2026-08-27, 21:34
Medlem
KulStyvings avatar
Har hon inte varit gift med en pansargeneral?
Citera
2026-08-27, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Har hon inte varit gift med en pansargeneral?

Ja, Pansargeneralen Patton. Källa: Arne Hegerfors.
Citera
2026-08-28, 06:00
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Om du tittar på henne som mycket ung så ser du att hon hade en späd kvinnokropp med smala axlar. Hon hade ett stort huvud och en liten kropp ( 152 centimeter ).

Jag tyckte också att den unga DP var otroligt betagande, och jag har personligen aldrig sett en vokalist som imponerar lika mycket. Särskilt liveframträdanden som tex 9 to 5 när låten var ny: https://www.youtube.com/shorts/MeyeIhin_rI

Men det går knappast att snacka bort hennes transa-utseende.
Citera
2026-08-28, 06:40
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Har alltid tyckt att Dollys bröst var alldeles för stora till den späda kroppen, men huvudsaken att hon trivdes. Är ändå lite sorgligt att läsa om alla hennes skönhetsingrepp och att hon kände sig tvungen att göra dem, precis som att hon inte dög som hon var.

https://internationalclinics.com/en/blog/dolly-parton-boobs/
Citera
2026-08-28, 09:10
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Va? Jag var helt säker på att Dolly och hennes man hade egna barn. Är det känt varför paret inte hade några barn? Snacka om arv!

Om man läser och lyssnar på intervjuer så säger Dolly att de gärna ville ha barn men att de inte blev välsignade med några (Dolly led av endometrios) vilket kan göra det svårt att bli gravid och de accepterade detta med tiden, även om det var smärtsamt.
De hade otroligt många älskade syskonbarn och gudbarn istället. Carl 9 och Dolly 14! Så de köpte en ny bil till alla dessa barn när de fick körkort samt betalade college för dem, har hon berättat…
Citera
2026-08-28, 10:08
Medlem
Hon var en vacker intelligent och humoristisk människa, och hon kunde sjunga.

Men jag undrar jag om hon blev sexuellt utnyttjad i väldigt ung ålder. Hon har själv sagt att hon blev sexuellt upphetsad av Jonny Cach vid 13 års ålder. Kanske inte unikt ifs, vem fan har inte varit sexuellt upphetsad i den åldern.

men hon har ju samtidigt knappast varit trogen sin man hela livet. Ytterligare en varningssignal.
Citera
2026-08-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biffgryta
Ja, Pansargeneralen Patton. Källa: Arne Hegerfors.

Underbart.
Citera
2026-08-28, 12:38
Medlem
Citat:
Dolly Partons hemliga hälsokamp avslöjas av systern efter experimentell cancerbehandling

här en artikel från idag.
Citera
2026-08-28, 12:49
Medlem
Låten Jolene handlar om en kvinna som försökte ta hennes gubbe på riktigt.
Citera
2026-08-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Låten Jolene handlar om en kvinna som försökte ta hennes gubbe på riktigt.
Ta och ta, kvinnan jobbade på en bank där Carl var kund och hon var väldigt förtjust i honom, men tydligen sågs de två aldrig utanför banken.
Citera
2026-08-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Jag har sett filmen många gånger, en bra film. Men kommer inte ihåg att han var otrogen med Dolly. Däremot var han otrogen med June Carter mot kvinnan han var gift med. Dom gifte sig sen han och June.
Aja, sen tror du inte Jhonny drog ner byxan är dum. Klart, han rasta pungen.
Klart, han satt på Dolly om sånt var fallet. En riktig sexbomb på den tiden åtminstone.
Citera
2026-08-28, 16:46
Medlem
Från nätet!
Citat:
Dolly Partons död kom även som en chock för hela världen. Så sent som fredagen den 21 augusti ställde hon upp i en intervju med People och berättade om hur hon eventuellt skulle låna ut sin röst och utseende till en avatar och bli odödlig, likt ABBA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in