2026-08-27, 15:23
Medlem
Rikskanslerns avatar
Jag är ihop med en ca tjugofem år yngre tjej. Seriös relation med starka känslor och väldigt mycket attraktion.

Inga konstigheter så länge man respekterar och accepterar att man på vissa plan är i olika faser. Jag har haft betydligt fler problem i tidigare relationer där åldersskillnaden varit mindre.

Så länge man gillar varandra på riktigt spelar åldern ingen roll. Vad andra tycker bör man också strunta i.
Citera
2026-08-31, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicka113
Jag har fastnat för en äldre man, han är 50-55år och det är 30 års ålderskillnad mellan oss… Tror dock inte att han vet hur gammal jag är, är betydligt yngre (10+ år) än alla andra i sammanhanget där vi träffats.

Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.

Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?
Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?

OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.

Den internationella regeln är att man bara kan dejta någon som är [sin egen ålder]/2+7, dvs är mannen i fråga 55 så 55/2+7=34,5. Ligga däremot kan man väl alltid göra och är karln ifråga singel så kör, bjud han på en öl och visa tydligt för det lär knappast vara väntat från hans sida.
Citera
2026-08-31, 15:01
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffotsirk
Den internationella regeln är att man bara kan dejta någon som är [sin egen ålder]/2+7, dvs är mannen i fråga 55 så 55/2+7=34,5. Ligga däremot kan man väl alltid göra och är karln ifråga singel så kör, bjud han på en öl och visa tydligt för det lär knappast vara väntat från hans sida.

Denna "regel" åberopas ofta och flitigt i dessa sammanhang men saknar givetvis all grund i både fakta och logik.

Man får dejta, knulla och äkta vem man vill, så länge båda är vuxna och samtyckande. Det finns inga andra regler.
Citera
2026-09-01, 20:41
Medlem
dirtysouths avatar
Dejtar själv en 18-åring och jag önskar jag endast vore dubbelt så gammal
Vissa orosmoment så klart kring det hela... vi är på olika stadier i livet, jag vill ha kids medans hon precis har börjat på högskolan och har 5 år kvar tills hon blir tandläkare, relationen byggs på attraktion och vi får se vart det leder, än så länge är vi båda mycket glada att ha varandra i livet

Citat:
Ursprungligen postat av Kicka113
Jag har fastnat för en äldre man, han är 50-55år och det är 30 års ålderskillnad mellan oss… Tror dock inte att han vet hur gammal jag är, är betydligt yngre (10+ år) än alla andra i sammanhanget där vi träffats.

Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.

Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?
Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?

OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.
Citera
2026-09-03, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
En vanlig restaurang kommer hon in på, och barnmenyn är billigare än den ordinarie.

Som svar på ts fråga, nej - Det enda utbytet jag skulle få vore väl det sexuella, och enbart det kan man inte bygga ett förhållande på.
Nog finns det väl oerfarna män och erfarna unga tjejer men det går inte i längden. Ni kan omöjligt spela i samma liga. Du har livet framför dig och kanske önskar barn. Han kanske redan har barn (och ev. barnbarn) och kan nog lätt vara utan fler år som småbarnspappa.

Om ni blir ihop kommer ni att ha ett väldigt haltande förhållande på de flesta vis. Han kommer säkert att ha mer gemensamt med dina föräldrsr än med dig och dina vänner. Du har inte hunnit med det han har gjort i livet och det kan bli svårt att relatera till varandra om allt som är självklart för den ena men inte för den andra pga generationsgapet. Jag vet litet om det här då min ex-man var äldre än jag och redan hade två halvvuxna barn och äktenskap bakom sig.

.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-09-03 kl. 02:34.
Citera
2026-09-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Jag är ihop med en ca tjugofem år yngre tjej. Seriös relation med starka känslor och väldigt mycket attraktion.

Inga konstigheter så länge man respekterar och accepterar att man på vissa plan är i olika faser. Jag har haft betydligt fler problem i tidigare relationer där åldersskillnaden varit mindre.

Så länge man gillar varandra på riktigt spelar åldern ingen roll. Vad andra tycker bör man också strunta i.
Ok
Men vad har du gemensamt med henne? Hennes föräldrar måste väl ha mer gemensamt med dig än du med hennes kompisar?
Citera
2026-09-05, 19:52
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ok
Men vad har du gemensamt med henne? Hennes föräldrar måste väl ha mer gemensamt med dig än du med hennes kompisar?

Vi har mycket gemensamt - humor, sociala preferenser, musiksmak. Men framför allt har vi fantastisk kemi och en självklar gemenskap. Underbart sexliv och positiv energi överlag.

En okomplicerad relation på de flesta sätt. Det är viktigaste för mig oavsett ålder.

Jag kommer väl överrens med hennes familj och kompisar. Har inte haft några problem med dem öht.
Citera
2026-09-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Vi har mycket gemensamt - humor, sociala preferenser, musiksmak. Men framför allt har vi fantastisk kemi och en självklar gemenskap. Underbart sexliv och positiv energi överlag.

En okomplicerad relation på de flesta sätt. Det är viktigaste för mig oavsett ålder.

Jag kommer väl överrens med hennes familj och kompisar. Har inte haft några problem med dem öht.

Bra att det funkar så bra mellan er. Då får man gratulera till något fint som inte alla har, jämnåriga eller ej. Men har ändå svårt att sätta mig in i hur en man som är ca 50-55 trivs med att umgås med kompisar i 20-årsåldern.

Citera
2026-09-06, 07:47
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Bra att det funkar så bra mellan er. Då får man gratulera till något fint som inte alla har, jämnåriga eller ej. Men har ändå svårt att sätta mig in i hur en man som är ca 50-55 trivs med att umgås med kompisar i 20-årsåldern.

Jag umgås inte med hennes kompisar men jag har heller inga problem med dem.

Sen säger jag inte att stor åldersskillnad alltid fungerar för alla, eller att jag skulle trivas med vem som helst som är så mycket yngre.

Allt handlar om personen. Med rätt person är åldern irrelevant, dock finns det givetvis utmaningar precis som i alla relationer. Som sagt har jag haft fler problem i relationer med mer jämnåriga tjejer.
Citera
2026-09-06, 11:41
Medlem
Ett ligg? FINE
En seriös relation? Tyvärr ..nej tack.
Så kör om du bara vill ha nåt flyktigt 😀
Citera
2026-09-06, 12:04
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Nej till vad?

Förhållande och relation?
KK?
One night?
Citera
2026-09-08, 02:20
Medlem
Skattebrotts avatar
Jag har alltid haft mycket yngre flickvänner och jag har faktiskt aldrig märkt någon negativ reaktion någonsin. Folk förstår väl att olikheter attraherar och att ett omaka par är två individer som AKTIVT gjort detta val.

Det beror mer på vad du är för sorts tjej. T ex om du vill kunna ha med dig din partner på en massa raves och han hatar raves. Men så är det ju oavsett ålder att man måste vara kompatibel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in