Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Har inte följt just den där segdragna frågan. Men om du skulle lyckas visa på att SE kan ha befunnit sig på mordplatsen efter att "mördaren" sprang in i gränden, då skulle det ju (som Leif GW Persson i någon liknande sammanhang uttryckte det) verkligen "ställa allting på huvudet":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kvbo1E/leif-gw-om-det-nya-palme-sparet
Tänk alltid tvärtom mot vad du brukar tänka...
Om du skulle kunna bevisa att SE är gärningsman eller ens kunna ge några starka indicier så vore läget helt annorlunda.
Att du i ditt låsta läge inte kan se andra möjligheter eller alternativ, kan jag uppenbarligen inte hjälpa till med. Du förstår oftast inte vad jag skriver och ändå så ska du kommentera.
Och du är väl den som sticker ut mest med egna fantasier som inte har stöd i något?
Om du ens läst det jag skriver så borde du också kunna se att det jag skriver handlar om alternativ och möjligheter till att SE skulle kunna vara ett vittne. (Men det är väl just där du slutar "att förstå" och börjar tramsa istället.)
Så att du sedan inte kan se med det ögat är ditt bekymmer.
Och att du där på fortsätter ditt trams gör dig ju bara oseriös.
Att du också ständigt vill ta upp Lampers, LGWP och Wall som några av mina meningsfränder blir ju såklart trams och fel, då jag håller inte med dom i allt. Men i din värld kanske det är viktigt att kunna generalisera och baka ihop folk?
... så det blir för mig lika främmande och skrämmande att se er här i SE-kten som inte kan ta avstånd från varandra i något, utan "måste"(?) hålla med varandra i allt. Med ert gemensamma mål som ni har.
Trovärdigt? Knappast. Finns det någon här som kan stå på egna ben?
Eller tolkar jag er fel här? Varför ser vi inte fler ifrågasättanden här såsom i den andra nästan lika tunna, men ändå mer seriösa, CA-tråden?
Där står vissa skribenter på egna ben, även om inte teorin gör det.