2026-08-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
folk sitter och på allvar spekulerar att JJ tänder på träd för att någon skrev i tråden i vad jag uppfattade som ett skämt. Jag drar till med en också. kolla sidan 1613 i FUP, han har en rutig matta. Kanske mördade han Tor och Gerd för han hade hört att dom inte hade någon rutig matta hemma.
Ditt skämt flyger inte. Snubben har en konstig fetish för träd - punkt.
Citera
2026-08-27, 22:36
Medlem
Jag tänkte som du gör nu, till jag själv tog mig en funderare över bilderna från rummet.

Citat:
Nivån i denna tråden just nu... folk sitter och på allvar spekulerar att JJ tänder på träd för att någon skrev i tråden i vad jag uppfattade som ett skämt.

Jag drar till med en också. kolla sidan 1613 i FUP, han har en rutig matta.

Kanske mördade han Tor och Gerd för han hade hört att dom inte hade någon rutig matta hemma.

Vita väggar OCH vit sängram också, undra om han mördade Tor för han inte ägde en vit bil , mysteriet tätnar och lösningen närmar sig.
Citera
2026-08-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Någon som är mycket hjälpsam och flitig

Men inte på samma gång väl? Litdt ovanligt att hålla på med jordbyte och omplantering inomhus i badrummet om man befinner sig på en cård på landet.
Citera
2026-08-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det förklarar inte alls varför genomsökning av huset skedde, varför vissa saker togs med och andra inte.
Jag tror att det är för att han ville veta vilka det var han precis hade mördat. Väskan med dokumenten och betalkortet innehöll ju deras namnuppgifter.
Citera
2026-08-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Ditt skämt flyger inte. Snubben har en konstig fetish för träd - punkt.

Det är inget skämt.

Fetish för träd, jovisst. baserar du det på hans trädlakan och inredningssmak? bra jobbat kommisarien, kanske ska skicka ett tips till 11414
Citera
2026-08-27, 22:42
Medlem
Statyn som han placerat ut i skogen kan tolkas som : JAG VAKTAR SKOGEN !
Svärdet figuren lutar sig mot kan ha den betydelsen. Den är ingen högoddsare ju mer jag tänker på det. Kan faktiskt vara så.
Senast redigerad av Akademiker12 2026-08-27 kl. 22:46.
Citera
2026-08-27, 22:43
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Jag tror att det är för att han ville veta vilka det var han precis hade mördat. Väskan med dokumenten och betalkortet innehöll ju deras namnuppgifter.

Rimligt. Därför gjordes det så försiktigt/lugnt, genomsökningen.

Varför han slängde undan Gärds tillhörigheter kan vara för de inte skulle ligga synliga, så att någon besökare som kom till gården inte skulle bli direkt misstänksam.
Citera
2026-08-27, 22:46
Medlem
Läs fup han dejtar en kvinna då han jobbar på Matsmart . Hon är hem till JJ 2-3 ggr i veckan under ca 2 månader då lagar de mat och har sex sen åker hon hem till sej. Inget konstigt med det. Att han skulle tända på träd , jag vet inte . Isf hade han kanske inte visat intresse eller klarat att ha sex med kvinnan .
Citera
2026-08-27, 22:46
Medlem
Citat:
Fetish för träd, jovisst. baserar du det på hans trädlakan och inredningssmak? bra jobbat kommisarien, kanske ska skicka ett tips till 11414
Du pratar som om att dendrophilia inte existerar.
Citera
2026-08-27, 22:48
Medlem
Måste det ha med sex att göra ? Kan det inte vara en sjuklig fascination för träd ? Identifiera sig med de tysta träden, som lite är som honom själv, och som han vill skydda.
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Läs fup han dejtar en kvinna då han jobbar på Matsmart . Hon är hem till JJ 2-3 ggr i veckan under ca 2 månader då lagar de mat och har sex sen åker hon hem till sej. Inget konstigt med det. Att han skulle tända på träd , jag vet inte . Isf hade han kanske inte visat intresse eller klarat att ha sex med kvinnan .
Citera
2026-08-27, 22:50
Medlem
Citat:
Du pratar som om att dendrophilia inte existerar.

Nej, existerar gör det säkert.

Men du pratar om som om det vore något av ett rimligt motiv i detta fallet. patetiskt.

Nämn gärna ett fall där " dendrophilia" legat bakom ett mord.

"träd på lakanen"
"krukor och växter"
"grön inredning"

Tur du inte är utredade lilla du. isåfall hade du haft fullt upp efter varje husrannsakan så fort du hittar en krukväxt
Citera
2026-08-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Det bevisar ju ingenting egentligen. Många homosexuella knullar ju kvinnor med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in