2026-08-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Sen investerar jag kanske inte 100 kr! Prova lägga 5-10 miljoner på någon krypto och se när det rör sig flera hundra k vissa timmar. Prova det psykiskt.

Vet inte vad du lägger? Några tusenlappar? Om krypton går upp eller ner 20% rör det sig om några tusenlappar för dig. Det påverkar ingen.

Nja jag köpte ju ETH på 1550:-

Men kommer ihåg när Norge spelade mot Brasilien om jag inte har helt fel. Så sa min magkänsla att jag skulle sälja mina ETH vid 1770. Och jag kan stå för att jag var en idiot. Det var extremt jävla korkat.

Anledningen att jag har så mycket krypto är inte för att jag kan speciellt mycket. Jag köpte XMR tidigt och höll.

Jag kollade massa videos, Undersökte, Och såg att normalt sätt brukar björn pågå 365 dagar , Och pågå till oktober november, Och jag sålde i Juli, Så jag var "säker" Att vi skulle ner mer från 1770.

Om vi mot förmodan går ner igen även runt 70k, Kommer jag inte göra samma misstag.

Här är en bra sida. Med mycket bra Info https://nioctib.live/long-short

Hur känns det psykologiskt när du på någon dag tappar ~20-25 procent (mot bitcoin) genom att ligga i en stablecoin? Känns det tryggare på något vis, trots volatiliteten? Eller upplever du inte det som volatilitet?
Citera
2026-08-28, 17:15
Medlem
Citat:
Sen investerar jag kanske inte 100 kr! Prova lägga 5-10 miljoner på någon krypto och se när det rör sig flera hundra k vissa timmar. Prova det psykiskt.

Vet inte vad du lägger? Några tusenlappar? Om krypton går upp eller ner 20% rör det sig om några tusenlappar för dig. Det påverkar ingen.

Nja jag köpte ju ETH på 1550:-

Men kommer ihåg när Norge spelade mot Brasilien om jag inte har helt fel. Så sa min magkänsla att jag skulle sälja mina ETH vid 1770. Och jag kan stå för att jag var en idiot. Det var extremt jävla korkat.

Anledningen att jag har så mycket krypto är inte för att jag kan speciellt mycket. Jag köpte XMR tidigt och höll.

Jag kollade massa videos, Undersökte, Och såg att normalt sätt brukar björn pågå 365 dagar , Och pågå till oktober november, Och jag sålde i Juli, Så jag var "säker" Att vi skulle ner mer från 1770.

Om vi mot förmodan går ner igen även runt 70k, Kommer jag inte göra samma misstag.

Här är en bra sida. Med mycket bra Info https://nioctib.live/long-short

Hur känns det psykologiskt när du på någon dag tappar ~20-25 procent (mätt i bitcoin) genom att ligga i en stablecoin? Känns det tryggare på något vis, trots volatiliteten? Eller upplever du inte det som volatilitet?
Citera
2026-08-28, 17:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Hur känns det psykologiskt när du på någon dag tappar ~20-25 procent (mätt i bitcoin) genom att ligga i en stablecoin? Känns det tryggare på något vis, trots volatiliteten? Eller upplever du inte det som volatilitet?
Ingenting mäts i bitcoin, för det första.

Och för det andra så säger ju du själv att 1 bitcoin = 1 bitcoin så det borde aldrig spela roll!
Citera
2026-08-29, 01:15
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ingenting mäts i bitcoin, för det första.

Och för det andra så säger ju du själv att 1 bitcoin = 1 bitcoin så det borde aldrig spela roll!

Inget mäts i Bitcoin..
Bitcoin mäts mot vadå?

Ett förvirrat bankluder imponerar sällan.. 🙁
Citera
2026-08-29, 12:02
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Hur känns det psykologiskt när du på någon dag tappar ~20-25 procent (mot bitcoin) genom att ligga i en stablecoin? Känns det tryggare på något vis, trots volatiliteten? Eller upplever du inte det som volatilitet?

Det känns inte bra! Inte alls.

Jag kan erkänna att jag varit gör girig och självsäker på att vi skulle ner mer.
Citera
2026-08-29, 12:39
Medlem
Citat:
Det känns inte bra! Inte alls.

Jag kan erkänna att jag varit gör girig och självsäker på att vi skulle ner mer.

Jag förstår det. Du fick motsvarande drygt 1500 satoshi per DAI. Nu får man drygt 1200 satoshi per DAI. Rätt så svidande ras, om nu inte DAI stiger igen.

