Citat:
Ursprungligen postat av
Skrapad
Har du levt under en sten det sista decenniet? I Sverige 2026 är våldtäkt ett oerhört mycket bredare begrepp än att bli tagen i analen.
I praktiken behöver det inte betyda någonting alls.
Medan om man blir stämplad som våldtäktsman ska man straffas hårt, hängas ut för resten av livet, och så småningom väl föras in i något allmänt register.
I dagens läge är jag spontant mer benägen att sympatisera med en våldtäktsman än ett så kallat våldtäktsoffer.
Min fråga var till för att du ska förstå att för offret så är det jädrigt obehagligt med våldtäkt, även om
du tycker att offret inte borde tycka att det är så farligt. För offret kan fingrar i vaginan från en slemmig gubbe vara lika illa som en anal våldtäkt hade varit för dig. Blev det tydligare så?
Tja, de som blir våldtagna blir också "uthängda" och misstänkliggjorda. Kolla bara på våldtäktstrådarna på detta forum! Victimblaming på hög nivå! Först analt våldtagen av din vän, sedan misstänkliggjord som "lögnare" eller utstå victimblaming "varför sov han över hos sin kompis om han inte ville ha sex med honom?" osv. Osv. Och ärr från både våldtäkt och victimblaming/misstänkliggörande för resten av ditt liv.
Men du väljer fortsatt hellre att bli våldtagen än falskt anklagad för våldtäkt? Du tycker inte att det liksom är
lika illa? Jag anser att det vore lika hemskt att bli våldtagen som att bli anklagad falskt för våldtäkt. Men jag begriper ju också hur jobbigt det måste vara med en våldtäkt. och efterföljderna av en sådan.
Ah! Så den dagen du blir våldtagen analt av din vän, så kommer du ha förståelse för de som hyllar och stöttar din våldtäktsförövare och som kallar dig för ett "så kallat våldtäktsoffer"?
Då vet vi.
I ärendet som tråden gäller vet vi inte ett skit ännu. Vore intressant att läsa FUP!