2026-08-27, 22:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du kan masturbera till statistik bäst du vill. Ryssland har en regim som vill minska aborter och skilsmässor samt officiellt företräder kristendom och kristna värderingar inklusive traditionell familjebildning. Väst har regimer som gör exakt det motsatta. Så ditt försök till kålsuparresonemang håller inte. Särskilt inte som Rysslands regim faktiskt rönt framgångar med att etablera traditionella ideal. Jag vidhåller däremot alltjämt att det absolut viktigaste är att stoppa HBTQ+++ vansinnet. Där har Ryssland bevisligen lyckats till närmast 100%. Då finns en grund att stå på för framtiden. Väst däremot…helt kört…feminiserade, perverterade och demoraliserade samhällen som sjunger på sista versen.

Ifall du enbart har förbut av LGBT parader som mått på "traditionella värderingar" så ger jag Ryssland segern omedelbart, alltså utifrån dina mått.

Jag antar att jag inkluderar fler dimensioner till vad som räknas som "traditionella värderingar", för min del så ser jag inte hur Ryssland slår varesig Japan eller exempelvis Polen i en rad olika mått, inklusive att minska utomeuropeiska invandringen till landet (viktigaste måttet i vår tid):

https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Russia

Vad blir det? Klart över en halv miljon centralasiater per år? Ungefär som 50 000 utomeuropeiska invandrare per år till Sverige.

Underkänt.

Polen å andra sidan är så nära platonska idealet man kan komma i dagens globalistiska värld:

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Poland

Ett par tiotusen från Indien och Vietnam (totalt, inte per år).

Så jag skulle säga att det är uppenbart att ryska oligarkin också vill ha in billig utomeuropeisk arbetskraft nästan i nivå med vår kosmopolita oligarki i Västeuropa. Hela Östeuropa ser betydligt bättre ut än Ryssland skulle jag säga när det kommer till invandringen.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-08-27 kl. 22:18.
Citera
2026-08-28, 13:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du sladdar bara vidare i dina desperata försök att hitta demokrati i forna styren. Med din definition så har det aldrig funnits några auktoritära styren någonstans i världen. För det skulle utifrån ditt synsätt kräva en omnipotent härskare vars makt aldrig vare sig i teorin eller i praktiken kunde hotas. Såna styren kan självfallet aldrig existera men din definition är helt uppåt väggarna. En härskare som missbrukade sin makt eller gjorde ett uselt jobb blev aldrig långvarig någonstans. Det är ett historiskt faktum. En demokrati kan däremot fortsätta mot abyssen ända tills man bokstavligen når den. Det har inget att göra med ”höger” eller ”vänster” för demokrati är definitionsmässigt alltid vänster. Däri ligger problemet. En äkta och stark höger kommer aldrig till makten i en demokrati.

Tvärtom har jag i flera inlägg framhållit att det inte rådde demokrati i äldre tider, utan andra varianter av folkinflytande, och delvis folkmakt. Så klart kan en stark höger komma till makten demokratiskt. Vi har haft fungerande demokrati i ca 100 år, så det är en alldeles för kort tid att dra för dramatiska slutsatser på, jämför med andra äldre styrelseskick.

Citat:
Du har en övertro på politiska system och juridikens roll. Om det hade varit så enkelt borde Liberia vara väldigt likt USA. Det kvittar hur många fina ord och fraser man knåpar ihop på ett papper om fel människor ges makt att tolka dem. Utifrån den amerikanska konstitutionen borde nästan samtliga i kongressen åtal för landsförräderi och avrättas. Så varför sker inte det?

Jag har istället en stark tro på värdet och betydelsen av traditionen. Enkelt uttryckt kan man säga att en fungerande konstitution är kodifierad tradition. USA är ett vänsterrepublikanskt kaos. Landet håller främst samman pga ekonomi, vilken just nu ser ut att gå ordentligt sönder om inte allt för många år.

Citat:
Det enda du gör är att projicera din motvilja mot Ryssland på andra folk. Ryssland har förövrigt främst expanderat österut historiskt. Jämför det britterna som byggde sitt giriga grisimperium över hela världen. Varför tror du att folk i Asien och Afrika har en positiv syn på Ryssland men en negativ syn på väst?

Ryssland har expanderat i alla väderstreck. Att de inte kommit längre västerut, beror på att Europa har hindrat dem. Synen på Ryssland i Afrika och Asien varierar stort. Ryssland är på väg att få lämna Syrien, till exempel. Alla som kommer i närkontakt med Ryssland, blir småningom deras motståndare. Varför tror Du att det blir så? Gillar inte alla rödbetssoppa, vodka och balalajka?

