2026-08-27, 09:43
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Du påstår något jag frågar, du kommer med en motfråga, så LOL. Så mycket för ditt påstående alltså.

Ja, alltså. Du började med att be mig "berätta om" en massa knepiga grejer som "mer "skatt" lika med lägre lön, bygger Sverige?" Liksom vad i helvete ska jag egentligen berätta? Det är inte ens en riktig mening. Är det en fråga eller ett påstående som du vill att jag ska berätta? Jag antar att jag tog den enkla vägen och ignorerade allt som var nonsens i ditt inlägg, vilket jag upplevde som allt, och av ren lathet svarade med en motfråga för att ge dig något att sysselsätta dig med.
Citera
2026-08-27, 09:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Eller hur "Stöd och vård" är helt fel fokus, det är låga förväntingars människoförakt. Ta tex hur man behandlar begåvade elever i skolan. De flesta pojkar som inte kan sitta still är faktiskt jättesmarta och innovativa. Istället för att sätta diagnoser på 40% av klassen och säga att de behöver "extra stöd och medicin" kan man utgå från vad de KAN och sluta försöka trycka in dem i en form de inte passar i.
Många som är långtidsarbetslösa kan bidra, gör det lättare för människor med långa hål i CV:t att få jobb, börja där, men låt också människor jobba för det själva.
Ja, det håller nog de flesta med om. Men om du tror att de rödgröna kan lösa dessa problem bättre har du fel.
Citera
2026-08-27, 10:01
Medlem
Jag håller med dig TS, det här landet har blivit helt chaos. Man har släppt in alldeles för många och många är kriminella. De ska ut! Sen så ska svenska brottslingar få mycket högre straff vilket högern vill. Många straff vi har nu är ju helt patetiska.
Citera
2026-08-27, 10:05
Medlem
LKKINGENs avatar
Har röda sidan sagt något om förmögenhetsskatt och arvsskatt en?

Det och invandringen är mina största farhågor inför 13 september.
Citera
2026-08-27, 10:10
Medlem
Nuvarande regering har gjort ett mycket bra jobb. Synd att de inte får mer cred av media. Hade media varit neutral så hade antagligen gemene svensk haft en väldigt positiv bild av regeringen men istället kör media med sitt narrativ som lurar allmänheten att tro allt är skit. Det var längesedan en arbetande svensk hade så mycket kvar i plånboken som idag. Att gängbrottslighet och dödsskjutningar kraftigt minskat till rekordfå på 15 år är ett mycket bra betyg då det var en av sakerna man lovade att man skulle ta tag i. När sossarna lämnade över makten 2022 var dödskjutningarna uppe i 45 (eller var det 42?) det året vilket var rekord någonsin i Sverige.

Bränslepriserna är de lägsta i hela EU. När sossarna satt vid makten skyllde man på globala priser och "Putinpriser" som anledningar till att bensinen ibland kostade 25-27 kr litern beroende på var du bodde. Trots ett osäkert omvärldsläge med fortsatt krig i närområdet och ett nytt krig mellan Usa och Iran som påverkar drivmedelspriserna har nuvarande regering ändå hållit vad man lovat och tryckt ner priserna genom att nästan helt avskaffa reduktionsplikten. Detta är mycket bra för arbetarna som tar bilen till jobbet men även för en levande landsbygd. Det visar också att det går om viljan finns.

SDs tandvårdsreform och fortsatt satsningar på försvaret är andra saker som är väldigt bra. Det har blivit ordning och reda känns det som.

Samtidigt tycker media det är viktigt att varje vecka skriva snyftisar om tonårsutvisningar och dagligen rapportera om skogsbränder i Europa som i flera fall är anlagda. Man flyttar fokuset från det som regeringen gjort väldigt bra till att sätta strålkastarna i sånt som är dåligt.

Oppositionen är inte ens samlad och deras politik skriker kaos. Vill vi ha det så när vi inser att media inte talat sanningen för oss?
Citera
2026-08-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Alltid rött - alltid rätt!
Vi som har det gott ställt behöver inte ha det bättre, men de som är mindre lyckligt lottade behöver mer stöd, vård och hjälp.

Finns inget land som hjälper dem som har det svårt lika mycket som Sverige. Är på en bra nivå som det är nu under Tidö. Man behöver inte överdriva och strössla bidrag till invandrarpack som har kommit hit utan att försöka bidra.
Citera
2026-08-27, 10:17
Medlem
Amors avatar
Bara att hålla med trådstartaren.

Saker och ting går långsamt åt rätt håll. Sänkta skatter på arbete och drivmedel. Fler fängslade gängledare och färre skjutningar. Tyvärr fortfarande för mycket invandring, men man har åtminstone lyckats begränsa asylinvandringen kraftigt.

