2026-08-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Om nu "alla" är otrevliga mot dig, borde du väl kunna visa ett inlägg där Naknekejsaren har sagt något liknande "Jag hoppas du dör" till dig.

Hundratals gånger under flera år har jag blivit behandlad med exakt det jag nu skriver till er.

Jag höll mitt språk helt utan anklagelser, det är inte det. Jag har tröttnat på att bli påhoppad av otrevligt folk-

Nu bryr du dig? Varför? Är vi inte lika inför lagen? Bör inte alla medlemmar på FB möta samma regler?

Patetiska krokodiltårar. Flåbusar som tror sig vara övermänniskor. När ni blir behandlade som ni behandlar andra så är ni så ynkliga.

Lort.
Citera
2026-08-25, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Hundratals gånger under flera år har jag blivit behandlad med exakt det jag nu skriver till er.

Jag höll mitt språk helt utan anklagelser, det är inte det. Jag har tröttnat på att bli påhoppad av otrevligt folk-

Nu bryr du dig? Varför? Är vi inte lika inför lagen? Bör inte alla medlemmar på FB möta samma regler?

Patetiska krokodiltårar. Flåbusar som tror sig vara övermänniskor. När ni blir behandlade som ni behandlar andra så är ni så ynkliga.

Lort.
Du talar om "ni" som om alla på konservatismforumet vore samma människa. Jag har knappt någonsin debatterat med dig, så dra inte in mig. Jag har också läst i många år här, men jag kan inte minnas en enda gång då t.ex Naknekejsaren eller Nixregistret har sagt något som liknar "Jag hoppas du dör". Alla inlägg sparas på FB, så om det nu verkligen har hänt, borde du kunna visa i vilka inlägg de har sagt så.
Citera
2026-08-25, 18:08
Medlem
Citat:
Du talar om "ni" som om alla på konservatismforumet vore samma människa. Jag har knappt någonsin debatterat med dig, så dra inte in mig. Jag har också läst i många år här, men jag kan inte minnas en enda gång då t.ex Naknekejsaren eller Nixregistret har sagt något som liknar "Jag hoppas du dör". Alla inlägg sparas på FB, så om det nu verkligen har hänt, borde du kunna visa i vilka inlägg de har sagt så.

På vilket vis har jag gett mig på Nix-registret??? Skärp dig nu.

Ingen har brytt sig tidigare. Ingen av er på forumet. Därav "ni".

Så varför bryr du dig nu?

Det är inga principer, det är inga ideal, då hycklar du, för du har aldrig brytt dig tidigare.

Jag beter mig på ett sätt som är allmänt accepterat och som många, vi snackar inte enstaka, utan många skribenter här beter sig. Då tycker du det är okej. Alla här tycker det är okej när ett flertal skribenter mobbar och förolämpar en enskild skribent. Det är så ni vinner debatter tycker ni.

Jagar bort svåra argument från er infisna filterbubbla.

Då är det bara kul antar jag?

Din hycklande fega jävel. Det är personligt för dig eftersom jag gav mig på din husgud. Större är du inte.

Oroa dig inte, jag skall få tag på mannen med oxpiskan.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2026-08-25 kl. 18:20.
Citera
2026-08-25, 19:55
Avstängd
Citat:
På vilket vis har jag gett mig på Nix-registret??? Skärp dig nu.
Idiot. Du sade att "alla" är otrevliga här. Sedan när jag nämner någon som inte har varit otrevlig, då försöker du försvara dig. Vet du vad ordet "alla" betyder?

Och även om vi bortser från Nixregistret, har du fortfarande inte visat ett inlägg där Naknekejsaren, som du faktiskt gav dig på, har sagt något likt "Jag hoppas du dör".

Citat:
Jag beter mig på ett sätt som är allmänt accepterat och som många, vi snackar inte enstaka, utan många skribenter här beter sig. Då tycker du det är okej. Alla här tycker det är okej när ett flertal skribenter mobbar och förolämpar en enskild skribent. Det är så ni vinner debatter tycker ni.
Om här nu är så "många" som är så, borde du väl kunna nämna dem? Endevil är en, okej, vilka fler? Det är knappast 100-tals människor som skriver här regelbundet, så du borde kunna nämna alla i en enda lista i ett inlägg.

