2026-08-29, 12:16
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Om det fanns en symbol man kunde använda för att samtidigt visa att man inte har nåt överhuvudtaget emot judar och fördömer all förförjelse av judar på ideologiska/religiösa grunder, men att man SAMTIDIGT kraftigt fördömer sionismen så har jag inget emot att bära den symbolen hela tiden.

Men eftersom sionisterna har gjort precis allt för sudda ut den i sig klara och tydliga avgränsningen för att kunna gömma sig bakom anitsemitismen, att ett flertal de antisemitiska organisationerna låtit sig köpas av sionisterna och eftersom det finns en stor mängd judar i västländerna, inklusive i Sverige, som är rabiata sionister med motiveringen att de är judar så kommer jag i nuläget ABSOLUT INTE att bära en Davidstjärna.

I själva verket fyller bara tanken på att göra det mig med äckel. Att jag, ens i misstag eller indirekt skulle kunna antas stötta slakten och utsvältningen av civila i Gaza, den etniska rensning som pågår inför världens blickar i Gaza, på Västbanken och i östra Jerusalem och Israels militära angrepp mot och ockupation av sina grannars områden är helt och totalt otänkbart. Jag skulle skämmas ögonen ur mig.

Och jag föraktar innerligt alla som inte klarar av att separera "antisemitism" från "sionism" och därmed stöder sionismen.
Bara liberalt svammel, har slutat lyssna på det där struntpratet sedan länge. Precis som med islam där en användare här på Flashback hade en signatur i stil med att "moderate Islam is the grass that hides the snake", i betydelsen att ormen representerar politisk islam och islamism. Är inte tusentals år av historia och kollektiv erfarenhet tillräcklig för att visa att såväl judendom som islam går stick i stäv med västerländsk civilisation och tradition, samt att vi i Europa klarar oss riktigt bra utan vare sig det ena eller andra?
Senast redigerad av trewq 2026-08-29 kl. 12:26.
Citera
2026-08-29, 12:17
Medlem
Man får se till att alltid bär vapen med sig dock. Annars riskerar man att få arga Mohammeds på sig (som alltid attackerar i grupp).

Muslimer är ju mer eller mindre som nazisterna på 1930-talet idag.

Men jag gillar iden, inga nazister på våra gator och det är bra om vi drar upp den växande antisemitism från muslimer och vänsterextremister upp till ytan.
Citera
2026-08-29, 12:25
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Bara liberalt svammel, har slutat lyssna på det där struntpratet sedan länge. Precis som med islam där någon här på Flashback hade som signatur med något i stil med att "moderate Islam is the grass that hides the snake", i betydelsen att ormen representerar politisk islam och islamism. Är inte tusentals år av historia tillräckligt för att visa att såväl judendom som islam går stick i stäv med västerländsk civilisation och tradition?

Att stå upp för generell rättvisa och grundläggande principer om att alla människor är lika värda är inte att stötta varken judendom eller islam. Det är att stötta oss själva, vem VI är.

Om du inte ens förstår det så blir du snabbt en del av problemet. Och dumhet är ingen lösning...
Citera
2026-08-29, 12:31
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Att stå upp för generell rättvisa och grundläggande principer om att alla människor är lika värda är inte att stötta varken judendom eller islam. Det är att stötta oss själva, vem VI är.

Om du inte ens förstår det så blir du snabbt en del av problemet. Och dumhet är ingen lösning...
Jag är traditionalist och realist, inte någon naiv, tolerant liberal som tror på sagor om egalitära utopier. I mycket högre utsträckning än du förstår jag den mänskliga naturen, helt enkelt vad det innebär att vara människa.
Senast redigerad av trewq 2026-08-29 kl. 12:39.
Citera
2026-08-29, 12:34
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Det skulle vara ett hyckleri att bära davidsstjärnan och det tycker jag Simona Mohamsson också borde förstå.
Citera
2026-08-29, 12:53
Medlem
Stark-Senaps avatar
D-stjärnan.
Du menar heja folkmord, heja utplåna andra länder, heja barnslakt?
Citera
2026-08-29, 13:49
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Jag är traditionalist och realist, inte någon naiv, tolerant liberal som tror på sagor om egalitära utopier. I mycket högre utsträckning än du förstår jag den mänskliga naturen, helt enkelt vad det innebär att vara människa.

Jättebra. Du har du i alla fall full förståelse för att man skiter i dina idéer...

Sen kan du ta dig en funderare på hur dina två egna epitet går ihop, dvs. "traditionalism" och "realism". Något förenklat: om man inte utgår från att allt som är traditionellt rent realistiskt är det bästa sättet (för "allt") så är ju traditionalism och realism varandras motpol. Den ena strävar efter att greppa verkligheten, medan den andra vill bevara "gårdagen".

Så visst, det låter ju lagom snärtigt och t.o.m. litet intellektuellt att vara "traditionalist och realist", men hur smart och "realistiskt" är det egentligen?
Citera
2026-08-29, 14:01
Medlem
mr.Floppys avatar
Tycker att alla borde bära ett durkslag på huvudet istället. Varför supporta en falsk religion?
FSM är rätta vägen!
Citera
2026-08-29, 14:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
😄 Nej, fler borde inte bära Davidsstjärna! Vad fan skulle syftet med det vara?
Jag tycker det är en bra idé så man kan lista dom i en databank.
Citera
2026-08-29, 14:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Exakt!

Tänker aldrig bära stjärma, kippa, slöja eller nåt sånt äckligt skit från pissländer!

Judar o muslimer är dödens religioner och ska ej finnas eller hyllas i sverige. Vi är ett vitt kristet land.

Dock så är man exakt lika galen om man är kristen.
Citera
2026-08-29, 14:11
Medlem
Nej, sionism är inkompatibelt med Kristendom. Staten Israel är inte en vän till Europa - utan de har en ledande roll i att förgöra Europa genom massinvandring. Rabbinisk Judendom uppkom efter andra templet förstördes och bygger på rabbis och talmud, du kanske skall ta och läsa Talmud så du får en bättre bild om hur de ser på oss. Andra tempel judendom byggde på prästerskap, tempel och offer - den utvecklades till Kristendomen.
Citera
2026-08-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag tycker det är en bra idé så man kan lista dom i en databank.
😄😄 Det skulle man kunna göra. Men jeg jag tror inte att det riktigt var tanken från ts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in