2026-08-29, 16:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag har sett att vissa brukar posta utlägg från ChatGBT eller Grok.
Om man skulle låta en AI bot styra över kontot och argumentera professionellt och sansat och skriva enorma kvalitétsinlägg, källanvisning och god struktur samt vänlig ton, till skillnad från oss övriga.

Skulle detta accepteras av FB?
Citera
2026-08-29, 16:29
Medlem
Naturligtvis inte.

Bottar som diskuterar med varandra tror jag inte någon är intresserad av.
Senast redigerad av Kvadrolupia 2026-08-29 kl. 16:32.
Citera
2026-08-29, 16:47
Medlem
Man-At-Armss avatar
Sådana inlägg lär bli raderade enligt "0.13. Textrobotar":
Citat:
Det är endast tillåtet att citera texter skrivna av AI-verktyg eller motsvarande, om användaren är tydlig med att detta är ett citat, och det finns ett legitimt skäl till att posta ett citat istället för en egen beskrivning. Citatets längd får inte överstiga vad som motiveras av ändamålet. Inlägg som har karaktären av att vara skrivna av AI-verktyg kan raderas utan närmare motivering.
https://www.flashback.org/regler
Citera
2026-08-29, 17:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Sådana inlägg lär bli raderade enligt "0.13. Textrobotar":

https://www.flashback.org/regler

Jag förstår.
Men om en AI bot diskuterar mer rent och bättre än vad vi gör så kommer denna regel få ingen betydelse i framtiden.
Citera
2026-08-29, 17:27
Medlem
JustTrollings avatar
Dead internet theory.

Nej. Ingen bryr sig om vad en botjävel "tycker". En botjävel har egentligen ingen förmåga att "tycka" något, den är bara programmerad att simulera ett tyckande.
Citera
2026-08-29, 17:31
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har sett att vissa brukar posta utlägg från ChatGBT eller Grok.
Om man skulle låta en AI bot styra över kontot och argumentera professionellt och sansat och skriva enorma kvalitétsinlägg, källanvisning och god struktur samt vänlig ton, till skillnad från oss övriga.

Skulle detta accepteras av FB?

Nej det hoppas jag inte då kan Flashback lägga ned forumet!

"0.13. Textrobotar
Det är endast tillåtet att citera texter skrivna av AI-verktyg eller motsvarande, om användaren är tydlig med att detta är ett citat, och det finns ett legitimt skäl till att posta ett citat istället för en egen beskrivning. Citatets längd får inte överstiga vad som motiveras av ändamålet. Inlägg som har karaktären av att vara skrivna av AI-verktyg kan raderas utan närmare motivering."
Citera
2026-08-29, 17:53
Medlem
nerdnerds avatar
Usch vilket hemskt förslag. Nej, jag vill absolut inte, på inga villkor öht, "diskutera" med någon jäkla LLM.
Citera
2026-08-29, 17:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Usch vilket hemskt förslag. Nej, jag vill absolut inte, på inga villkor öht, "diskutera" med någon jäkla LLM.

Vi vet ju att det kommer inträffa.
Det sker redan nu med denna AI utveckling som sker.
Citera
2026-08-29, 17:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej det hoppas jag inte då kan Flashback lägga ned forumet!

"0.13. Textrobotar
Det är endast tillåtet att citera texter skrivna av AI-verktyg eller motsvarande, om användaren är tydlig med att detta är ett citat, och det finns ett legitimt skäl till att posta ett citat istället för en egen beskrivning. Citatets längd får inte överstiga vad som motiveras av ändamålet. Inlägg som har karaktären av att vara skrivna av AI-verktyg kan raderas utan närmare motivering."

Om man kan bevisa att det är en AI bot. De flesta AI botar tränar på forumsdata så som Reddit och övriga. Detta för att kunna användas som automatiserade kundtjänstbottar.
Citera
2026-08-29, 18:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Dead internet theory.

Nej. Ingen bryr sig om vad en botjävel "tycker". En botjävel har egentligen ingen förmåga att "tycka" något, den är bara programmerad att simulera ett tyckande.

Det handlar inte om vad en bot säger. Det handlar om att man kan inte arbeta på internet för att det är botar överallt.

Bara kolla på sociala medier. Dessa har helt tagits över av botar. Detta kan vara bra i för sig.

Det kommer en tid då vi överger internet för det är för skräpigt.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2026-08-29 kl. 18:27.
Citera
2026-08-29, 18:42
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag förstår.
Men om en AI bot diskuterar mer rent och bättre än vad vi gör så kommer denna regel få ingen betydelse i framtiden.

Flashback är inte enbart till för att vinna argument sakligt, logiskt och så objektivt som möjligt (om vi nu låtsas prompt bottarna inte hallucinerar massa dynga jämt). En idiot som lärt sig att prompta fram fantastiska avhandlingar har inte nödvändigtvis någon verklighetskoppling till det botten skiter ut på skärmen.

Det är en poäng att skriva "med egna ord" som skolan propsade på så jävla hårt.
Citera
2026-08-29, 19:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Flashback är inte enbart till för att vinna argument sakligt, logiskt och så objektivt som möjligt (om vi nu låtsas prompt bottarna inte hallucinerar massa dynga jämt). En idiot som lärt sig att prompta fram fantastiska avhandlingar har inte nödvändigtvis någon verklighetskoppling till det botten skiter ut på skärmen.

Det är en poäng att skriva "med egna ord" som skolan propsade på så jävla hårt.

Du vet att Reddit och Discord har redan AI bottar?

Så moralen redan borta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in