Sedan får du definiera vad du menar med "ett flertal skribenter mobbar", och ge ett exempel när det har hänt. Sedan får du också definiera hur du tycker att någon visar att den tycker att något är "okej", för jag känner inte till något fall där "Alla här" har sagt eller antytt att det är "okej" när någon "mobbar" dig.
Senast redigerad av Skjutevapen 2026-08-25 kl. 20:04.
Citera
2026-08-26, 18:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag skulle vilja poängtera att för min del så är det inte en katastrof att likt Japan gå emot en fallande materiell standard och då även billigare villor/lägenheter (tomma hus av fallande befolkning) och andra positiva effekter som inte syns i "BNP per capita".

Problemet här är också att vi har en finansiell elit som kommer göra precis allt för att fylla tomrummet med nytt ekonomiskt blod; alltså arbetskraftsinvandring. Det som kommer ske är en slags förhandling om att få hämta in en massa indier och sydostasiater gentemot att populistiska partier som SD får som de vill angående muslimska asylinvandrare.

Oligarkin kommer inte att acceptera att den ekonomiska ådran inte fylls på med nytt blod när arbetskraft saknas (de accepterar det inte ens när det inte finns någon brist på arbetskraft), och den svenska borgerliga oligarkin är fullkomligt kosmopolitisk och saknar helt känsla för nationen olikt exempelvis den japanska/koreanska oligarkin.

Johan-Norberg-modellen där man försöker erövra vänstern med tal om att höja världens totala BNP genom invandring och utrota tredje världen fattigdom i utbyte av minskat välfärd i nationen kommer man anpassa för en SD-publik istället så att man istället pratar om att fylla på med ordentliga invandrare som inte ställer till problem och som höjer Sveriges BNP och hjälpter med äldre. Blir inte överraskad ifall det är den själlöse Johan Norberg som själv gör comeback genom ett sådant nytt narrativ, där han lyfter typ Kanada som modelnation för Sverige.

Det kommer vara mindre flum framöver och mer konkreta ekonomiska siffror och kriminell statistik för att justifiera olika invandrargrupper. Eliten kommer anpassa sig till en ny publik och detta kommer hända i EU-nivå dessutom; löften till populistiska högern att sätta upp en medelhavsmur emot Nordafrika och mellanöstern medan kontrollerad invandring från länder som Indien kommer man anspråka för istället, invandrare som direkt transporteras från Arlanda till kontoret för att koda.

En fertilitetsnivå på runt 1,2-1,3 kommer inte att accepteras av kapitalägarna lika lite som en japansk ekonomisk utveckling, och kapitalägarna får i demokratier oftast ungefär vad de vill ha.

Tobias Årnell, en ung SD-politiker, sa härom dagen att det är värt att åka på en ekonomisk recession om vi istället blir ett mer svenskt land på kuppen. Han sa dessutom att incitamenten för svenska ungdomar att utbilda sig ökar om de känner att det är värt att bli civilingenjör om de inte riskerar att konkurreras ut av en lönedumpande indier.
Citera
2026-08-26, 18:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
HBTQ är mycket viktigare. Så fort sådana värderingar börjar spridas så eroderas möjligheterna att överhuvudtaget etablera ett traditionellt samhälle med maskulina ideal.

Jag orkar inte bemöta västliberala stereotyper om ryssar. Det ser inte ut som du tror i dagens Ryssland.

Låg fertilitet är inget problem alls. Tvärtom som världen ser ut idag. Den enda nackdelen är ju att eliten i väst använt låg fertilitet för att motivera massinvandring från icke-vita länder. Men det säger mer om vilket pack västeliten är så det går inte att använda som argument för högre fertilitet. AI och robotics kommer därtill att kraftigt reducera behovet av mänsklig arbetskraft i en nära framtid.

Du har en snedvriden bild av Ryssland Kina såväl som hur en konservatism idag ska se ut. 8-barnsfamiljer är inte framtiden för konservatism.

Jag förstår att du tycker att HBTQ är mycket viktigare än alkoholism, religiositet, kriminalitet, aborter, hiv, fertilitetsnivå, familjer som håller ihop, osv. - men jag nämnde en rad olika problem med Ryssland som är baserad på objektiva mått.

Religiositet:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTuFNgOhCtiTzjS4n-NvSaI57ekzx2hVxqUuXIsroIy58Z7IYSbk0Neu4AX&s=10

Medellivslängd åt män i nivå med Senegal pga alkoholism/droger (kolla upp det).

