2026-04-22, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Stänner det att både J & J gick någon form av "specialklass"? Vad jag förstått så träffades dem via BUP eller liknande i Norrköping. Kan någon bekräfta detta?

Att båda två är någon form av maskrosbarn.

Deras historier hur dom träffas ändras hela tiden genom åren, först var de denna historien där jonna målades upp som en desperat kvinna

https://www.expressen.se/noje/jockibois-resa-fran-hemlosheten-till-den-svenska-youtube-tronen-9/?fbclid=PAb21jcARVpyZleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9p ZA81NjcwNjczNDMzNTI0MjcAAaeMIrtqUxsxLxAl8IqW8C6Rel DKc9mMc4h6OWR-FIsO17BorNPlFrqxrtpWmQ_aem_B-krUqteok4PjLxq7m4lnA

Till en helt annan historia att han skrev till henne och hon polisanmälde honom efter han hängt ut henne som en blond hora han legat med på sin blogg och han var den som var desperat.

https://youtu.be/zgxzgU6KmkU
Citera
2026-04-22, 16:51
Avslutad
"Joakim Lundell anklagas för att ha använt AI i stämning & Medviktarna gör motanmälan!"

https://www.clueenews.se/blog/joakim-lundell-anklagas-for-att-ha-anvant-ai-i-stamning-medviktarna-gor-motanmalan
Citera
2026-04-22, 17:24
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiet.Nyans
"Joakim Lundell anklagas för att ha använt AI i stämning & Medviktarna gör motanmälan!"

https://www.clueenews.se/blog/joakim-lundell-anklagas-for-att-ha-anvant-ai-i-stamning-medviktarna-gor-motanmalan

Temu trollar vidare. Temu hittar på något och skapar ett rykte som de sprider, en av Temu - ClueeNews - bloggar om ryktet de själva skapat som om det vore allmänt, Temu hänvisar sedan till Cluees trams-blogg och menar att bara för att Cluee publicerar deras egenskapade rykte så måste det vara mer trovärdigt, eller vadå? Cirkeltrollning, rundgång i trollfabriken, cirkeln komplett och sluten.

Vad blir nästa steg? Kommer medviktarna youtube'a om att ClueeNews skrivit att Jocke använt AI, och där efter kommer skilleras "reagera" på medviktarnas video om att clueenews sprider medviktarnas och skilleras rykte om att Joakim använt AI?

Det är nog detta alla syftar på när de talar om eko-kammare. Det är - bokstavligen - ett eko, som bara studsar runt och runt.

Jag skulle skämmas ihjäl om jag hade hållit på som Cluee, Medviktarna och Skilleras gör - vuxna människor som spelar pajas, såna clowner de är alltså.
Senast redigerad av extravaganja 2026-04-22 kl. 17:36.
Citera
2026-04-22, 17:52
Avstängd
Alla är så bortgjorda och lurade av Joakim hahaha

Det är uppenbart att Joakim aldrig tänk att detta skulle vara seriöst han ville bara få tidningar att ge honom lite uppmärksamhet utöver de vanliga vi ska gifta om oss artiklarna och annat nu i samband med att Joakim åter är aktuell med nya Spökjakt och Mördarna osv

Med stämningen når Joakim en helt annan publik och får ögonen på sig från fler sägment i samhället och kommer tjäna på detta oavsett vad som händer med stämningen

Stämningen är alltså inte alls viktig och inget som Joakim lagt ut några pengar eller tid på och han bryr sig inte
Citera
2026-04-22, 18:06
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ioniq6

Det är uppenbart att Joakim aldrig tänk att detta skulle vara seriöst han ville bara få tidningar att ge honom lite uppmärksamhet utöver de vanliga vi ska gifta om oss artiklarna och annat nu i samband med att Joakim åter är aktuell med nya Spökjakt och Mördarna osv

Med stämningen når Joakim en helt annan publik och får ögonen på sig från fler sägment i samhället och kommer tjäna på detta oavsett vad som händer med stämningen

Stämningen är alltså inte alls viktig och inget som Joakim lagt ut några pengar eller tid på och han bryr sig inte
Bra PR att framställa sig själv som helt psyksjuk, verkligen. Jag tror inte heller att ChatGPT-stämningen var menad att leda någonstans, däremot ett försök att skrämma kritiker ā la boi.
Citera
2026-04-22, 19:15
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Det är offentliga handlingar. Den enda som framstår som pajjas är du.
Du är verkligen lik skatteskulder och halmstadsfb i dessa vitknektar inläggen. Enda fokusen är att sprida lögner om chrippa,linnea, cluee och temu. Du har aldrig funderat över om jockiboi själv gör något fel? eller slickar du röv tills du dör?

