Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
Nej. Bokstavligt och bildligt är definitivt inte motsatser. Bokstavligt är bokstavligt som det är skrivet. Bildligt är bildligt, dvs metaforiskt där man inte ska ta ett påstående på orden utan bara andemeningen av det, och i min värld så har de sabbat allt. Och med "de" menar jag givetvis SD. Som det största partiet i uppgörelsen så hade de kunnat haft en rejäl slagkraft genom att verkligen sätt hårt mot hårt. Men nejdå, vilket jag förvisso trodde på förhand vilket är varför jag inte röstade på dem förra valet till att börja med. Men det är ändå irriterande att se det hända med egna ögon i realtid.
Jag skriver alltid såhär, mer eller mindre. Och tro det eller ej, men jag sitter inte hela dagarna och kokar över, utan tenderar bara att använda svordomar, vilket jag även gör i verkligheten. Men ja mot dig specifikt kan jag ju inte påstå att jag känner mig så munter när du inledde med en jävligt otrevlig ton mot mig. Vill du ha en trevligare samtalston så är det ingen bra idé att inleda det på ett otrevligt sätt. Helt jävla onödigt också när du själv inte ens stöder Tidö.
Jag har inte levt i någon illusion. Jag röstade inte på Tidöpartierna förra valet heller, men jag säger bara som det är, och det är att dessa clowner har förstört landet än mer. Inte en enda fråga av betydelse har de förbättrat för mig, och i min värld har de "förstört allt" i bemärkelsen att de inte gjort ett piss åt saken, trots att SD hade rejäl potential som ett 20 procentsparti. Så länge borgarna inte stängde gränsen så bör SD ha hotat med att fälla regeringen, det påstås trots allt ha varit deras kärnfråga men det kan man ju verkligen tvivla på idag. Hade MP haft den positionen så hade det hänt grejer, för man kan anklaga MP för mycket, men de kan ändå sätta hårt mot hårt vilket mupparna i SD helt saknar förmåga till. Sedan om borgarna eller sossarna bedriver massinvandring är verkligen skitsamma.
Man kunde nästan tro det när du börjar gnälla och dilla om dem när de inte ens suttit vid makten de senaste fyra åren. Helt irrelevant med andra ord. Du kan gnälla på dem under nästa mandatperiod. Och bara för att de rödgröna är värre, gör det inte Tidöpartierna nödvändigtvis till ett bra alternativ.
Jag har bättre saker för mig att lusläsa varenda jävla tråd, och om du själv inte röstar på Tidö varför är du då på mig för då? Du är ju själv en del av problemet som "släpper fram" de hemska rödgröna som du menar är mycket värre än de "inte lika katastrofala" Tidöpartierna.
Haha nu har du börjat ifrågasätta självklara motsatspar. Allt för att säga emot, utan substans. Erkänn att du missförstod bara! Herregud.
https://antonym.se/bokstavlig
Jag skiter i en trevlig ton och jag är inte arg på dig. Du är ju bara en korkad främling. Vårt utbyte går endast ut på att du blir dumförklarad. Nu sitter du t.ex och ljuger om att
bokstavligt och
bildligt inte är motsatser i ett vansinnigt försök att finta bort att du läste min tydliga användning av ett motsatspar helt upp-och-ned. Du har nu både trott att jag menar att begreppen är synonymer, och förnekat det simpla faktum att de är antonymer.
Jag jämförde Tidö med vänstern för att illustrera att Tidö inte utövat någon betydande "förstörelse" utan agerat möjligen lite bättre än vad vänstern hade gjort i de specifika frågor du själv tar upp. Detta var också helt tydligt för alla med läsförståelse på grundskolenivå.
Men då vet vi, med "Tidö har förstört allt" så menar du att SD åstadkommit för lite. Du är rasande på SD, trots att du tydligen redan räknat ut att de skulle åstadkomma för lite. Varför du menar att rödgrönt hade varit bättre framgår inte, och den delen av mitt svar ignorerar du.
Själv tycker jag att SD har åstadkommit en normalisering av invandringskritik, vilket är behövligt. Det är inte enkelt att få en nation att tvärvända politiskt. Däremot är inte SD förtjänta av min röst eftersom de inte uppfyller det demokratiska grundkriteriet att verka för legalisering av narkotika.