Jag har har aldrig ens förväntat mig att allt ska bli bra över en natt. Dock håller jag inte med stora delar av den alternativa högern på internet som menar att allt är värdelöst bara för att allt inte lösts direkt. Vore bra om vi fick kontinuitet åt rätt håll. Nu ser det ut som ett valresultat där C, V och MP kommer få tillfälle att göra allt de kan för att vrida utvecklingen mot ännu mer mångkultur, S har närmat sig Tidö i dessa frågor, men kommer behöva göra eftergifter åt extremistpartierna som de samarbetar med.
Citera
2026-08-27, 10:24
Medlem
Känns lite som att göra en tråd för döva öron att skapa en sån här vädjande tråd på Flashback. Är väl bättre att gå och säga detta på landets samtliga universitet och samhällsbärande kontor/arbetsplatser om du vill nå folk som röstar vänsterut?
Citera
2026-08-27, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
De stora positiva förändringarna de senaste fyra åren är anmärkningsvärda inom många områden. . Så kort tid så mycket gjort. Sabba inte Sverige nu med vänsterröst. . Snälla.
Majoriteten vill inte ha SD i regeringen.
Citera
2026-08-27, 10:35
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nej. Bokstavligt och bildligt är definitivt inte motsatser. Bokstavligt är bokstavligt som det är skrivet. Bildligt är bildligt, dvs metaforiskt där man inte ska ta ett påstående på orden utan bara andemeningen av det, och i min värld så har de sabbat allt. Och med "de" menar jag givetvis SD. Som det största partiet i uppgörelsen så hade de kunnat haft en rejäl slagkraft genom att verkligen sätt hårt mot hårt. Men nejdå, vilket jag förvisso trodde på förhand vilket är varför jag inte röstade på dem förra valet till att börja med. Men det är ändå irriterande att se det hända med egna ögon i realtid.

Jag skriver alltid såhär, mer eller mindre. Och tro det eller ej, men jag sitter inte hela dagarna och kokar över, utan tenderar bara att använda svordomar, vilket jag även gör i verkligheten. Men ja mot dig specifikt kan jag ju inte påstå att jag känner mig så munter när du inledde med en jävligt otrevlig ton mot mig. Vill du ha en trevligare samtalston så är det ingen bra idé att inleda det på ett otrevligt sätt. Helt jävla onödigt också när du själv inte ens stöder Tidö.

Jag har inte levt i någon illusion. Jag röstade inte på Tidöpartierna förra valet heller, men jag säger bara som det är, och det är att dessa clowner har förstört landet än mer. Inte en enda fråga av betydelse har de förbättrat för mig, och i min värld har de "förstört allt" i bemärkelsen att de inte gjort ett piss åt saken, trots att SD hade rejäl potential som ett 20 procentsparti. Så länge borgarna inte stängde gränsen så bör SD ha hotat med att fälla regeringen, det påstås trots allt ha varit deras kärnfråga men det kan man ju verkligen tvivla på idag. Hade MP haft den positionen så hade det hänt grejer, för man kan anklaga MP för mycket, men de kan ändå sätta hårt mot hårt vilket mupparna i SD helt saknar förmåga till. Sedan om borgarna eller sossarna bedriver massinvandring är verkligen skitsamma.

Man kunde nästan tro det när du börjar gnälla och dilla om dem när de inte ens suttit vid makten de senaste fyra åren. Helt irrelevant med andra ord. Du kan gnälla på dem under nästa mandatperiod. Och bara för att de rödgröna är värre, gör det inte Tidöpartierna nödvändigtvis till ett bra alternativ.

Jag har bättre saker för mig att lusläsa varenda jävla tråd, och om du själv inte röstar på Tidö varför är du då på mig för då? Du är ju själv en del av problemet som "släpper fram" de hemska rödgröna som du menar är mycket värre än de "inte lika katastrofala" Tidöpartierna.

Haha nu har du börjat ifrågasätta självklara motsatspar. Allt för att säga emot, utan substans. Erkänn att du missförstod bara! Herregud.

https://antonym.se/bokstavlig

Jag skiter i en trevlig ton och jag är inte arg på dig. Du är ju bara en korkad främling. Vårt utbyte går endast ut på att du blir dumförklarad. Nu sitter du t.ex och ljuger om att bokstavligt och bildligt inte är motsatser i ett vansinnigt försök att finta bort att du läste min tydliga användning av ett motsatspar helt upp-och-ned. Du har nu både trott att jag menar att begreppen är synonymer, och förnekat det simpla faktum att de är antonymer.

Jag jämförde Tidö med vänstern för att illustrera att Tidö inte utövat någon betydande "förstörelse" utan agerat möjligen lite bättre än vad vänstern hade gjort i de specifika frågor du själv tar upp. Detta var också helt tydligt för alla med läsförståelse på grundskolenivå.

Men då vet vi, med "Tidö har förstört allt" så menar du att SD åstadkommit för lite. Du är rasande på SD, trots att du tydligen redan räknat ut att de skulle åstadkomma för lite. Varför du menar att rödgrönt hade varit bättre framgår inte, och den delen av mitt svar ignorerar du.

Själv tycker jag att SD har åstadkommit en normalisering av invandringskritik, vilket är behövligt. Det är inte enkelt att få en nation att tvärvända politiskt. Däremot är inte SD förtjänta av min röst eftersom de inte uppfyller det demokratiska grundkriteriet att verka för legalisering av narkotika.
Citera
2026-08-27, 11:03
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
De stora positiva förändringarna de senaste fyra åren är anmärkningsvärda inom många områden. . Så kort tid så mycket gjort. Sabba inte Sverige nu med vänsterröst. . Snälla.
Absolut! Rödgröna är terrorkramande, manshatande, svenskhatande... Massa hat mot oss normala, massa kärlek till utländska terrorister.

Rött är en bra färg för dom eftersom det just är vårat blod dom vill ha ....
Citera
2026-08-27, 11:07
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Nej, alternativet är AfS som verkligen vill Sveriges bästa. Om alla som röstar på SD, ett parti som har tungan mellan Israels smutsiga skinkor, istället lägger rösterna på AfS så är problemet löst. Antisemit kallas man för när man kritiserar Israel.

AfS är ju muslim vänner så nej tack.

Dom slår ihop sig med muslimer då dom har samma fiende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in