2026-08-29, 11:08
Medlem
Rask har tröttnat på att gräva i gropen åt Jocke, men det gör ingenting, Anjo gräver ivrigare än någonsin. Han jobbar på att bli den nya JOAKIM LUNDELL, det enda som saknas är boken om hans trauma. När kommer den ANJO?
Sen har ju Jocke börjat ivrigt att gräva sin grop större. Med tanke på vilken ynka liten människa han är borde det inte vara så mycket kvar.
Det går fort nu, och ju mer Jocke stökar runt, desto fortare går det. Anjo står som kronprins redo att ta över, men han ska inte göra det bekvämt för sig, för han står på tur.
Kommer Jockiboi prata om ANJO på samma sätt som Anjo pratar om Jockiboi?
Citera
2026-08-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Rask har tröttnat på att gräva i gropen åt Jocke, men det gör ingenting, Anjo gräver ivrigare än någonsin. Han jobbar på att bli den nya JOAKIM LUNDELL, det enda som saknas är boken om hans trauma. När kommer den ANJO?
Sen har ju Jocke börjat ivrigt att gräva sin grop större. Med tanke på vilken ynka liten människa han är borde det inte vara så mycket kvar.
Det går fort nu, och ju mer Jocke stökar runt, desto fortare går det. Anjo står som kronprins redo att ta över, men han ska inte göra det bekvämt för sig, för han står på tur.
Kommer Jockiboi prata om ANJO på samma sätt som Anjo pratar om Jockiboi?

Överflödshuds-Översten Anjo har kopplat sin vagn till en häst utan ben: jockiboiiii. Och det ekipaget glider långsamt ner utför stupet- mot sjunkhålet "cancelled".
Citera
2026-08-29, 11:47
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Då är vi två.

Innan han genomförde operationen såg han bara ut som sin ålder. Lite olycklig genetik som hade påsar redan som 25, men han har aldrig varit "snygg" så hade inte reagerat över att just det gjorde honom fulare eller äldre. Påsarna i sig såg normala ut till ansiktet. Inte något som fick honom se äldre ut än han är, bara "helheten visar du är över 40, alla vet du är". Hade han velat se "ung" ut i 20 år till - håll dig smal och frisk, köp dyr hudkräm, sluta röka och whatever.

På bröllopet ser hela ögonen mycket skumma ut, man ser omgående att något är fel och svullet. Väldigt mycket Simon Cowell efter den där plastikkirurgin som gör att man GLOR och bara ser "WTF har människan gjort, vem i helvete har demolerat en levande människa se ut som en illa gjord mask där någon ska spela komma från en annan planet".

Om jag tyckte att Jocke förtjänade sympati i någon form alls (det gör jag inte, brinn) hade jag mått illa för hans skull. Det är Sveriges första komplett misslyckade plastikkirurgi på en kändis, eller?

(Runar är norsk, jag skrev svensk, och hans utgångsläge var "snygg men med obehaglig utstrålning" och mycket äldre än Jockiboi när han blev en alien.)
Haha håller med! Ser man en sådan där människa IRL så blir man ju helt chockad (över hur förjävlig människan ser ut)!

Runar är en bra jämförelse ja, han hade sett helt normal ut om han inte opererat sig till ett freak.. också en obehaglig psykopat, likt Jocke.

Känner mig lite skadeglad ändå över att Påsögat har blivit beroende av plastikkirurgi
Citera
2026-08-29, 11:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Värst tal var av Anna Book, som verkligen inte känner paret mer än att hon fått vara nödbarnvakt åt deras bebis då ingen annan kunde eller ville. Annas tal handlade bara om henne själv och hur bra hon är på alla dess vis och vilken bra extramamma hon är till deras bebis.

Danjal behövde hålla ytterst låg profil med tanke på att han utreds för våldtäkt på Åland. TV4 vill inte ha sån publicitet men kunde inte tvinga bort Danjal helt från bröllopet även om de undvek att filma honom.
Det jag tyckte var som mest sorgligt var att ingen ur deras familj/släkt var där förutom Jonnas mamma. Det är ovanligt att ha gjort sig så osams i två släkter.
Var inte Jonnas systrar med?
De skulle ju först vara brudtärnor, men backade från det - men de skulle ju ändå vara med på "festen"
Citera
2026-08-29, 12:18
Medlem
Verkar som att Joakim Lundell skickar ut hot om stämningar via en åländsk advokat som heter Markus Hamro Drotz. De är ju lite spännande, Markus Hamro Drotz företräder nämligen även den där kända influencern som greps för våldtäkt efter Joakim Lundells spelning i Mariehamn i somras. Diskret.

https://ibb.co/rG98wVnr

https://alandsradio.ax/nyheter/misstankte-influeraren-har-gjort-motanmalan
Citera
2026-08-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Verkar som att Joakim Lundell skickar ut hot om stämningar via en åländsk advokat som heter Markus Hamro Drotz. De är ju lite spännande, Markus Hamro Drotz företräder nämligen även den där kända influencern som greps för våldtäkt efter Joakim Lundells spelning i Mariehamn i somras. Diskret.

Nice find!

Ska man utgå från att det är denna Markus Hamro Drotz (VILKET KONSTIGT NAMN?!- min anmärkning) som numera representerar jockiboiii da påsöga? Har Astra advokater och Stefan "förstår ej hur man använder AI" Hallgren fått foten?
Citera
2026-08-29, 12:29
Medlem
Citat:

Nu får jag hjärnspöken. Ninetone var extremt snabba med att tala om att den kände influensern INTE var Jocke, men hur känd är Danjal på Åland? Det kan inte vara så att det faktiskt ÄR Jockiboi ändå? För varför ska Jocke ha kontakt med Danjals advokat på det här sättet?
Spånar bara

Sen när det gäller advokat som är verksamma i Finland/Åland så ska brottet skett där. En Finsk advokat får inte verka i Sverige. Dom är ju så dumma så man undrar hur fan dom överlevt i alla år.
Citera
2026-08-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Nice find!

