2026-08-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag tycker det du skriver låter väldigt rimligt, Jon verkar vara runt 175 max, troligtvis mindre. Han verkar ungefär lika lång som den andra flintisen i Dissection och han är ju "kort".
Vlad har alltid beskrivits som lång så jag tror absolut att han är en bit över 180.
Jon uppfattades kanske som längre än han egentligen var eftersom han som sagt inte hade smal kroppsbyggnad och omvänt för Vlad han var ju smal.
Citera
2026-08-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det klart att han inte var det har jag inte påstått ditt mongo inga satanister är bra i huvudet. Dom har alla någon defekt.

Jon hade väldigt bra förutsättningar, bra uppväxt, föräldrarna inte skilda med mera
Jag förstår att du missuppfattar hur jag skriver. Eftersom jag var rejält onykter vid tillfället. Jag förstår ju hur jag menar men det blir rätt konstigt. När jag läser i efterhand.
Tror vi är ganska bra överens egentligen angående detta.
Citera
2026-08-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Det är Vlad ja.
Det ser inte ut som Vlad alls även om vi bortser från längden

06:41 https://www.youtube.com/watch?v=3MO9m6auSRY&t=31s

Ser det ut som att Vlad är längre än genomsnittet? Herregud när ska ni fatta
Citera
2026-08-26, 03:26
Medlem
Citat:

Det finns en video där två personer i västar syns bredvid Jon. En av dem är iranier, bär ett halsband med ett inverterat pentagram och halsen täckt. Det är Vlad. Jag har en god vän som känner honom personligen; han skickade mig till och med högupplösta bilder från den videon där hans ansiktsdrag syns tydligt. Själva videon är av mycket dålig kvalitet. Han är bara något längre än Jon. Tänk på att videon är från omkring 2004, och bilderna på Vlad med pixlat ansikte är från före 1997. På bilderna syns Vlad tydligt, men YouTube-videon har så låg upplösning att det är svårt att känna igen honom.
Citera
2026-08-26, 03:31
Medlem
Citat:

6:41 Det är inte Vlad, det är en skådespelare. Det är en rekonstruktion av vad som hände.
Senast redigerad av Nemesis69 2026-08-26 kl. 03:45.
Citera
2026-08-26, 06:03
Medlem
Gamla svenska death/black metal-scenen är ju nästan en egen historiebok vid det här laget.

Hade varit kul med folk som faktiskt var där på 90-talet och kan berätta hur spelningarna och hela scenen var, utan att allt bara blir myter i efterhand.
Citera
2026-08-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis69
6:41 Det är inte Vlad, det är en skådespelare. Det är en rekonstruktion av vad som hände.
Jag går inte på det för jag har sett han i verkligheten
Citera
2026-08-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaman74
den ena, jon nötveidt, är död, hans satanistiska ideologi fick honom att begå självmord. vad det gäller den andra finns trådar om honom här på flashback där man diskuterar dödsmetal

Begick han sitt liv för att han var smygbög?
Citera
2026-08-27, 22:49
Medlem
Citat:
Jag går inte på det för jag har sett han i verkligheten
Alla påstår sig känna honom personligen, men... tja...Den verklige Vlad syns bara i en video där Jon hälsar på sina följare; två män i väst syns i videon, och den som ser iransk ut är Vlad. Jag har högupplösta bilder och kan bekräfta att det är han, och jag är inte den ende som säger det.
Senast redigerad av Nemesis69 2026-08-27 kl. 22:54.
Citera
2026-08-28, 00:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybrown1
Gamla svenska death/black metal-scenen är ju nästan en egen historiebok vid det här laget.

Hade varit kul med folk som faktiskt var där på 90-talet och kan berätta hur spelningarna och hela scenen var, utan att allt bara blir myter i efterhand.

Jon Nödtveidts gamla bandkamrater i Dissection gjorde en bra intervju i B.L. Metal podcast för ett och ett halvt år sen:

Citat:
B.L. och Heidenhammer tar ett rejält snack med Ole Öhman och Peter Palmdahl ifrån Dissection för att reda ut begreppen. Vi snackar om bandets begynnelse fram till dess oundvikliga splittring 1997, hur musiken kom till, utvecklades och hur de idag förhåller sig till bandets odiskutabelt mörka historia.

https://poddtoppen.se/podcast/1134178518/bl-metal-podcast/428-dissection-knacket-med-peter-palmdahl-ole-ohman-och-heidenhammer
Citera
2026-08-28, 11:58
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Alla påstår sig känna honom personligen, men... tja...Den verklige Vlad syns bara i en video där Jon hälsar på sina följare; två män i väst syns i videon, och den som ser iransk ut är Vlad. Jag har högupplösta bilder och kan bekräfta att det är han, och jag är inte den ende som säger det.

kan du lägga upp denna?
Citera
2026-08-28, 22:10
Medlem
Citat:

Skådespelare? Nej så fungerar det knappast. Visst att man kan ha andra som spelar upp händelsen i rekonstruktioner men inte så att man castar någon hårdrockare med svart hår bara för att GM är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in