Citat:
Där kom den igen. Den heliga liberala demokratin som du dyrkar. Eller egentligen en liberal ordning med liberala värderingar som Ryssland förstås inte ville anamma. Därför har det dekadenta liberala globalistslödder som har makten i väst fått panik när de insåg att globalistplanen skitit sig. Men återigen. Vita européers fiende är den liberala globalistelit som totalt kvaddat deras länder. Det gäller även de européer som är liberalt hjärntvättade och inte begriper bättre.

Som jag framhållit vid flera tillfällen, så har Europa tre fiender; Öst, Syd och innifrån. Jag är inte gladare än Du i liberaler, EU-foriker och andra som sökt bryta ner nationalstaterna med allehanda medel. Detta oavsett om det själva trott på projektet, eller använt det i ren ondska.
Citera
2026-08-28, 19:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ifall du enbart har förbut av LGBT parader som mått på "traditionella värderingar" så ger jag Ryssland segern omedelbart, alltså utifrån dina mått.

Jag antar att jag inkluderar fler dimensioner till vad som räknas som "traditionella värderingar", för min del så ser jag inte hur Ryssland slår varesig Japan eller exempelvis Polen i en rad olika mått, inklusive att minska utomeuropeiska invandringen till landet (viktigaste måttet i vår tid):

https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Russia

Vad blir det? Klart över en halv miljon centralasiater per år? Ungefär som 50 000 utomeuropeiska invandrare per år till Sverige.

Underkänt.

Polen å andra sidan är så nära platonska idealet man kan komma i dagens globalistiska värld:

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Poland

Ett par tiotusen från Indien och Vietnam (totalt, inte per år).

Så jag skulle säga att det är uppenbart att ryska oligarkin också vill ha in billig utomeuropeisk arbetskraft nästan i nivå med vår kosmopolita oligarki i Västeuropa. Hela Östeuropa ser betydligt bättre ut än Ryssland skulle jag säga när det kommer till invandringen.

Ja, det är som att säga att HIV-infesterade Afrika fullt av splittrade familjer och barnsliga män är konservativt bara för att de dödar bögar.

Ingen idé tyvärr att upplysa dessa knäppa och fanatiska Rysslando-filer, de lustiga är att såna som Endevil blir förbannade över när svenskar bryr sig om Israel, men när de själva lyder under "Ryssland före allt annat" så är det okej. Helkonstigt, såvida de inte är ryssar sjävla (jag hoppas Endevil är ryss, annars är han patetisk som fan).
Citera
2026-08-29, 14:04
Medlem
Citat:
Jo, men det är uppenbart att jag tror att även inom polska kontexten så är det religiösa polskor som har flest barn. Jag ger dig rätt om att relgiositet är en positiv kraft för högre fertilitetsnivåer, det är bara inte tillräckligt för att hålla sig runt 2 ens bland de väldigt religiösa från all statistik jag har sett.

Det ska nämnas, för att styrka din poäng, att de muslimska länder med europeiska nivåer på fertilitetsnivån (Turkiet och Iran) också är de två muslimska länder med flest ickereligiösa (ej räknat fd kommunistiska Bosnien, Albanien och centralasien).

De religiösa som ej föder barn kommer också sållas bort. Säg att vissa religiösa får tre barn och vissa religiösa får ett barn och snittet för hela religiösa gruppen är på 1,7 barn. Morgondagens religiösa kommer då i större utsträckning vara barnen till de religiösa som fick tre barn.

Evolutionen kommer selektera fram de egenskaper som gör att man har hög fertilitet även i ett högteknologiskt överflödssamhälle.
Citera
2026-08-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, det är som att säga att HIV-infesterade Afrika fullt av splittrade familjer och barnsliga män är konservativt bara för att de dödar bögar.

Ingen idé tyvärr att upplysa dessa knäppa och fanatiska Rysslando-filer, de lustiga är att såna som Endevil blir förbannade över när svenskar bryr sig om Israel, men när de själva lyder under "Ryssland före allt annat" så är det okej. Helkonstigt, såvida de inte är ryssar sjävla (jag hoppas Endevil är ryss, annars är han patetisk som fan).

I Afrika är det den kristna delen av kontinenten som är HIV-infesterad, medan HIV är mycket ovanligare i den muslimska delen. Islams strängare sexualmoral relativt kristendomen kanske är nyttig.

Att Ryssland skulle vara konservativt är förstås bisarrt. Bland planetens promiskuösaste kvinnor.
Citera
2026-08-29, 16:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicase
I Afrika är det den kristna delen av kontinenten som är HIV-infesterad, medan HIV är mycket ovanligare i den muslimska delen. Islams strängare sexualmoral relativt kristendomen kanske är nyttig.

Möjligt att islam är nyttig för afrikaner, men inte för oss vita. Eller vad är du för ras?
Citera
2026-08-29, 17:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tror inte att det enbart är ekonomisk segregation som försigår i Sverige, arbetarklassen flyttar ut till landet och överger klassiska folkhemskvarter.