Mord per 100 000 invånare:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR40JILyL0M0Sr4b2edhbJyFt01yItAr CUs3li9YNVOdQ&s

Skilsmässor:

https://preview.redd.it/europe-divorce-rate-v0-65p5qhydqqd91.jpg?auto=webp&s=e60ef7c75deec5746ba6 67af05a360a31215e3a8

Procent av graviditet som slutar i abortion:

https://www.johnstonsarchive.net/policy/abortion/mapeuropeabrate.gif

HIV:

https://cdn.statcdn.com/Infographic/images/normal/16254.jpeg

Vad för slags traditionella värderingar talar vi om förutom att freakshows förbjuds i gatan?

Det är inte en stereotyp jag tar upp här, det är bara statistik.

Jag har hört tillräckligt många homofila vittnesmål från ryska värnplikten och militären för att tro att hela LGBT-motståndet från ryska regeringen också handlar om skenkonservatism, men där är det mest spekulation från min sida (olikt statistiken som talar om en total kollaps av traditionella värderingar i Ryssland).

Som jag tidigare har sagt så har givetvis Putin arbetat för att laga mycket som brakade sönder under Yeltsin, men efter 25 år så kan vi säga att det helt enkelt inte har varit tillräckligt bra arbete. Ryska samhället är helt och hållet trasig enligt statistik ovan, desto viktigare att då försöka göra en klassisk Potemkin konservatism så att "rysslandsbilden" lever upp till regimens platonska ideal för Ryssland, ideal som landet helt klart inte kan leva upp till.

Till och med Alexander Dugin erkänner att Rysslands nivåer av aborter, skilsmässor och fertilitetsnivån är en "nationell katastrof":

https://x.com/AGDugin/status/1752018389864747439

När till och med chefsideologen erkänner detta så borde det väl vara en alarmklocka att Ryssland inte lyckats skapa ett samhälle som lever efter "tradionella värderingar"?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-08-26 kl. 19:03.
Citera
2026-08-27, 01:25
Medlem
Pungsvings avatar
Liberaler, sossar och kommunister och muslimska partier. Tyvärr röstar folk på dem och förstör sina barns framtid. Så har det varit sedan Andra Världskriget. Sossarna förstörde Sverige.
Citera
2026-08-27, 04:37
Medlem
Citat:
Idiot. Du sade att "alla" är otrevliga här. Sedan när jag nämner någon som inte har varit otrevlig, då försöker du försvara dig. Vet du vad ordet "alla" betyder?

Och även om vi bortser från Nixregistret, har du fortfarande inte visat ett inlägg där Naknekejsaren, som du faktiskt gav dig på, har sagt något likt "Jag hoppas du dör".

Om här nu är så "många" som är så, borde du väl kunna nämna dem? Endevil är en, okej, vilka fler? Det är knappast 100-tals människor som skriver här regelbundet, så du borde kunna nämna alla i en enda lista i ett inlägg.

Sedan får du definiera vad du menar med "ett flertal skribenter mobbar", och ge ett exempel när det har hänt. Sedan får du också definiera hur du tycker att någon visar att den tycker att något är "okej", för jag känner inte till något fall där "Alla här" har sagt eller antytt att det är "okej" när någon "mobbar" dig.

Ja, jag tycker ni är otrevliga och har en trist attityd. Det är en liten infisen filterbubbla.

Ett flertal skribenter mobbar... ja ni brukar komma i flock och ösa ur er kränkningar och nedvärderande personangrepp. Det drabbar ju inte dig förstås så du skiter i det.

Men det är märkligt att vi får denna debatten nu, för när jag blir påhoppad av många skribenter (vi snackar om i alla fall ett halvdussin) i tråd efter tråd, år efter år då håller du/ni tyst.

Känner du till något fall när någon har reagerat på språkbruket mot mig? Någon som reagerade när man önskade att jag var död?
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2026-08-27 kl. 04:44.
Citera
2026-08-27, 09:13
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ja, jag tycker ni är otrevliga och har en trist attityd. Det är en liten infisen filterbubbla.

Ett flertal skribenter mobbar... ja ni brukar komma i flock och ösa ur er kränkningar och nedvärderande personangrepp. Det drabbar ju inte dig förstås så du skiter i det.

