2026-08-28, 17:51
Medlem
Jon10s avatar
Detta är alltså svinet?

https://ibb.co/6JgwW1CH

Vilket jävla ollonhuvud.

Hoppas fängelsevisiten för honom blir misär.
Citera
2026-08-28, 18:00
Medlem
MeggieClearys avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/regionen-vill-avskeda-den-haktade-sjukskoterskan-pa-lanssjukhuset-ryhov
Citera
2026-08-28, 19:26
Medlem
Vettmaskinens avatar
Fattar ni inte att det här var ju inte första gången 🤢
Citera
2026-08-28, 19:37
Medlem
Kvinnan avled kort efter händelsen..
Citera
2026-08-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Herregud, jag trodde först det var våldtäkt det handlade om men nu läser jag att patienten dog strax därefter.

Denna sjuksköterska ska straffas för vållande till annans död såväl som våldtäkt, allt annat vore absurt.

Ja maxstraffet för grov våldtäkt är 12 år och det lär han definitivt åka på. Så det blir en tia minst.
Den är inte rolig..

Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Blir RPV med särskild utskrivningsprövning?

Han kommer inte dömas till vård.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hoppas på långt fängelsestraff och att han blir av med sitt SSK-leg.
Vidriga människa.

Grovvåldäkt är 12 år, satte de blir en redig volta.
Citera
2026-08-28, 19:53
Medlem
Bylines avatar
En Svennebanan alltså. Ja, de har ju ofta avvikande sexualitet. Tragiskt för de anhöriga till offret.
Citera
2026-08-28, 20:39
Medlem
08:56:
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Uppdaterat: Sjuksköterska begärd häktad för sexualbrott i Jönköping):
Citat:
...
Rättsläkarens preliminära bedömning är att målsäganden avled till följd av den sjukdomsbild hon hade.
09:27:
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Herregud, jag trodde först det var våldtäkt det handlade om men nu läser jag att patienten dog strax därefter.

Denna sjuksköterska ska straffas för vållande till annans död såväl som våldtäkt, allt annat vore absurt.
Hoppas ingen missförstår mig. Fruktansvärd händelse på så många vis.
Men vill bara uppmärksamma vad åklagaren har meddelat om orsaken till att kvinnan avled kort efter övergreppet:

Enligt pressmeddelandet från Åklagarmyndigheten (som diseuse lade in i morse) har rättsläkaren preliminärt bedömt att kvinnan avled "...till följd av den sjukdomsbild hon hade."

Vilket också Sveriges Radio rapporterade i morse:
"Patienten som är en kvinna vårdades i livets slutskede på en av sjukhusets medicinkliniker och avled en kort tid efter händelsen. Enligt rättsläkarens preliminära bedömning avled kvinnan till följd av den sjukdomsbild hon hade." (Sveriges Radio, 28 aug)
Citera
2026-08-28, 20:57
Medlem
loooser123s avatar
Det är väl ganska troligt att det handlar om en person som är extremt psykiskt sjuk. Däremot konstigt att inte några arbetskamrater förstått det tidigare.
Citera
2026-08-28, 21:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooser123
Det är väl ganska troligt att det handlar om en person som är extremt psykiskt sjuk. Däremot konstigt att inte några arbetskamrater förstått det tidigare.
Sannolikt döende i Anorexia nervosa, om det är psyk det handlar om, eller psykiskt sjuk, dement och gammal. Annars har jag svårt att se vad som skulle leda till "vård i livets slutskede" på en psykiatrisk klinik...
Citera
2026-08-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskorkillen
Vad har han gjort?
Tagit patienten på könet?
Satt sitt kön i pat mun?
Haft samlag?

Kände ssk och pat varandra sedan innan?
Det finns många frågetecken här.
Va? lägg av.!! Det där va riktigt skum kommentar...
Citera
2026-08-28, 21:03
Medlem
loooser123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sannolikt döende i Anorexia nervosa, om det är psyk det handlar om, eller psykiskt sjuk, dement och gammal. Annars har jag svårt att se "vård i livets slutskede" på en psykiatrisk klinik...

Jag tänkte på MGM. Han är INTE frisk på något sätt.
Citera
2026-08-28, 21:04
Medlem
Yatsys avatar
Kan BO varit en äldre kvinna, hade det varit en yngre kvinna i slutet skulle kanske anhöriga i större utsträckning varit där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in