Härligt. Magnus Söderman i DFS är från Jakobsberg ursprungligen men bor sedan länge i Töreböda där Svenskarnas hus ligger. Han sa att de få han känner som bor kvar i Jakobsberg känner alla andra eftersom det är de som blev kvar. Jakobsberg/Järfälla har ju majoritet invandrare, och jag kan tänka mig att de flesta svenskar som bor kvar är gamla. Det är lättare som gammal eller medelålders utan hemmaboende barn att bo i en sådan ickesvensk kommun, eftersom du inte behöver gå i skola där.

Citat:
Jag skulle säga att svenskar i 90-talet osv var så nräa färgblinda som man kunde komma när det gäller etnicitet, och det var därför det också var populärt att adoptera barn från alla världens hörn. Idag så har sådan adoption också kollapsat vilket är ett tecken på att vi har blivit mer etniskt medvetna, det är rentav så att flashback kan ha påverkat utvecklingen.

Jag tror även att det har varit en utveckling som försigått i det tysta, folk pratar sällan om sådant förutom med väldigt nära vänner och familjen. Mångkulturen har tvingat svenskar att bli etniskt medvetna.

Ändå är rasblandningen värre än någonsin, SÄRSKILT bland män. Visste du att man numera även ser svenska män med icke-vita kvinnor på Östermalm av alla ställen?
Citera
2026-08-29, 17:35
Medlem
Citat:
Härligt. Magnus Söderman i DFS är från Jakobsberg ursprungligen men bor sedan länge i Töreböda där Svenskarnas hus ligger. Han sa att de få han känner som bor kvar i Jakobsberg känner alla andra eftersom det är de som blev kvar. Jakobsberg/Järfälla har ju majoritet invandrare, och jag kan tänka mig att de flesta svenskar som bor kvar är gamla. Det är lättare som gammal eller medelålders utan hemmaboende barn att bo i en sådan ickesvensk kommun, eftersom du inte behöver gå i skola där.

Ändå är rasblandningen värre än någonsin, SÄRSKILT bland män. Visste du att man numera även ser svenska män med icke-vita kvinnor på Östermalm av alla ställen?

Det finns en anledning till att SD sedan 90-talet har börjat ta avstånd från och kasta ut människor som pratar om ”ras” och ”rasblandning”. Ni framstår helt enkelt som för konstiga.
Citera
2026-08-29, 17:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicase
Det finns en anledning till att SD sedan 90-talet har börjat ta avstånd från och kasta ut människor som pratar om ”ras” och ”rasblandning”. Ni framstår helt enkelt som för konstiga.

Jo men läget är ju för fan annorlunda nu jämfört med på 90-talet där andelen rasfrämmande bara var en liten del av den idag. Har du sett SD's kanal Riks, den har ju fullt av iranier, assyrier, libaneser och två av programledarna är två systrar från Etiopien. Afs är likadana dem, Kasselstrand raggar röstar av muslimer (som du själv), han hade en afrikan som talade i Umeå eller vart det var. Iraniern Nick Alinia gör mer för svensk nationalism än vad de flesta svenskar gör.

På 90-talet hade vi Jackie Arklöv, men han var den enda. T.o.m rapparen Dogge Doggelito har dykt upp på Swebbtv, Riks och Alternativa Bokmässan. Kompis med Runar Sörgaard vad det verkar som-
Citera
2026-08-29, 17:45
Avstängd
Citat:
Jo men läget är ju för fan annorlunda nu jämfört med på 90-talet där andelen rasfrämmande bara var en liten del av den idag. Har du sett SD's kanal Riks, den har ju fullt av iranier, assyrier, libaneser och två av programledarna är två systrar från Etiopien. Afs är likadana dem, Kasselstrand raggar röstar av muslimer (som du själv), han hade en afrikan som talade i Umeå eller vart det var. Iraniern Nick Alinia gör mer för svensk nationalism än vad de flesta svenskar gör.
Du brukar ändå försvara SD trots det? Eller?
Citera
2026-08-29, 17:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Du brukar ändå försvara SD trots det? Eller?

Ja, för vad är alternativet? Rasnationalister är nekrofiler som runkar av liket. En svensk 90-talssåpa som Skilda Världar är svenskare än vad ett svenskt nationalistparti eller svensk alterantivmediakanal är idag. Så är det ännu mer i USA förstås. Trump vann tack vare att svarta och latinos röstade på honom.
Citera
2026-08-29, 18:20
Avstängd
Citat:
Ja, för vad är alternativet? Rasnationalister är nekrofiler som runkar av liket. En svensk 90-talssåpa som Skilda Världar är svenskare än vad ett svenskt nationalistparti eller svensk alterantivmediakanal är idag. Så är det ännu mer i USA förstås. Trump vann tack vare att svarta och latinos röstade på honom.
Vad snackar du ens om? AfS är inte galna. AfS är bara vad SD borde ha varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in