Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Jag tycker du debatterar fult när du säger att Skeppsholmskyrkan ska bli en moské. Nej det ska den inte. Det finns ett förslag, men det är ganska långt ifrån att det är klappat och färdigt!
Jag hoppas VERKLIGEN att den inte görs om till en moské. Skeppsholmskyrkan är en speciell plats. Det är en väldigt fin byggnad och jag vill gärna ha kvar den som en kristen byggnad och arkitektur.
Jag reagerar när kyrkor säljs ut helt vilt som nu senast Johannes kyrka som reades ut för 5 miljoner. Det känns som ett helgerån som man först trodde inte var sant.
Jacobs kyrka är nu nedstängd och precis som Johannes kyrka kan den ju mycket väl vara såld snart den också.
Det jag vill göra är att VARNA för islamiseringen i Sverige där
moskéer byggs upp och kyrkor stängs ner. Skeppsholmskyrkan avkristnad och nu nöjeslokal. Jacobs kyrka stängd. Johannes kyrka såld till vrakpris. Det är som att de monterar ner Sverige.
Muslimer har uttryckt intresse för Skeppsholmskyrkan, och de gjorde en framstöt redan 1970 då en femmannadelegation diskuterade frågan med dåvarande kyrkoministern Alva Myrdal.
Lesbiska biskopar, kyrklig vigsel för bögar, islamkramare och allt möjligt löst vänsterfolk i Svenska kyrkans ledning.
Det är som om Svenska kyrkan är befolkad med människor som inte är av denna världen...