade de bästa vittnena att fråga om den saken. AH, KJ, JÅS, HJ, PV, CV, BP, UR och SK. Bara de sämsta. LL (som var upptagen med att larma) den 27 april, SG (som var upptagen med att ge konstgjord andning) den 13 maj och LB (som var upptagen med sitt illamående) den 16 maj.

Samt JA den 14 maj. Där blev det träff.
Citera
2026-08-29, 22:11
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Du tror att G&A kan ha förmedlat illegala vapenaffärer och dessutom fört loggbok över det?

Är du dum i huvudet?

Ja när det gäller vapen. Licens krävs förstås men jag vet heller inte hur G&A annonserade, om det ändå gick att komma i kontakt med säljare. Observera att jag inte lägger någon vikt vid detta.

Stig kan ha haft ett vapen sedan länge, lånat ett av sin vän eller annat. Kanske hans gamla mamma hade något bortglömt vapen från 30-talet. Jag tror fortfarande att vapnet som testades och varken kunde uteslutas eller bindas är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in