Mitt inlägg var tydligen för långt för dig. För många ord? Mitt inlägg handlade inte om huruvida det är offentliga handlingar eller inte, det handlade om hur ryktet om att det är AI-skrivet skapas av Temu, sprids av Temu, och återvinns av Temu. Ryktet alltså. Mitt inlägg handlade om ett rykte. Blev det klarare nu för dig eller behöver jag förtydliga något av det jag skrev ytterligare?

Citat:
Ordning och reda på skilleras!
Går igenom jockibois stämningsansökan skriven av Stefan med hjälp av chat gpt! Vilken seriöst manager

https://youtu.be/R1KIBY6I1N0

Man kan ju nästan tro att jag är synsk. Skilleras publicerade alltså detta 18:00? En halvtimme efter att jag skrev mitt inlägg där jag skämtade lite om just detta?

Can't make this shit up. Temu är en kombination av trollfabrik och ekokammare.

Och varför låtsas Skilleras att kameran är Jocke? Är ju bara sinnessjukt att helt plötsligt börja prata in i kameran som att man pratar med en annan person. Lika dumt och stört som att jag skulle börja skriva här som att jag tilltalar Skilleras och frågar honom saker. Vad det är som händer och sker i huvudet på Skilleras är det svårt att lista ut - men någon slags psykos är det, garanterat.

Förstår mig inte på varför man hänvisar tilll "Skilleras" som någon slags informationskälla, han är ju bara ett troll och inget annat. En gammal gubbe, en incel, en livsstilsnäthatare. Det är fler konton här som pratar om honom än det är konton som pratar om honom i Haveristerna-tråden, och det är fantastiskt komiskt på sätt och vis, det är som att trollen sitter med dubbelkommando:
Trollen har ena handen på det tangentbord kopplat till Skilleras discord och den andra handen papegojar ut allt här på flashback med. Det bara hälls ut massa skit från trollfabriken.
Senast redigerad av extravaganja 2026-04-22 kl. 19:36.
Citera
2026-04-22, 19:21
Medlem
Citat:
Har ni tänkt på hur lägligt hackningen av rask och anjos mail kom?. I samma veva när de började nystas rätt rejält om jocke och lögnerna började vikas upp en efter en... Ryktet på stan säger att jocke har ett finger med i spelet för att flytta fokusen från sig själv och barndomen till sina hundar.

Tänk ändå hur han kan kasta alla runtom sig för att skydda sig själv
Den kom väldigt lägligt och det är för mycket som talar för att Joakim har ett finger med i spelet för att ignorera det.

Jag motsäger mig inte att både Anjo och Rask har hackats.

När någon börjar komma för nära sanningen är Joakims modus operandi är att:
1. Muta över personen till sin sida
2. Hota till tystnad
2. Avleda fokus med något spektakulärt och vända sig till kreatörer och media för spridning
3. Genom en psy op eller lögner få personen som kommit för nära sanningen att tappa trovärdighet.
4. Spela offer
5. Spela personer mot varandra

Det finns otaliga exempel att ge för detta tillvägagångssätt. Mumsbulle, 400Ben, Joz, Verz, Lokal, Olof K, Legio.

Hackningen ägde rum några dagar innan Axel skulle börja gräva i Newton Nordics och gjorde att allt fokus flyttades till content om det istället och Newton Nordics glömdes bort.

Anjo och Rask har varit för lugna och för tysta om vad dom vet om det. Dom överlät det till Jocke att hänga ut Temu som hackers. Dom mörkade till och med debaclet med bloggbevakning. I normala fall hade dom gått till attack mot Temu direkt så förmodligen vet dom något dom vill hålla för sig själva. Varför började Legio veva helt plötsligt, hade han kanske fått meddelanden från någon som grät ut för att få honom att ifrågasätta innehållet?

Hur troligt är det egentligen att inte ett enda mejl med klandervärd information kopplad till Jockiboi läckt?

Han är inte främmande för att ta till psy ops. Mig försökte han med genom att via ombud ge sig på att försöka lura mig att Jocke våldtagit ett barn som efter händelsen tog sitt liv - med den uppenbara avsikten att jag precis som Lokal och Olof K skulle gå ut med det jag fått höra publikt.
Senast redigerad av Pallal 2026-04-22 kl. 19:35.
Citera
2026-04-22, 19:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du är felinformerad så klart

Joakim tjänar pengar på att han fick Expressen-artikeln och effekterna av den mycket mer än några hundralappar en AI-skapad stämning kostar. Detta är marknasföring på en nivå som du inte förstår
Citera
2026-04-22, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Den kom väldigt lägligt och det är för mycket som talar för att Joakim har ett finger med i spelet för att ignorera det.

