2026-08-29, 09:46
Medlem
När man hör vänsterns aggression mot Simona Mohamsson efter att ha burit Davidstjärnan tänker man att vi borde vara fler som bär den. Skulle bli jobbigt för alla hatare på vänstersidan.
Senast redigerad av HockeyHulken 2026-08-29 kl. 09:52.
Citera
2026-08-29, 09:55
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
När man hör vänsterns aggression mot Simona Mohamsson efter att ha burit Davidstjärnan tänker man att vi borde vara fler som bär den. Skulle bli jobbigt för alla hatare på vänstersidan.

frågan är ju varför någon som inte är jude ska springa runt med en davidstjärna som accessoar?

kanske kan vi börja springa runt med L-pins på bröstet för att visa stöd till liberalerna som har det tufft nu.

eller varför inte bära den norska flaggan 1 vecka för kung harald?
Citera
2026-08-29, 10:00
Medlem
Det tycker jag med. Men skulle nog blivit misshandlad på stubben. Man undrar vad Jan Guillou tycker.
Citera
2026-08-29, 10:02
Medlem
anarquistens avatar
Du menar "star of remphan"? Nej tack, jag är inte satanist som dom.
Citera
2026-08-29, 10:08
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Spring med din jävla stjärna, sätt på dig en kippa och runka till en bild av Netanyahu om du så önskar men tala fan inte om vad andra borde göra.
Citera
2026-08-29, 10:11
Medlem
fjollciggs avatar
Man lär behöva en sån där nollningsoverall om man ska rymma alla symboler för folk i behov av stöd.
Citera
2026-08-29, 10:20
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Spring med din jävla stjärna, sätt på dig en kippa och runka till en bild av Netanyahu om du så önskar men tala fan inte om vad andra borde göra.

Exakt!

Tänker aldrig bära stjärma, kippa, slöja eller nåt sånt äckligt skit från pissländer!

Judar o muslimer är dödens religioner och ska ej finnas eller hyllas i sverige. Vi är ett vitt kristet land.
Citera
2026-08-29, 10:25
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Aldrig
Skulle inte ens sätta en pin med svenska flaggan på mina kläder
Citera
2026-08-29, 11:11
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Exakt!

Tänker aldrig bära stjärma, kippa, slöja eller nåt sånt äckligt skit från pissländer!

Judar o muslimer är dödens religioner och ska ej finnas eller hyllas i sverige. Vi är ett vitt kristet land.

Bra! Där är vi överens.
Citera
2026-08-29, 11:39
Medlem
Graavargs avatar
Om det fanns en symbol man kunde använda för att samtidigt visa att man inte har nåt överhuvudtaget emot judar och fördömer all förförjelse av judar på ideologiska/religiösa grunder, men att man SAMTIDIGT kraftigt fördömer sionismen så har jag inget emot att bära den symbolen hela tiden.

Men eftersom sionisterna har gjort precis allt för sudda ut den i sig klara och tydliga avgränsningen för att kunna gömma sig bakom anitsemitismen, att ett flertal de antisemitiska organisationerna låtit sig köpas av sionisterna och eftersom det finns en stor mängd judar i västländerna, inklusive i Sverige, som är rabiata sionister med motiveringen att de är judar så kommer jag i nuläget ABSOLUT INTE att bära en Davidstjärna.

I själva verket fyller bara tanken på att göra det mig med äckel. Att jag, ens i misstag eller indirekt skulle kunna antas stötta slakten och utsvältningen av civila i Gaza, den etniska rensning som pågår inför världens blickar i Gaza, på Västbanken och i östra Jerusalem och Israels militära angrepp mot och ockupation av sina grannars områden är helt och totalt otänkbart. Jag skulle skämmas ögonen ur mig.

Och jag föraktar innerligt alla som inte klarar av att separera "antisemitism" från "sionism" och därmed stöder sionismen.
Citera
2026-08-29, 12:04
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Eller Palestinasjal i sympati för muslimska invandrare.

Och kanske sådana där pedofil symboler i sympati för pedofiler.
🥰😍➰♻️🍕
Citera
2026-08-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
😄 Nej, fler borde inte bära Davidsstjärna! Vad fan skulle syftet med det vara? Och jävligt svårt att förstå varför Mohamsson gjorde det. Är nog inte så många som numera förknippar Davidsstjärnan med en utsatt svag judisk minoritet. Man ser istället Israels flagga och med den en väldigt stark militärmakt, villkorslöst uppbackad av USA, som slaktar civila i Gaza, expanderar illegala bosättningar på Västbanken, bombar Libanon osv osv. Listan kan göras längre men du fattar nog.
Riktigt antisemitism finns absolut och är inte bra. Men att fler bära den stjärnan är ingen lösning på problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in