Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Jag vet inte om hon sagt att hon ljugit, men hon har alltså tagit tillbaka anklagelserna. Det må vara hårklyverier, men åklagaren säger ju att det är objektivitet som råder. Dvs att tar hon tillbaka anklagelserna blir gubben frisläppt och hon åtalad, liksom per automatik.
Hon är alltså åtalad för "grov falsk beskyllning" i två fall. Dels gentemot gubben, dels för att hon anklagat någon annan för att ha uppmuntrat henne till att anmäla de påstådda brotten, vilket hon uppenbarligen också har tagit tillbaka.
Det är en jädra soppa hon har hamnat i alltså. Oavsett om det är på eget bevåg, eller om hon faktiskt har blivit utsatt för våldtäkt och mångåriga sexuella övergrepp.
Flickan mår uppenbarligen inte bra. Det är vad jag tar till mig utifrån det lilla vi vet.
De två fetade styckena: ja, det är väl det enda vi med rätt stor sannolikhet kan utläsa.
Vad som sedan har hänt, är väldigt svårt att veta.
1. Hon kan ju ha blivit våldtagen av gubben, men vågar av någon anledning inte stå för sin anklagelse och tar därmed tillbaka den. Trots att anklagelsen är sann.
2. Hon har ljugit om våldtäkter, av någon oklar anledning. Men har av någon orsak vaknat till sans och tar tillbaka de falska anklagelserna.
Oavsett hur det är, så är det ju bra att åklagaren har väckt åtal i ärendet, så att sanningen förhoppningsvis kan få komma fram!