Ska man utgå från att det är denna Markus Hamro Drotz (VILKET KONSTIGT NAMN?!- min anmärkning) som numera representerar jockiboiii da påsöga? Har Astra advokater och Stefan "förstår ej hur man använder AI" Hallgren fått foten?

Nej det är Ettannatärende!

Jag tycker dock att det är lite anmärkningsvärt att Jocke alltid företräds av nya advokater. Det känns som att om inte Ninetone har en eller ett par "fasta" jurister så borde åtminstone Joakim Lundell, som är i olika tvister i parti och minut, ha någon som han anlitar regelbundet. Vill advokaterna inte ta nya uppdrag för honom, eller är ALLA hans crazy ex lawyer?

Citat:
Nu får jag hjärnspöken. Ninetone var extremt snabba med att tala om att den kände influensern INTE var Jocke, men hur känd är Danjal på Åland? Det kan inte vara så att det faktiskt ÄR Jockiboi ändå? För varför ska Jocke ha kontakt med Danjals advokat på det här sättet?
Spånar bara

Sen när det gäller advokat som är verksamma i Finland/Åland så ska brottet skett där. En Finsk advokat får inte verka i Sverige. Dom är ju så dumma så man undrar hur fan dom överlevt i alla år.

Nej jag tror inte att det är Jocke, det var ju inte han som gömdes för TV4as kameror. I Aftonbladets artikel står det dessutom att det gäller en man i 35-årsåldern, Jocke hade omskrivits som man i 40-årsåldern.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/gkJkza/kand-svensk-influencer-gripen-pa-aland-for-valdtakt
Citera
2026-08-29, 13:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Spånar bara

Jag kan med säkerhet säga att det inte var Jockiboi

ChattGtp ger dessa svar på ämnet ..

Danjal Kanani satt gripen i drygt två dygn (från natten till onsdagen den 22 juli till lunchtid fredagen den 24 juli 2026).

Tidslinje för frihetsberövandet:
Gripandet:
Polisen larmades vid 04-tiden natten till onsdagen efter en anmälan om en misstänkt våldtäkt. Danjal spårades upp och greps kort därefter på ett hotell.
Frisläppandet:
Vid lunchtid på fredagen meddelade den åländska polisen att han skulle släppas på fri fot.

Förundersökningen har lagts ner .. och det är givetvis därför som Danjal nu anmäler henne.

ATT det är Danjal är en helt offentlig uppgift eftersom Chatgpt anger honom med namn.
Citera
2026-08-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan med säkerhet säga att det inte var Jockiboi

ChattGtp ger dessa svar på ämnet ..

Danjal Kanani satt gripen i drygt två dygn (från natten till onsdagen den 22 juli till lunchtid fredagen den 24 juli 2026).

Tidslinje för frihetsberövandet:
Gripandet:
Polisen larmades vid 04-tiden natten till onsdagen efter en anmälan om en misstänkt våldtäkt. Danjal spårades upp och greps kort därefter på ett hotell.
Frisläppandet:
Vid lunchtid på fredagen meddelade den åländska polisen att han skulle släppas på fri fot.

Förundersökningen har lagts ner .. och det är givetvis därför som Danjal nu anmäler henne.

ATT det är Danjal är en helt offentlig uppgift eftersom Chatgpt anger honom med namn.

Okej. Jag hade inte blivit förvånad annars om Danjal tagit skott för Jocke. Ninetone och Aftonbladet är ju inga trovärdiga källor, har man lärt sig med tiden.
Citera
2026-08-29, 14:12
Medlem
Citat:

Nä?!

Hade jag varit Danjal hade jag under inga omständigheter behållit ett ombud som haft någon som helst kontakt med Joakim Lundell.

Det är väldigt intressant att just användaren nedan är den som först namnger Danjal, länkar till en artikel i Aftonbladet för att ge ”nyheten” spridning och även passar på att nämna att han är dömd för brott.

Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nej, Danjal Kanani, tidigare dömd för marknadsmanipulation:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/gkJkza/kand-svensk-influencer-gripen-pa-aland-for-valdtakt

Citat:
Ursprungligen postat av GtfoFfs
Omaskat blir man för evigt associerad till händelsen, vad än kommentaren påstår. En googling eller chatGPT sökning senare på ett namn som figurerar i en sån här tråd= kan vara lika med svartlistad i många sammanhang

Danjal har försökt separera sig från Jocke genom flytten till Dubai. Just saying…
Citera
2026-08-29, 15:00
Medlem
Citat:
Spånar bara

Ninetone och Jocke vet att artiklar med Joakim Lundells namn får större spridning.
Som flera svarat tidigare, så fanns det ingen anledning att ”dementera” att det var Jocke som anmälts.

Varför gjorde Ninetone ändå det?

Jag är dessutom 100% säker på att jag läst att just Patrik Frisk kommenterat om att ”det troligen ej rör sig om brott”, minns att jag reagerade över att det var han och inte Hallgren.

Reagerade också över att han uttryckte sig på ett sätt som ”mellan raderna” antyder att något allvarligt och klandervärt inträffat istället för att inte kommentera alls.

Eller typ: ”Vi är mycket förvånade. Ingen kan tro att det här är sant, han är en mycket omtyckt och respekterad medarbetare”.

Någonting känns misstänkt här…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in