2. Hota till tystnad
2. Avleda fokus med något spektakulärt och vända sig till kreatörer och media för spridning
3. Genom en psy op eller lögner få personen som kommit för nära sanningen att tappa trovärdighet.
4. Spela offer

Det finns otaliga exempel att ge för detta tillvägagångssätt. Mumsbulle, 400Ben, Joz, Verz, Lokal, Olof K, Legio.

Hackningen ägde rum några dagar innan Axel skulle börja gräva i Newton Nordics och gjorde att allt fokus flyttades till content om det istället och Newton Nordics glömdes bort.

Anjo och Rask har varit för lugna och för tysta om vad dom vet om det. Dom överlät det till Jocke att hänga ut Temu som hackers. Dom mörkade till och med debaclet med bloggbevakning. I normala fall hade dom gått till attack mot Temu direkt så förmodligen vet dom något dom vill hålla för sig själva. Varför började Legio veva helt plötsligt, hade han kanske fått meddelanden från någon som grät ut för att få honom att ifrågasätta innehållet?

Hur troligt är det egentligen att inte ett enda mejl med klandervärd information kopplad till Jockiboi läckt?

Han är inte främmande för att ta till psy ops. Mig försökte han med genom att via ombud ge sig på att försöka lura mig att Jocke våldtagit ett barn som efter händelsen tog sitt liv - med den uppenbara avsikten att jag precis som Lokal och Olof K skulle gå ut med det jag fått höra publikt.

Snälla för ditt egna bästa och nej jag är inte Jocke utan släkt med Blomqvist
Du som känner allt och alla bör väll veta vem det är ?
Sluta nu med ditt maniska skov och gå ut o njut utav vädret.
Nu är allt inskickat, registrerat och betalat för av Advokat Sundqvist på Asta Advokaterna
Precis som Bloggbevakningen har skrivet
NU är de bara vänta och se vart de landar.
Citera
2026-04-22, 19:54
Medlem
Citat:

Märkligt då att anlita advokater för att göra ny anmälan.
Citera
2026-04-22, 20:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

2. Hota till tystnad
4. Spela offer

För att inte glömma cluee, början att chrippadramat skrev han till cluee att han MÅSTE gå ut med informationen för alla kommer tro cluee mörkar de annars. Man såg sedan i chatten hur han suttit och förnedrat cluee inför anjo och fick anjo att tro att cluee bara var efter visningar. Så äckligt manipulativ och helt uppenbart försöker spela folk mot varandra.

Ett annat exempel är hans fakekkonto där han skrev till lokal redan i oktober tror jag de var att jocke blåst byggföretag på miljoner bara för att försöka sprida "falsk" information om sig själv och kunna smutskasta Lokal ännu mer, antar Lokal var inne på rätt spår åter igen och ville hitta punkter att kunna smutskasta han med.. Vidare i den konversationen skriver han också att anjo läckte information mot jockes vilja.

Han är ett riktigt psyco smuts. Det är nog dags att peppa skilleras till och ta upp Newton nordics. Både Legio och henko har jocke suttit i dm till och maniskt försök övertyga att han är offret. Lättmanipulerad som dom är tycker de synd om jocke och trodde på de han sa. Verkar varit rätt tyst från dom sedan fibropodden del 9 där jocke blev slaktad.
Senast redigerad av Dotrust 2026-04-22 kl. 20:48.
Citera
2026-04-22, 20:38
Avstängd
Citat:
Joakim tjänar pengar på att han fick Expressen-artikeln och effekterna av den mycket mer än några hundralappar en AI-skapad stämning kostar. Detta är marknasföring på en nivå som du inte förstår

Marknadsföring Resultatet av hans "marknadsföring" såg man rätt bra på kommentarerna både på expressen och tiktok där majoriteten tyckte att han var en tönt. Några enstaka få "åh stackars jockiboi " av hans lss följare men resten fick bara ännu en kväljning av att se fanskapet skämma bort sig. Snarare gav han medviktarna publicitet och en hel del trafik till deras kanal där jockiboi kläs av bit för bit så fler människor ser vem han egentligen är under den falska offerkoftan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in