2026-08-24, 15:21
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Inte testat magic sauce 3 men testade den förra.

Fick biverkningar som lågt blodtryck, att jag höll på att svimma när jag reste mig upp.

Fick också kramper, jag stod rakt upp helt spänd i hela kroppen och trillade samtidigt, den kan absolut inte vara bra för hjärtat.
Inga tvivel av att man kan dö av den förra magic sauce så skulle inte litat på denna heller.

Ta hand om er.
Så blev det för mig med, minus kramperna då. Tappade balanssinnet helt. Men det verkar vara slut överallt i alla fall. Lika bra.
Citera
2026-08-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoacream
Okej ja har kikat runt skapligt mke på de folk skriver om Magic Sauce 3.0 och någon nämde att den innehöll Pinaca, här är mer info om Pinaca enligt Wikipedia/google:

PINACA är en kemisk grupp (en indazolkarboxamid-struktur) som används för att tillverka syntetiska cannabinoider, vilka säljs under samlingsnamnet Spice. Varianter som MDMB-4en-PINACA och ADB-4en-PINACA är extremt starka, livsfarliga droger som har kopplats till dödsfall och som Folkhälsomyndigheten narkotikaklassat på grund av den höga risken för akut förgiftning.
PINACA-substanser är en syntetisk cannabinoid som binder till kroppens cannabinoiderceptorer, ofta mycket hårdare än vanlig cannabis. PINACA kan ge svåra kramper, medvetslöshet och hjärtklappning.

Eftersom denna substans är narkotika klassad så skulle de förklara varför de inte står vad innehållet är på deras lapprapporter. Och jag misstänker att detta är Pinaca pga hur hårt den slår, samt hur den får mig att må piss under och även efter ruset. Dock vet jag inte vilken typ av Pinaca det är (Då vissa är säkert farligare en andra) men inte värt att chansa alls.
Ja, detta stämmer. Fick husis och några vapes tagna i samma veva. Enligt NFCs analys innehöll Magic Sauce 2.0 MDMB-4en-PINACA, alltså spice.
Citera
2026-08-27, 12:17
Medlem
fjollciggs avatar
Jag fick precis ett mejl där man marknadsför nåt som kallas D10. Det beskrivs så här:
D10 är Magic Farmers egen syntetisk cannabinoidformula, en labbtestad blend framtagen för dig som vill ha en laglia cannabinoider i Sverige. Trots namnet är D10 inte delta-10-THC. Det är en egen formula, verifierat laglig och fri från THC.
Nån som testat?
Citera
2026-08-27, 12:49
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag fick precis ett mejl där man marknadsför nåt som kallas D10. Det beskrivs så här:
D10 är Magic Farmers egen syntetisk cannabinoidformula, en labbtestad blend framtagen för dig som vill ha en laglia cannabinoider i Sverige. Trots namnet är D10 inte delta-10-THC. Det är en egen formula, verifierat laglig och fri från THC.
Nån som testat?

Om du är så nyfiken.. Var själv ett försökkanin? Varför ska andra riskera hälsan åt dig?
Citera
2026-08-27, 13:20
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Om du är så nyfiken.. Var själv ett försökkanin? Varför ska andra riskera hälsan åt dig?

Oj! Blir man så här snarstucken av att röka D10 gör jag nog bäst i att avstå. Tack för varningen!
Citera
2026-08-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eghegh1
Ja, detta stämmer. Fick husis och några vapes tagna i samma veva. Enligt NFCs analys innehöll Magic Sauce 2.0 MDMB-4en-PINACA, alltså spice.
Detta kommer leda till dödsfall, den varianten är livsfarlig enligt allt jag läst och hört. Tacka Sveriges tillbakasträvande narkotikapolitik där man är antivetenskapliga.
Att man inte bara reglerar den beprövade växten för vuxna och mogna som halva världen gjort ...
Citera
2026-08-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Detta kommer leda till dödsfall, den varianten är livsfarlig enligt allt jag läst och hört. Tacka Sveriges tillbakasträvande narkotikapolitik där man är antivetenskapliga.
Att man inte bara reglerar den beprövade växten för vuxna och mogna som halva världen gjort ...
Japp. Dödsfall har dokumenterats kopplat till denna substans. Ofta kramper och så vad jag förstått.
Ja, Sveriges narkotikapolitik är ett skämt. Det mest självdestruktiva systemet jag sett.
Citera
2026-08-28, 00:36
Medlem
Citat:

Ahh fyfan, ja där ser man...

Beklagar husisen btw :/
Citera
2026-08-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoacream
Ahh fyfan, ja där ser man...

Beklagar husisen btw :/
Tack, torskade på THCA som en idiot, medans det var lagligt dessutom. Har huvudförhandling i november. Blir kul att se hur allt bedöms
Citera
2026-08-28, 17:34
Medlem
Citat:
Tack, torskade på THCA som en idiot, medans det var lagligt dessutom. Har huvudförhandling i november. Blir kul att se hur allt bedöms

Äeeh fyfan va segt, hoppas de löser sig och dom släpper det! vet inte hur det funkar om dom tog de när de fortfarande va lagliga, de borde ju inte va straffbart för just innehav. Blev du bara av med dina vapes elr tog dom UP också?
Hade en polare t mig torska för ett tag sen men han fick hem sina THCA vapes igen för dom va lagliga dock fick han inte tillbaka sina THCA buds av ngn anledning...
Citera
2026-08-28, 23:20
Medlem
Citat:

Finns hovrättsdom på nån som frikänts i tingsrätten men dömts i hovrätten och det är ang thca-hasch.

Om man ska tassa på gränsen mot lagen verkar hasch-blandningar inte vara the way.
Citera
2026-08-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Finns hovrättsdom på nån som frikänts i tingsrätten men dömts i hovrätten och det är ang thca-hasch.

Om man ska tassa på gränsen mot lagen verkar hasch-blandningar inte vara the way.
Nej, vet. Har mer eller mindre accepterat domen, har dock tack vare vissa särskilda omständigheter kvar lite hopp för att dom åtminstone kan se på det lite mildare. Ska uppdatera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in