Men det är märkligt att vi får denna debatten nu, för när jag blir påhoppad av många skribenter (vi snackar om i alla fall ett halvdussin) i tråd efter tråd, år efter år då håller du/ni tyst.

Känner du till något fall när någon har reagerat på språkbruket mot mig? Någon som reagerade när man önskade att jag var död?

Om det nu är så borde det vara enkelt för dig att visa fram några exempel med tanke på att trådar och inlägg ligger kvar på flashback.
Citera
2026-08-27, 12:25
Avstängd
Citat:

Jag bad tydligt om riktiga exempel på dessa påstådda händelser. Du har bara upprepat samma breda påståenden. Du säger att här är "i alla fall ett halvdussin", dvs 6 eller fler. 6 är inte ett stort tal, så du borde verkligen kunna nämna alla de 6.

Ge mig länkar till riktiga inlägg och trådar där "alla" på forumet "brukar komma i flock och ösa ur [sig] kränkningar och nedvärderande personangrepp" och "önskade att [du] var död".

Citera
2026-08-27, 21:19
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Man kan se tre tydliga perioder när kungen inte styr med tråds råde; inledningen på Gustaf Vasas regeringstid därför att högadeln i hög grad förlorat huvudet i Stockholms blodbad, inledningen på Karl IX:s regeringstid därför att högadeln i hög grad förlorat huvudet i Linköpings blodbad och under det sena 1600- och tidiga 1700-talen därför att det rådde karolinskt envälde. I övrigt fanns det hela tiden både en maktdelning mellan kung och råd, och mellan kung och riksdag. Givetvis i varierande grad, något svagare under en period efter Gustaf III:s statsvälvning, men mycket stark när Gustaf IV Adolf avsattes 1809. Resultaten av detta kan man så klart diskutera, men maktdelning som idé har funnits med mycket länge. Det är egentligen först med RF 1974 som all makt koncentreras till Riksdagen, fast S vill att det skall vara till Sveavägen 68.

Jag påstår att det inte är demokratin i sig som är problemet, utan att vi haft en alldeles för svag höger. Eventuellt ser vi en långsam förskjutning nu, och att S spjärnar emot allt de kan, men vi får se längre fram.

Jag skulle här vilja anföra Robert Conquests tre lagar, som har mycket fog för sig:

Det är alltså i grunden en konstitutionell fråga, att säkerställa att vänstern inte kommer åt byråkratin, och därmed heller inte kan få den att växa.

Det där har jag redan redogjort för i annan tråd. Inga är väl så gråtmilda över "oförrätter" som ryssarna, trots att de hela tiden binder ris åt egen rygg. Moskva har ägnat sig åt expansion i västlig riktning sedan 1400-talet och förorsakat enorma skador på folk och länder. Ingen som bor granne med Ryssland vill egentligen ha med dem att göra. Inte ens vitryssarna.

Det verkliga sveket som "vår" makelit ägnat sig åt, är att påstå att Ryssland inte är en fiende, att Ryssland kan bli en demokrati som vi, att inget hot föreligger så vi kan lägga ner de nationella försvaren osv. Där har vi problemet. På svensk botten har det inte spelat något roll om det varit en Carl Bildt eller en Göran Persson; en Thage G. Petersson eller en Sten Tolgfors. Du och de marknadsför att Ryssen inte är ett hot, trots att det är en av Europas närmast tidlösa erfarenheter.

Du sladdar bara vidare i dina desperata försök att hitta demokrati i forna styren. Med din definition så har det aldrig funnits några auktoritära styren någonstans i världen. För det skulle utifrån ditt synsätt kräva en omnipotent härskare vars makt aldrig vare sig i teorin eller i praktiken kunde hotas. Såna styren kan självfallet aldrig existera men din definition är helt uppåt väggarna. En härskare som missbrukade sin makt eller gjorde ett uselt jobb blev aldrig långvarig någonstans. Det är ett historiskt faktum. En demokrati kan däremot fortsätta mot abyssen ända tills man bokstavligen når den. Det har inget att göra med ”höger” eller ”vänster” för demokrati är definitionsmässigt alltid vänster. Däri ligger problemet. En äkta och stark höger kommer aldrig till makten i en demokrati.

