Citat:
Ursprungligen postat av
Hejsan81
...eller så ger man rabatt på hyran och det senare alternativet borde ju vara riskfritt då ingen överklagar till hyresnämnden att hyran är för låg och att man vill betala mer.
Nja, som du upplyses om i vissa av klippen nedan följer ett visst ansvar som hyresvärd. Man kan liksom inte hyra ut ett tak och fyra väggar och se det som normala boenden i Sverige. Därav går det inte att äga en fastighet med flerfamiljsboenden och ta ut hyror under faktiska kostnader. Det blir ett visst moment22 kan tyckas.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnTigris
Exakt! Det är lite det här jag menar... Här har du liksom informerats om "planerna". Sen vet jag inte vad du får för sinnesbild inom dig av det hela.
Tänker du att marken återställs till äng eller skog eller vad som nu var där innan?
Tror du att det görs försök att återställa marken överhuvudtaget? Tror du att husen rivs i verkligheten eller är det rimligare att tro att de står och förfaller?
Du länkar själv till
detta och där har ju saken lösts med lyxboenden i det öppna syftet att driva undan "vanligt" folk.
Men det jag vänder mig emot gällande "rivningsskrönorna" är att det väldigt sällan rivs något utan husen får stå och förfalla. Något som knappast ökar ett områdes attraktivitet.
Det ser förjävligt ut på många småorter runt omkring i Sverige, men det är en sanning som mörkas. Och få vill ju själva vittna om sin orts stinkande skit.
Sen har vi ju hela skiten med "social dumpning" som ju drog igång på allvar runt 2010. Rika kommuner kunde plötsligt köpa boenden i sämre lottade kommuner för att hjälpa sina kommuninvånare med "tak över huvudet", det fungerade väl bra i ganska exakt tre månader för den "hjälpande" kommunen.