Citat:
Ursprungligen postat av
ClaesDrutt
Jag är ganska säker på att vi inte skulle hugga några svenskar i ryggen om det blev krig, vi hade öppet visat mot hat mot svenskjävlarna😂
Men en sak kan jag ändå inte låta bli att förundras över, många människor besitter både förakt och vill gärna göra sig lustiga över skåningar.
Vissa har t.o.m. ett förakt gentemot skåningar på samma sätt som en israel har gentemot en palestinier och tvärtom.
Men likt förbannat så är det invasion av turister varje sommar till Skåne och då främst Österlen men även hela sydkusten .
Så jag tänker nog ändå att så hemska kan vi inte vara här nere i södern?
Kunde inte sagt det bättre själv.
Tänk dock på att makten i Sverige sitter i Stockholm. Det var Stockholm som startade krig mot Danmark på 1600-talet och erövrade Skåne från Danmark.
Det var Stockholm som beslöt att Sverige skulle ta emot många, många fler flyktingar år 2015 än något annat europeiskt land i förhållande till vår folkmängd.
Det var Stockholm som bestämde att inte tvångs-fördela flyktingarna i alla Sveriges kommuner utan låta en oproportionerligt stor del av dem stanna i Skåne och framför allt Malmö. På det sättet slapp Stockholm at ta emot lika många flyktingar som de annars skulle ha varit tvungna till.
Och eftersom Stockholm har tagit alla dessa beslut som har varit till nackdel för Skåne, så hatar många svenskar Skåne och vill sälja Skåne eller fördriva skåningarna från Skåne, vilket har föreslagits här i tråden!