Du har en övertro på politiska system och juridikens roll. Om det hade varit så enkelt borde Liberia vara väldigt likt USA. Det kvittar hur många fina ord och fraser man knåpar ihop på ett papper om fel människor ges makt att tolka dem. Utifrån den amerikanska konstitutionen borde nästan samtliga i kongressen åtal för landsförräderi och avrättas. Så varför sker inte det?

Det enda du gör är att projicera din motvilja mot Ryssland på andra folk. Ryssland har förövrigt främst expanderat österut historiskt. Jämför det britterna som byggde sitt giriga grisimperium över hela världen. Varför tror du att folk i Asien och Afrika har en positiv syn på Ryssland men en negativ syn på väst?

Där kom den igen. Den heliga liberala demokratin som du dyrkar. Eller egentligen en liberal ordning med liberala värderingar som Ryssland förstås inte ville anamma. Därför har det dekadenta liberala globalistslödder som har makten i väst fått panik när de insåg att globalistplanen skitit sig. Men återigen. Vita européers fiende är den liberala globalistelit som totalt kvaddat deras länder. Det gäller även de européer som är liberalt hjärntvättade och inte begriper bättre.
Citera
2026-08-27, 21:28
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag förstår att du tycker att HBTQ är mycket viktigare än alkoholism, religiositet, kriminalitet, aborter, hiv, fertilitetsnivå, familjer som håller ihop, osv. - men jag nämnde en rad olika problem med Ryssland som är baserad på objektiva mått.

Religiositet:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTuFNgOhCtiTzjS4n-NvSaI57ekzx2hVxqUuXIsroIy58Z7IYSbk0Neu4AX&s=10

Medellivslängd åt män i nivå med Senegal pga alkoholism/droger (kolla upp det).

Mord per 100 000 invånare:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR40JILyL0M0Sr4b2edhbJyFt01yItAr CUs3li9YNVOdQ&s

Skilsmässor:

https://preview.redd.it/europe-divorce-rate-v0-65p5qhydqqd91.jpg?auto=webp&s=e60ef7c75deec5746ba6 67af05a360a31215e3a8

Procent av graviditet som slutar i abortion:

https://www.johnstonsarchive.net/policy/abortion/mapeuropeabrate.gif

HIV:

https://cdn.statcdn.com/Infographic/images/normal/16254.jpeg

Vad för slags traditionella värderingar talar vi om förutom att freakshows förbjuds i gatan?

Det är inte en stereotyp jag tar upp här, det är bara statistik.

Jag har hört tillräckligt många homofila vittnesmål från ryska värnplikten och militären för att tro att hela LGBT-motståndet från ryska regeringen också handlar om skenkonservatism, men där är det mest spekulation från min sida (olikt statistiken som talar om en total kollaps av traditionella värderingar i Ryssland).

Som jag tidigare har sagt så har givetvis Putin arbetat för att laga mycket som brakade sönder under Yeltsin, men efter 25 år så kan vi säga att det helt enkelt inte har varit tillräckligt bra arbete. Ryska samhället är helt och hållet trasig enligt statistik ovan, desto viktigare att då försöka göra en klassisk Potemkin konservatism så att "rysslandsbilden" lever upp till regimens platonska ideal för Ryssland, ideal som landet helt klart inte kan leva upp till.

Till och med Alexander Dugin erkänner att Rysslands nivåer av aborter, skilsmässor och fertilitetsnivån är en "nationell katastrof":

https://x.com/AGDugin/status/1752018389864747439

När till och med chefsideologen erkänner detta så borde det väl vara en alarmklocka att Ryssland inte lyckats skapa ett samhälle som lever efter "tradionella värderingar"?

Du kan masturbera till statistik bäst du vill. Ryssland har en regim som vill minska aborter och skilsmässor samt officiellt företräder kristendom och kristna värderingar inklusive traditionell familjebildning. Väst har regimer som gör exakt det motsatta. Så ditt försök till kålsuparresonemang håller inte. Särskilt inte som Rysslands regim faktiskt rönt framgångar med att etablera traditionella ideal. Jag vidhåller däremot alltjämt att det absolut viktigaste är att stoppa HBTQ+++ vansinnet. Där har Ryssland bevisligen lyckats till närmast 100%. Då finns en grund att stå på för framtiden. Väst däremot…helt kört…feminiserade, perverterade och demoraliserade samhällen som sjunger på sista versen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in