Därtill kommer att kapitalet, omsorgsfullt förvarat, sitter säkrare mot diverse attacker, haverier och inflation i bitcoin än i en stablecoin.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-08-29 kl. 12:41.
Citera
2026-08-29, 18:53
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Jag förstår det. Du fick motsvarande drygt 1500 satoshi per DAI. Nu får man drygt 1200 satoshi per DAI. Rätt så svidande ras, om nu inte DAI stiger igen.

Därtill kommer att kapitalet, omsorgsfullt förvarat, sitter säkrare mot diverse attacker, haverier och inflation i bitcoin än i en stablecoin.

Stablecoin som usdt , usdc osv är risker ja

Dai är annorlunda, ingen myndighet eller företag kan frysa. Hade usdt först, tills jag läste vad du skrev.

Jag kommer köpa på mig ganska snart. Beroende på om det är Weekly close över 82500, eller om vi går ner
Citera
2026-08-30, 12:48
Medlem
God dag, kryptoexperten här igen.
Ja, faktiskt om man kollar mina tidigare inlägg och gissningar så ser man att jag haft rätt nästan varje gång.
Har varnat för att uppgången skulle börja redan i augusti-september vilket den nu gjort, men vad detta är för typ av uppgång är jag inte säker på ännu.

Det är fullt möjligt att vi går ner 10-30% kommande månaderna igen och sen ligger priser rätt stilla kring 70k i vinter.
Efter det kan det åter komma en nedgång till kring 60k och det blir liksom en långsam dubbelbotten som vi sett förut.

Jag har iaf svårt att tro att det kommer börja rusa på allvar redan nu, tror inte ens vi når 100k denna uppgångsperiod då det är alltför tidigt innan halveringen.
Var planen att investera allt på absoluta botten så är det fullt möjligt att den chansen redan passerat, men man kommer fortfarande chansen att gå in relativt lågt på kring 70k ett tag till.
Nästa sommar eller höst börjar nog klättringen på allvar inför halveringen 2028.
Det är nu man kan börja månadsspara och få ett ganska bra snittpris.
Citera
2026-08-30, 13:27
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
God dag, kryptoexperten här igen.
Ja, faktiskt om man kollar mina tidigare inlägg och gissningar så ser man att jag haft rätt nästan varje gång.
Har varnat för att uppgången skulle börja redan i augusti-september vilket den nu gjort, men vad detta är för typ av uppgång är jag inte säker på ännu.

Det är fullt möjligt att vi går ner 10-30% kommande månaderna igen och sen ligger priser rätt stilla kring 70k i vinter.
Efter det kan det åter komma en nedgång till kring 60k och det blir liksom en långsam dubbelbotten som vi sett förut.

Jag har iaf svårt att tro att det kommer börja rusa på allvar redan nu, tror inte ens vi når 100k denna uppgångsperiod då det är alltför tidigt innan halveringen.
Var planen att investera allt på absoluta botten så är det fullt möjligt att den chansen redan passerat, men man kommer fortfarande chansen att gå in relativt lågt på kring 70k ett tag till.
Nästa sommar eller höst börjar nog klättringen på allvar inför halveringen 2028.
Det är nu man kan börja månadsspara och få ett ganska bra snittpris.

Du har skrivit att vi ska ner till 40-50K och nu skriver du det igen.

Har du någonsin haft rätt om någonting undrar man?
Citera
2026-08-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Du har skrivit att vi ska ner till 40-50K och nu skriver du det igen.

Har du någonsin haft rätt om någonting undrar man?

vänligen citera det inlägget tack.
Har sagt att det var möjligt med en mycket kortvarig dipp till kanske 45k men att vi skulle upp snabbt under hösten igen.
Citera
2026-08-30, 15:33
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
vänligen citera det inlägget tack.
Har sagt att det var möjligt med en mycket kortvarig dipp till kanske 45k men att vi skulle upp snabbt under hösten igen.

(FB) Bitcoin - trading och analys

Du uppmanade folk att vänta på 45K.

Vi som förstod, förstod att 60K var botten.
Citera
2026-08-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
(FB) Bitcoin - trading och analys

Du uppmanade folk att vänta på 45K.

Vi som förstod, förstod att 60K var botten.

Haha, fel du har.
När jag skrev dedär låg vi på 62k, vi gick sedan ner till 56k och fortsatte uppåt.
Jag sa även att jag skulle gå all in i augusti och det var innan denna prisuppgång skedde, så nej jag hade inte fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in